www.car.cz
 

Faure pojede s Buggyrou na ostří nože
     tisková zpráva


Faure pojede na ostří nože

Skutečnost, že ještě nikdy neměl možnost jet na domácím okruhu v Le Mans nepovažuje druhý jezdec průběžného pořadí třídy Super Race Truck Ludovic Faure (Buggyra) za nikterak omezující. „Situace, kdy na prvního ztrácím třináct bodů a druhé místo mám praktický jisté, mi dává jedinou možnost, a to agresivní jízdu na samé hranici únosnosti. Navíc francouzští diváci podobný způsob boje upřednostňují před strohou taktikou,“ prohlásil Faure rezolutně s tím, že zcela souhlasí s názorem Gerda Koerbera, podle kterého bude Markus Oestreich vystaven velkému tlaku.
 
„Na první pohled se zdá být jednoduché dojet si pro osmnáct bodů postačujících k titulu, ale není to tak snadné. Máte jet na jistotu a riskovat, že vás trefí někdo z pomalejších jezdců? Nebo to máte rozjet s rizikem nehody a technické poruchy?“ Ludovic zcela určitě ví, o čem hovoří. Vždyť v roce 1998 bojoval právě v posledním závodě sezóny v Jaramě o titul s Harri Luostarinenem.
 
„Tak na ten závod skutečně nikdy nezapomenu. Vyhrál jsem titul, nicméně na startu jedné z jízd měl šílenou nehodu Jordi Gene, já skončil v nemocnici, pak mě posadili do auta a já jel. Tehdejší situace se od té dnešní přece jen poněkud odlišovala. Už proto, že se jelo o 60 bodů.“ Na otázku, zda-li by byl letos spokojen s druhým místem nechce Ludovic odpovídat. „Dokud je sebemenší naděje na titul, uvažuji o jeho zisku. Zeptejte se mě deset minut po dojezdu.“
 

Bude počasí spojencem?

Již potřetí v této sezóně obsadí Buggyra Truck Racing Team v posledním závodě roku na slavném francouzském okruhu LeMans obě kategorie. Zatímco ve třídě SRT se bude Ludovic Faure snažit vybojovat zdánlivě ztracený titul, Gerd Koerber na Freightlineru (Race Truck) přijede do LeMans s ambicemi dostat se poprvé v této sezóně na stupně vítězů. Na nesmyslnou penalizaci z Mostu, která ho stále podle všeho historicky první vítězství v této třídě, navíc za volantem zbrusu nového vozu, již dle vlastních slov zapomněl. „Je pravda, že jsem měl v té chvíli před očima hodně rudo, ale co se dá dělat,“ říká Koerber, který loni v Le Mans vyhrál.
 
Vzhledem k tomu, že má zkušenosti s úspěšným zvládnutím posledních závodů (viz. Lausitzring 2002) mohl v Le Mans působit v roli Faurova konzultanta. „Nemyslím si, že by to měl Ludo zapotřebí,“ tvrdí Gerd rezolutně. „Je to velmi dobrý jezdec s pevnými nervy, navíc nebude mít prakticky co ztratit. Tím, kdo bude vystaven velkému tlaku je Markus, který je strašně blízko vytouženému cíli, ale na druhé straně ví, že technická závada nebo vlastní chyba ho o něj může připravit. Sám jsem něco podobného prožíval v loňské sezóně.“
Šéf logistiky týmu Petr Marek pak vítá vysoce pravděpodobnou změnu počasí, ke které v Le Mans dojde. „V Jaramě bylo pětatřicet nad nulou, v Le Mans teploty poklesnout alespoň o dvacet stupňů, což by mělo vyhovovat motorům Buggyr, kterým vedro zrovna nesvědčí. Dělá se i na podvozku, snad zvládneme v průběhu víkendu testování v Odolene Vodě.“
 
buggyra
 
týmové stránky: www.buggyra.com

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose