Motoristický den 2004 na MOSTeckém okruhu – úspěch i v dešti. tisková zpráva
Vítězní tuningoví jezdci získali věž, DVD a pračku
Přes dvanáct set návštěvníků se během deštivé soboty 16. října zúčastnilo podzimního Motoristického dne pro veřejnost, který pro své příznivce uspořádal Autodrom Duhové Energie v Mostě. Mezi hlavní lákadla patřily závody tuningových vozů na jedno ostré kolo, prezentační jízdy PROTO CUPu a hlavně závodní dráha otevřená všem zájemcům o svezení.
Nově založenou tradicí se staly závody tuningově upravených aut. Přihlášení řidiči byli rozděleni do tříd podle kubatury, z nichž nejobsazenější byla do 2000 ccm. Jelo se s pevným startem a po odkroužení celé dráhy se jezdci započítal čas při protnutí cílové čáry. Ve slabší třídě do 1600ccm se vítězem stal Martin Milowský s Citroenem Saxo VTS, který dosáhl času 2:32,529. Mezi desítkou „dvoulitrů“ dominoval Dušan Cintula za volantem Mitsubishi Carisma EVO VI, jehož výsledný čas 2:27,813 se stal dokonce rychlostním rekordem celého závodu.
Jediný přihlášený účastník kategorie nad 2000 ccm, Pavel Kohlíček s Mitsubishi 3000, zajel jedno kolo mosteckého okruhu v čase 2:30,636. Na stupních vítězů pak panovalo skutečné nadšení, protože avizované hodnotné ceny pro vítěze, které věnovalo vedení okruhu, byly skutečně nezanedbatelné. Nejrychlejší jezdci si odvezli domů Hi-Fi věž, DVD přehrávač a dokonce automatickou pračku!
Prezentační jízdy a závod PROTO CUPu byla velká lahůdka pro vyznavače závodů sportovních vozů a prototypů. V Mostě se totiž sjela téměř celá česká špička pilotů, kteří se účastní závodů do vrchu a hlavně letošní nové evropské série Supersprint Sportscar Challenge, která nahradila původní Intersérii. K vidění tedy byly stroje PRC s motory BMW i Alfa Romeo, Lucchini, Osella, ale i starší MTX domácí provenience s motory Lada. I přes deštivé počasí měli diváci možnost vidět fotogenické „placky“ v plné kráse a téměř plné rychlosti.
Na startu byli Michal Dolák, Otakar Krámský, Milan Stejskal, Petr Rokyta, Martin, Zdeněk a Pavel Vondrákovi, něžné pohlaví zastupovala Edita Prášková. Respekt budící hřmění pětisetkoňových motorů připomínalo dobu prvních závodů Intersérie ještě na starém mosteckém okruhu, kdy za volanty silných a rychlých monster bojovali Miroslav Adámek, Miran Velkoborský, či Karel Jílek. Mnozí z veteránů prototypového závodění byli v Mostě navíc osobně přítomni a právě šachovnicový prapor v rukou Mirana Velkoborského při závěru osmikolového prezentačního závodu dodal celé akci patřičnou důstojnost.
Tradičně největší zájem byl o volné jízdy po závodní dráze pro veřejnost. Ani amatérským jezdcům se sériovými vozy nevadilo mokro a fronta před nájezdem na trať byla v některých momentech dlouhá až několik stovek metrů. Déšť naštěstí budil v řidičích většinou respekt a tak naštěstí nedošlo k žádnému vážnějšímu incidentu, pokud nebudeme počítat několikery hodiny a výjezdy z dráhy.
Nově koncipovaný způsob pořádání dnů pro veřejnost se tak jednoznačně osvědčil a motorističtí fanoušci se v příštích letech můžou těšit na pokračování.
(17.10. 2004)
tisk info DM
|