www.car.cz
 

Valda v Nitře: Druhým místem ke stříbru i k vítězství. Nyní Catalunia
     tisková zpráva


NITRA, OTROKOVICE – Čtrnáct dní po závodě v Rožňavě se slovenské mistrovství přesunulo více na západ, kde se v okolí Nitry sešly posádky národního šampionátu našich východních sousedů i československé trofeje k závěrečnému podniku letošní sezóny. Této dvoudenní soutěže se zúčastnila také posádka Suzuki Motosport Pavel Valoušek – Vít Houšť, která přijela s cílem udržet průběžnou druhou příčku na Slovensku a zároveň rozjet se před Rally Catalunya.
 
Na start Suzuki Autosalón Rally se nakonec postavilo jen 40 posádek a chyběl mezi nimi úřadující polský šampion třídy S1600 Grzegorz Grzyb, který havaroval při cestě na Slovensko a zlomil si nohu. „Grzybova neúčast nás hodně mrzí, mohlo to být zajímavé srovnání, protože jezdívá se stejným autem, jako my,“ byl již před startem mírně zklamaný Pavel Valoušek.
První den bylo na programu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích.
 
Trať prvního dne se vyznačovala extrémními podmínkami, večer před startem vydatně pršelo a tak se jelo na uklouzaném asfaltu se spoustou kaluží a vytahaným blátem. „Velice náročné podmínky, hlavně v lese to hodně klouže. Hlavně třetí zkouška patří k tomu nejhezčímu a zároveň i nejtěžšímu, co jsem letos jel,“ popisoval před startovní rampou Pavel Valoušek a ke svým šancím dodal: „Na tomto povrchu bychom neměli mít proti čtyřkolkám šanci. Na výjezdu z každé zatáčky nám musí dávat po vteřinách.“
 
Jeho očekávání se nenaplnilo už na úvodní zkoušce po areálu výstaviště, kde dokázal porazit všechny své soupeře včetně letošního mistra Slovenska Cserhalmiho i Trněného s Octavií WRC. Druhá zkouška, které dali jezdi přezdívku „letiště“, se stala kořistí Karla Trněného, který se tak posunul do čela o šest sekund před posádku žlutého Suzuki. Mladí Moraváci si to však vynahradili na třetím úseku, kdy porazili všechny soupeře rozdílem třídy a i Trněnému nadělili více než vteřinu na kilometr! „Řekl bych, že je to boj o holý život. Na dvojce i trojce jsme byli chvíli venku, ale to dneska asi každý. Podmínky jsou velice náročné,“ hodnotil úspěch první sekce otrokovický pilot.
 
Druhá sekce se jela na stejných zkouškách a opět začínala okruhem. A zde přišlo i na Valouška, který ve druhém okruhu opustil trať a více než minutu a půl doloval auto zpátky na trať. „Na mokru jsme byli v jedné levé zatáčce moc rychlí a šli jsme ven. Na autě jsme naštěstí poškodili jen plechy, dlouho nám ale trvalo vrátit auto zpátky na cestu,“ popisoval inkriminovaný okamžik Pavel Valoušek. Z vedení tak byl najednou propad na čtvrtou příčku a ztráta 87 vteřin na prvního Trněného. Že se s tím nechtějí Valoušek s Houštěm smířit ukázali na zbývajících dvou testech první etapy, kde porazili zbytek pole vedeného Trněným o pět a dokonce dvaadvacet! vteřin.
 
Ze soboty na neděli tak přenocovali na třetím místě minutu za Trněným a 28 vteřin za Štěpánkem. „Dnešek byl velice náročný. Škoda výletu mimo trať, od té doby pořád jen stahujeme náskok soupeřů. Z našeho pohledu je to ale dobré, porážet na takovémto povrchu auta s pohonem na všechna kola je pro nás úspěch, protože v tomto počasí jsou jednoznačně ve výhodě,“ zhodnotil Pavel Valoušek průběh první etapy.
 
V neděli byly na programu stejné rychlostní zkoušky jako v první etapě, jen se jely v obráceném směru. Počasí bylo k závodníkům shovívavější, dopoledne bylo zamračeno, nepršelo, ale trať zůstávala vlhká po předchozím dni. Pršet začalo až v závěrečné sekci tří rychlostních zkoušek. „Počasí nám tu vůbec nepřálo. Když jsme chtěli, aby bylo sucho, tak pršelo a když jsme chtěli, aby bylo mokro, tak nesprchlo,“ lamentoval nad výkyvy počasí Vít Houšť.
 
Že mu svědčí okruhové zkoušky potvrdil Jan Štěpánek na úvodní „výstavištní“ zkoušce a naznačil Pavlu Valouškovi, že boj o druhé místo nebude tak jednoduchý. To se potvrdilo i v následujících rychlostních zkouškách, kde si vítězství rozdělili Valoušek-Trněný-Štěpánek v poměru 2-2-1. Místo stahování náskoku se tak Valda se Štěpánkem přetahovali o vteřinky a kdy Pavel při druhém okruhu na chvíli opustil trať, bylo rozhodnuto. V cíli soutěže pak Valouškovi s Houštěm chybělo 26 vteřin na Jana Štěpánka. Přesto všechno to ale znamenalo posun na druhé místo. Na předposlední rychlostní zkoušce totiž postihly dosud vedoucího Karla Trněného technické problémy a pád na třetí příčku za Pavla Valouška. „Soutěž to byla hodně náročná, proto jsme rádi, že jsme v cíli. Od začátku jsme jezdili s nasazením a několikrát jsme to i přehnali. Časy na rychlostních zkouškách nebyly nejhorší, dané podmínky našemu autu zrovna nesedí, takže nás druhá příčka těší. Navíc to byla ideální příprava do Španělska,“ hodnotil v cíli soutěže Pavel Valoušek.
 
Výkonem v Nitře se posádce Suzuki Motorsport podařilo vybojovat druhou příčku v absolutní klasifikaci mistrovství Slovenska, jasné prvenství ve třídě A6 i kategorii Junior 2000. Podle neoficiálních propočtů (musí potvrdit obě národní autority) se Pavel Valoušek s Vítem Houštěm stali absolutními vítězi Československé trofeje pro rok 2004. Dalším společným startem této dvojice bude za 14 dní Rally Catalunya. Do této soutěže mistrovství světa odstartují s číslem 68.
 
tisk info

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose