www.car.cz
 

Volkswagen vyrobil už 13 milionů modelů Passat
     tisková zpráva


Passat: Tři dekády úspěchů

Praha 14. října 2004 - Volkswagen Passat patří už dlouhou řadu let k
nejpopulárnějším vozům střední třídy, který dokáže dokonale plnit roli
elegantní manažerské limuzíny, stejně jako flexibilního vozu pro početnou
rodinu. Stále svěží a vitální model přitom už vloni oslavil třicetiny a
nedávno vyjel z továrny v Emdenu Passat s pořadovým číslem 13 000 000!

V červenci roku 1973 představil Volkswagen nový model Passat, který se záhy
stal světovým bestsellerem. O 31 let později Passat oslavil překročení
hranice 13 000 000 vyrobených vozů. Historie modelové řady Passat je
historií úspěchu. Stejně, jako legendární VW Brouk, také Passat se stal
celosvětovým hitem - prodejní statistiky jsou skutečně obdivuhodné: Celkem
13 milionů Passatů vyrobených během 31 let znamená, že po více než tři
desetiletí Volkswagen vyráběl v průměru 1149 modelů Passat denně! Toto číslo
se samozřejmě měnilo, například v loňském roce sjíždělo z výrobních linek
denně na 3 tisíce vozů Volkswagen Passat.

První Passat, uvedený v roce 1973, se stal nástupcem modelů "1600" a "411".
V mnoha ohledech šlo o přelomový model - nováček dostal moderní karoserii
typu hatchback, pohon předních kol a vpředu podélně uložený motor, který už
nebyl chlazený vzduchem, ale vodou. Šlo o malou konstrukční revoluci,
protože až do té doby byly pro značku Volkswagen charakteristické vzduchem
chlazené motory "boxer", uložené u zadní nápravy a pohánějící zadní kola.
Passat tak zahájil éru vpředu uložených motorů pohánějících přední kola.

I když Brouk jede dál, je jasné, že budoucnost - to je Passat! Pod kapotou
tohoto moderně pojatého modelu se ukrývají zážehové motory o výkonech až 63
kW/85 k, které vozu propůjčují dobrou dynamiku. Před třiceti lety si jen
málokdo dokázal představit, že jednou se pod kapotou Passatu objeví motor V6
TDI o výkonu 132 kW/180 k nebo dokonce osmiválec W8 o výkonu
202 kW/275 k.

První Passat se vyráběl ve dvou- a čtyřdveřové verzi a jeho karoserie
poskytovala dostatek komfortu pětici pasažérů, zákazníci mohli volit ze
třech zážehových motorů. V lednu 1974 vyjel Passat v provedení kombi, což
potěšilo zejména řidiče, kteří potřebovali často převážet rozměrnější
předměty. Nebylo divu, že flexibilní kombi se rychle stalo prodejním
šlágrem.

Úspěch modelu Passat dokládají i prodejní čísla: Během prvního celého roku
přítomnosti na trhu (1974) se prodalo 133 000 vozů Volkswagen Passat a už v
prosinci roku 1976 se Passat stal milionářem, když jeho výroba překročila
tuto hranici.

V roce 1977 Volkswagen představil modernizované modely první generace, které
prodělaly řadu kosmetických úprav, změny na karoserii vylepšily
aerodynamiku. Rozpoznávacím znamením byly i nadále plastem kryté nárazníky.

V březnu 1978 se po velkém úspěchu v modelech Golf objevil i pod přední
kapotou modelu Passat vznětový čtyřválec o objemu 1,5 l a výkonu
37 kW/50 k. S průměrnou spotřebou 7,5 l nafty na 100 km jízdy, kterou však
šlo při opatrnějším způsobu jízdy ještě výrazně snížit, zahájil tento model
novou etapu výroby vysoce hospodárných vozů.

V dubnu roku 1980 se výroba dostala přes hranici dvou milionů. Když se
koncem podzimu představoval Passat nové generace, statistici spočítali, že
celkem bylo vyrobeno 2,6 milionů vozů Volkswagen Passat první generace.

Passat druhé generace, který vyjel v listopadu 1980, byl větší, elegantnější
a po všech stránkách vyspělejší než jeho předchůdce. Za zmínku stojí
především moderní polonezávislé zavěšení kol. Pod kapotou se objevil také
nový vznětový motor o objemu 1,6 l a výkonu 40 kW/54 k, který po adopci
turbodmychadla v srpnu 1982 posílil na 51 kW/70 k. Novinkou byl i zážehový
pětiválec o výkonu 85 kW/115 k. V roce 1982 vyjel i odvozený čtyřdveřový
sedan Santana, charakteristický svou elegantní karoserií.

