Vojtěch Štajf - nehorázná smůla a titul vícemistra se rozplynul tisková zpráva
ZÁVADA PŘIPRAVILA ŠTAJFA O VICEMISTRA
Na letošním posledním podniku mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích, XV. Horácké Rallye s centrem v Třebíči, to neměl pražský jezdec Vojtěch Štajf zrovna jednoduché. Poté, co po první čtvrtině sezóny vedl kategorii produkčních vozů, jeho Mitsubishi Lancer EVO VII v pěti následujících závodech třikrát zastavila technická závada a pro zisk letošního stříbra na závěrečné rallye musel v kategorii PV zvítězit. I proto startoval tentokrát s letošním mistrovským vozem Václava Arazima, který do Třebíče vyrazil již jen jako divák.
O tom, že to Vojtěch Štajf myslel s útokem na čelní pozici vážně, svědčilo nejen složení posádky, když jej na horáckých tratích navigoval letošní mistrovský spolujezdec Julius Gál, ale i tempo, se kterým dvojice vstoupila do soutěže. Již na první rychlostní zkoušce patřil Štajfovi nejen nejlepší čas mezi produkčními vozy, ale umístil se zde celkově na čtvrtém místě hned za vozy WRC. Štajf své tempo nadále stupňoval a zvyšoval na dalších rychlostních zkouškách náskok na své největší pronásledovatele Trojana a Caise, přeskočit jej dokázal jen místní Komárek, startující s vozem třídy A8.
Po první etapě tak Vojtěchu Štajfovi patřila pátá příčka celkově a průběžné prvenství v kategorii PV, když Karel Trojan na druhém místě ztrácel 18 sekund. Celý tým byl v pátečním večerním servisu velmi spokojen: „Kromě malé kolize, když jsme se na dvojce otřeli pravými dveřmi o nějaké zábradlí a urazili zpětné zrcátko v retardéru na šesté zkoušce, jsme neměli žádné problémy. Auto fungovalo výborně, dobře jsme zvolili také obutí. Protože nám jde o vítězství, nasadili jsme hned od začátku ostré tempo“, komentoval své vedení Vojtěch Štajf.
V sobotní etapě Štajf první ranní zkoušku opět vyhrál, Trojan se ale nevzdával a na následujících dvou testech dokázal pražského jezdce o nějakou tu desetinku porazit. Štajf kontroval na RZ 10, kde opět zvítězil mezi „pévéčky“ a byl rychlejší Trojana o 3,6 sekundy. Na jedenácté rychlostní zkoušce pak bohužel vystavila Štajfovu a Gálovu snažení stop převodovka vozu a posádka tak s velkou lítostí odstoupila z prvního místa ze závodu.
„Nehorázná smůla nás připravila o velmi pravděpodobný zisk druhého místa v mistrovství. Pro nás výborně rozjetý závod skočil opět kvůli poruše, což je důvod k zamyšlení zejména pro přípravce vozu. Jinak jsme si s Juldou pěkně zazávodili hlavně s Karlem Trojanem, z deseti absolvovaných zkoušek jsme vyhráli šest, takže jsem alespoň potvrdil svou letošní formu,“ zhodnotil své učinkování na posledním letošním podniku Štajf a povzdechl si: „Nedá se nic dělat, alespoň mám motivaci pro příští rok, kdy bych se rád zapojil do boje o mistrovský titul mezi produkčními vozy.“
Kvůli opakované nespolehlivosti Lanceru EVO VII tedy Vojtěch Štajf přišel o post vicemistra ČR v kategorii produkčních vozů, ve které mu tak patří až pátá příčka. Zároveň dvanáctá pozice v absolutním pořadí mistrovství České republiky je ale pro třicetiletého jezdce příslibem zisku priority ASN pro příští rok.
Milana Vůjtěchová
New Age rallying
TISKOVÁ INFORMACE NEW AGE RALLYING 15/2004
Praha 26. 10. 200
|