Korsika- sobota : Ford si upevnil dvojnásobné vedení tisková zpráva
Francouzská rally (15. – 17. 10. 2004)
Tým Ford pokračuje na Korsice ve vynikajících výkonech. Týmové posádky ovládly i druhý den soutěže, když vyhrály všechny čtyři rychlostní zkoušky. Před poslední etapou figurují na prvním a druhém místě průběžné klasifikace. Markko Märtin a Michael Park odstartovali do druhého dne čtrnáctého podniku mistrovství světa ze druhé pozice, ale na konci etapy vládne jejich Ford Focus WRC celému startovnímu poli. Francois Duval a Stéphane Prévot, kteří po prvním dni vedli, přenocují na druhé pozici. Před poslední etapou soutěže ztrácejí na první místo 20,8 sekundy.
Převaha týmu BP-Ford byla během dnešních rychlostních zkoušek ještě větší než včera. Tratě druhé etapy byly situovány severně od základny soutěže v Ajacciu a na posádky čekalo 154,36 měřených kilometrů. Markko Märtin vyhrál na zatáčkovitých asfaltových tratích středomořského ostrova tři ze čtyř rychlostních zkoušek a v poslední zbývající zvítězil Francois Duval. Focusy RS zajely první a druhé nejrychlejší časy na třech měřených úsecích. Stoprocentní bilanci “pokazil“ Duvalův třetí čas na závěrečné erzetě dne.
Podmínky byly stejně těžké jako včera, nestálé počasí opět ztížilo výběr pneumatik. Ford ale nic nepodcenil. Informaci o stavu tratí podávali členové týmu přímo z konkrétních rychlostních zkoušek a dalším pomocníkem byly průzkumné posádky projíždějící měřené úseky ještě těsně před startem. Všechny tyto informace Märtinovi s Duvalem velmi pomohly.
První ranní rychlostní zkouška byla po nočním dešti vlhká, ale měkké pneumatiky pro suché počasí se ukázaly být perfektní volbou. Tratě postupně osychaly a teplota stoupala, přirozenou volbou tak byla tvrdší směs. Pro závěrečný měřený úsek obuly posádky týmu Ford mokré pneumatiky, které jim na horských tratích zkrápěných prudkým deštěm poskytly ideální přilnavost. Märtin odstartoval do dnešní etapy se ztrátou 15,1 sekundy na týmového kolegu a brzy bylo jasné, že bitva o nadvládu nad Korsickou rallye se opět zúží jen na interní souboj jezdců týmu Ford. Osmadvacetiletý Estonec projel cílem první rychlostní zkoušky druhého dne o více než dvacet sekund rychleji než Duval a dostal se do čela. Po polovině dnešní etapy se jeho náskok zvýšil na sedmnáct sekund. Přestože Duval na předposledním úseku z náskoku několik sekund ukrojil, Estonec si na poslední erzetě vedení opět upevnil.
“ Dnešní den byl těžký, ale vyšel nám,“ řekl Märtin. "V horách jsme se museli vypořádat snad se všemi druhy počasí, které si lze představit. V jednom okamžiku bylo krásně, ale za chvíli pršelo. Počasí se neustále měnilo, měl jsem z toho celý den obavy. Nastavení našeho vozu bylo ale velmi dobré. Nebylo úplně perfektní, to na Korsice snad ani nejde, ale pro mou jízdu bylo dostačující. Pokud neuděláme nějakou velkou chybu při výběru pneumatik, tak by nás ostatní týmy neměly ohrozit. Zítřejší rychlostní zkoušky jsou totiž lehčí. Velkou hrozbou je samozřejmě Francois, ale největší problémy nám může nadělat počasí. Tato soutěž zatím patří Fordu a tým má velký zájem na tom, aby získal první a druhé místo.“
Dnes měl Märtin pouze jeden problém, který ho postihl na konci poslední zkoušky. “Poslední tři kilometry nám z pod kapoty vozu šlehaly plameny. V té chvíli jsem si nemohl dovolit zastavit a poslední tři kilometry jsem zajel snad ještě rychleji než kdybych jel bez problémů! Nebyl to moc příjemný pocit vidět plameny šlehající z motorového prostoru, ale v cíli jsme oheň uhasili. Měli jsme štěstí, že to byla poslední zkouška a jeli jsme do servisu, protože na přejezdu nám přestal fungovat posilovač řízení,“ dodal Markko. Tým zjistil, že z posilovače unikal olej, který kapal na horký motor. Ten pak začal hořet. Ve večerním servisu byl vadný posilovač opraven a také byly vyměněny spálené dráty. Na první zkoušce dnešního dne ztratil Duval po dvou malých chybách cenné vteřiny. Dvakrát pozdě brzdil, nevešel se do zatáčky a zhasl mu motor. “ Ztratili jsme asi patnáct sekund, ale nedá se říct, že bych jel ráno nějak příliš rychle,“ řekl třiadvacetiletý Belgičan. “Počasí se neustále měnilo. Byli jsme informováni, že na dnešní druhé zkoušce padají kroupy, ale když jsme tam pak přijeli, bylo pěkně. Těžko říci, zda mohu Markka porazit, ale náš souboj si užívám. A kdybych ho nakonec neporazil, tak pro mě bude i druhé místo skvělým výsledkem. Markko jede velmi dobře, ale i já jsem s naším vozem i pneumatikami spokojen a zkusím ještě zaútočit,“ dodal Francois.
Šéf týmu BP-Ford Malcolm Wilson může být i po druhé etapě soutěže naprosto spokojen. “ Jsem šťastný, že jsme dokázali vyhrát všechny dnešní rychlostní zkoušky. Před posledním měřeným úsekem jsem Markkovi i Francoisovi řekl, aby nejeli úplně naplno, protože počasí se neustále měnilo. Ještě ale není konec a před námi je ještě hodně kilometrů. Uvidíme jak to bude vypadat ráno, jaké bude počasí. Podle toho se rozhodneme, jakou taktiku stanovíme,“ řekl Wilson. Poslední, nejkratší etapa soutěže zůstala ve stejné podobě, v jaké se jela v loňském roce. Posádky opustí Ajaccio v 7,20 hod. a čekají na ně dvě identická kola po dvou rychlostních zkouškách, která rozdělí servisní zastávka. Čtyři rychlostní zkoušky měří 112,10 kilometrů. První vůz je na cílové rampě v Ajacciu očekáván ve 14,30 hod.
Pořadí po 2. etapě
1. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 3.02.39.2 2. DUVAL, François Ford Focus WRC 3.03.00.0 3. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 3.03.47.5 4. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 3.05.07.7 5. GRÖNHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 3.05.42.6 6. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 3.07.07.4 7. SARRAZIN, Stéphane Subaru Impreza WRC 3.08.05.8 8. LOIX, Freddy Peugeot 307 WRC 3.08.59.6 9. SCHWARZ, Armin Skoda Fabia WRC 3.10.17.3 10. GARDEMEISTER, Toni Skoda Fabia WRC 3.10.27.3
Martin Linhart,
Tisková zpráva po 2. etapě
|