V modelech Passat druhé generace se postupně objevila celá řada technických
novinek, jako např. pohon všech kol se kterým vyjel poprvé kombi model
Passat GT syncro v roce 1984.

V roce 1985 prodělal Passat facelift a ve stejném roce Volkswagen dodal na
trh první modely s počítačem řízenými katalyzátory (pro motory o výkonu
66 kW/90 k). Rok 1985 byl zároveň rokem, ve které výroba vozů Volkswagen
Passat překročila hranici třech milionů kusů.

Špičkovou verzí celé řady se stal model poháněný pětiválcovým motorem o
objemu 2,2 l a výkonu 100 kW/136 k, se kterým Passat dosahoval rychlosti 200
km/h. V březnu roku 1987 překonala výroba čtyřmiliónovou hranici.

Jaro roku 1988 se u automobilky Volkswagen neslo ve znamení nástupu třetí
generace Passatu. Byl opět o něco větší, zřetelné bylo zejména prodloužení
rozvoru, v nabídce se objevily nové pohonné agregáty, které byly uložené
napříč. Jak sedany, tak kombi Passat vynikaly výbornou aerodynamikou. V
červnu roku 1990 sjel z výrobní linky pětimiliontý Passat.

Výrazným milníkem bylo uvedení kompaktního motoru VR6, který z objemu 2,8 l
dával výkon 128 kW/174 k. Passat VR6 dosahoval rychlosti 224 km/h, kombi
Passat Variant VR6 jelo až 218 km/h.

Do léta roku 1993, kdy byla prezentována čtvrtá generace, Volkswagen vyrobil
více než 1,6 milionů modelů Passat třetí generace. Během dvaceti let od
uvedení první generace bylo vyrobeno celkem 6,2 milionů Passatů.

Passat čtvrté generace, který dostal mj. zcela novou masku chladiče, se na
trhu rychle rozjel. Během následujících třech let se prodalo téměř 700 tisíc
vozů Passat čtvrté generace. Aktivní a pasivní bezpečnost byla zvýšena za
pomoci čelních airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů a protiblokovacího
systému brzd ABS.

Technickou revolucí se v roce 1993 stalo uvedení turbodieselů TDI s přímým
vstřikováním nafty do válců. Se čtyřválcem 1.9 TDI/66 kW (90 k) dosahoval
Passat rychlosti až 178 km/h a přitom spotřeboval jen 5,3 l nafty na každých
100 km jízdy. V únoru roku 1996 se škála motorů TDI rozrostla o agregát
1.9 TDI o výkonu 81 kW/110 k.

V roce 1996 se představil Passat páté generace, charakteristický elegantní
plně galvanizovanou a mimořádně pevnou karoserií. Novinkou byla čtyřprvková
přední náprava i montáž bočních airbagů. Základní pohonnou jednotkou se stal
zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu
74 kW/100 k. Nový pětiválec V5 o objemu 2,3 l, uvedený v září roku 1997,
disponoval výkonem 110 kW/150 k. Zážehový šestiválec V6 posílil na
142 kW/193 k.

Passat Variant páté generace měl premiéru na mezinárodním autosalonu v
Ženevě v březnu roku 1997. V roce 1998 nabídku motorů obohatil první motor
TDI se systémem čerpadlo-tryska (výkon 85 kW/115 k) a vidlicový šestiválec
V6 TDI o výkonu 110 kW/150 k.

Současné modely Passat se představily v říjnu roku 2000. Na první pohled se
odlišují elegantní chromovanou maskou chladiče a nově řešenou zádí s
výraznými koncovými světly. Do standardní výbavy patří čelní, boční a
průběžné hlavové airbagy i klimatizace.


Dne 13. května 2003 sjel z výrobní linky továrny v Emdenu dvanáctimiliontý
Passat. Každým dnem se v závodech Volkswagen v Emdenu, Zwickau, Šanghaji,
Anchietě (Brazílie) vyrábí asi 3000 modelů Passat - jenom v roce 2003 se
vyrobilo více než 727 tisíc sedanu a kombi modelů, což byl historický rekord
řady Passat.

Nejpopulárnějšími motory v Passatu jsou agregáty TDI - v České republice je
například největším hitem čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 96 kW/130 k, který volí
většina zákazníků. Za ním pak následuje motor 1.9 TDI o výkonu
74 kW/100 k. Na třetí příčce se umísťuje benzinový motor 1.8 turbo o výkonu
110 kW/150 k.

 

tisk info


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose