Le Mans: Buggyra z poslední řady! Koerberova smůla Radek Holub
Původně rozdílně, nakonec shodně dopadl pro oba jezdce Buggyra Truck Racing Teamu měřený trénink ve francouzském Le Mans. Zatímco Ludovic Faure zajel po dvou pátých a jednom druhém místě z volných tréninků druhý nejrychlejší čas, David se na trati příliš neohřál a musel se spokojit s pátým časem. „Auto prostě od první zatáčky nejelo,“ řekl Vršecký, který většinu z měřeného tréninku strávil mezi novináři v tiskovém středisku. „Zatím nejsem schopen odhadnout, co je s vozem je, nevylučuji ovšem problémy se vstřikováním.“ Francouzský mistr Evropy z roku 1998 pak sváděl souboje o první místo s Markusem Oestreichem, nakonec se radoval německý jezdec.
Nutno podotknout, že se jednalo o skvělý souboj, po dobu několika minut pak dokonce oba piloti vedli se shodným časem 2:03.270 min. „Nevím, co k tomu říct, prostě jedu podle svých nejlepších schopností, auto funguje podle mých představ a na Markuse to pořád nestačí,“ prohlásil po dojezdu Faure, který ztrácí na vedoucího Oestreicha před zítřejším posledním závodem roku třináct bodů. Na třetím místě dojel po několika změnách pořadí Druckenmuller před Albacetem. Španělův odstup od celkově třetího Vršeckého je pak patnáct bodů a David pevně věří v obhajobu své pozice z loňské sezóny. „Snad vydrží auto. Navíc Antonio ví, že si nemůže dovolit jet na krev, protože prostě musí dojet do cíle, což ho bude určitě svým způsobem limitovat.“
Nakonec však bylo všechno jinak. Dvě hodiny po dojezdu byli oba piloti Buggyry diskvalifikováni. Zatímco Ludovic Faure pykal již jako tradičně za překročení maximální povolené rychlosti, David Vršecký si penalizaci vysloužil za odjezd do depa, aniž předtím absolvoval průjezd parkovištěm pro technickou kontrolu závodních vozů. Oba jezdci Buggyry odmítli rozhodnutí FIA komentovat.
Koerberova smůla
Až do dna musel vypít kalich hořkosti v pohárovém závodě třídy Race Truck v Le Mans Gerd Koerber. Po skvělém startu totiž se svým Freightlinerem celá čtyři kola vedl, aby na začátku čtvrtého kola musel odstoupit z první příčky. „Je to k vzteku, jelo se mi skvělo. Najednou jsem ale zjistil, že mi začíná stoupat teplota a bylo na nadějích,“ komentoval Gerd vzniklou situaci bezprostředně po dojezdu bez známky viditelných emocí „Jinak jsem s průběhem dne spokojen. Vždyť se mi podařilo vyhrát měřený trénink a dojet druhý v kvalifikaci.“
Před zítřejším závodem pak Gerd neztrácí optimismus. „Podobná porucha mě vyřadila ze hry na Nurburgringu, s opravou vzniklé závady by neměly být problémy.“ Stejný názor pak má i šéfinženýr Buggyra Truck Racing Teamu Mario Kress. „Technické obtíže k počátkům stavby každého závodního vozu prostě patří. Když si vzpomenu na první rok Buggyry… Do Le Mans jsme přijeli pro stupně vítězů a zítra je taky den.“
Buggyra
|