Vloni stříbrný Emil Triner pojede na Horácku s číslem 4 tisková zpráva
Finálový podnik republikového šampionátu je připraven a posádky již trénují v místě jeho konání, tedy v Třebíči a poměrně širokém okolí. Zatímco řada předních posádek od své účasti zde upustila, brněnský tým SEAT Sport Czech Republic a jeho posádka Emil Triner Miloš Hůlka chybět nebudou.
Při předposledním podniku, kterým byla pro jezdce domácí soutěž Rally Příbram, posádku o bronzovou medaili připravily technické problémy ve druhé etapě soutěže, ale i tak žlutá Cordoba WRC dojela do cíle a připsala si body za páté místo.
„Všechno je v pořádku, snad to klapne a auto vydrží až do cíle,“ přál by si šéf týmu Pavel Kouřil a ostatně i četní Trinerovi příznivci. „Motor byl rozebrán a je vyměněn chladič, který se roztrhl poté, co odešlo těsnění pod hlavou. Auto je již v Třebíči a Emil s Milošem taky,“ pokračuje Kouřil. V týmu by rádi, kdyby vyšla alespoň bronzová medaile, která je v případě dojetí do cíle poměrně reálná. Ve třídě vozů WRC totiž startují kromě Trinera pouze Jan Kopecký s tovární Fábií WRC a Václav Pech, který se po příbramském experimentu s novým, ale nevyzkoušeným továrním Focusem WRC 04 poslední specifikace, vrací ke svému osvědčenému vozu.
„Kopecký jede zcela jiný závod,“ komentuje konkurenci šéf brněnského týmu a připomíná známá fakta: „Na nějaké úpravy a vylepšování našeho vozu je těžké pomýšlet. Auto je už zastaralé a je známo, že jeho vývoj skončil před pěti lety."
„Jsem vděčný českému zastoupení SEATu i Pavlovi Kouřilovi, že mohu v jeho barvách jezdit. I když auto již na úplnou špičku nemá," říká Emil Triner, který si život bez závodění zřejmě ani nedokáže představit. Vloni Triner na Horácku skončil stříbrný a pouhých šest sekund od zlata, když sváděl až do posledních metrů krásný souboj s později vítězným Janem Kopeckým.
Triner, který v letošní sezóně dvě soutěže nedojel, ale v ostatních vždy bodoval, je zatím na pátém až šestém místě v průběžné klasifikaci. Dělí se o něj s Václavem Arazimem, jenž má stejný počet bodů. Ve hře ještě může být i solidní čtvrtá pozice absolutního pořadí a tedy obhájení loňského výsledku, od které ho dělí pouhé čtyři body.
„Teď pojedu v Třebíči a chtěl bych startovat i při prosincovém Pražském rallysprintu. Jenže záleží především na tom, jestli se najde sponzor, který by měl zájem se na něm prezentovat," odpovídá dále Triner na dotazy ohledně závěru letošní sezóny.
Horácká rallye Třebíč, která rozhodne o konečném pořadí šampionátu, odstartuje v pátek 22.října 2004 ve 14:00 hodin z třebíčského náměstí. V pátečním odpoledni i večeru se pak první etapa odehraje v blízkosti Náměště nad Oslavou ( kde se pojede mimochodem i po úseku trati známého závodu do vrchu) a Velkého Meziříčí. Servisní místo bude opět na vojenském letišti v Náměšti, kde najdou posádky azyl po oba dny.
Centrem sobotní druhé etapy pak bude prostor v okolí Třebíče ( kde se pojede tradiční a oblíbená, i když poměrně krátká rychlostní zkouška přímo na okraji města) a Velké Bíteše. Celkem posádky čeká trať dlouhá 720 km, z toho 18 RZ bude měřit 200 km.
Pavel Jelínek
SEAT SPORT Czech Republic media servis
V Brně 20. října 2004
Průběžné pořadí před posledním podnikem: 1. Kopecký, Schovánek 152 bodů, 2. Pech, Uhel 146, 3. Kresta, Tománek (Ford Focus WRC) 103, 4. Prokop, Novák (Škoda Octavia WRC) 60, 5. Arazim, Gál a Triner, Hůlka všichni 56, 7. Trněný (Škoda Octavia WRC) 37.
POPIS soutěže:
Místo a datum rally
Místo: Třebíč
Datum: 21. - 23. 10. 2004
Celková délka trati: 719,45 km
Počet RZ: 18
Celková délka RZ: 200,40
Počet sekcí: 5
Počet etap: 2
Druh povrchu: asfalt, šotolina
|