www.car.cz
 

Katalánsko: Touží po skalpu mistrů světa
     tisková zpráva


                                 Katalánská rallye – Costa Brava – 28. – 31. října 2004
„Volná karta“ pro piloty Citroënu
 
 
PAŘÍŽ, 27.10.2004 - S dvěma tituly mistrů světa a s hrdě vlající červenou vlajkou nad Ajacciem se loučily posádky Citroën Sport s Korsickou rallye, francouzským dílem šampionátu mistrovství světa v rallye. Neloučily se však s celým šampionátem, který pokračuje posledními dvěma podniky ve Španělsku a Austrálii. Ten nejbližší se jede v Katalánsku jako Španělská rallye.
 

Touží po skalpu mistrů světa

Citroën Sport už sice získal korunu jak mezi jednotlivci (Loeb), tak v Poháru konstruktérů, nicméně touží po úspěchu až do úplného konce seriálu. Obě posádky dostávají od vedení stáje více méně volnou ruku – volnou kartu – neboť už nejsou zatíženy nutností získávat potřebné body.
 
Katalánský asfalt je velice rychlý, tudíž terén pro Xsaru jak dělaný. Citroën není na Katalánské rallye žádným nováčkem. Jeho návrat na španělskou část se datuje do roku 1998, kdy vyhrála verze kit-car, dva roky na to už se Citroën prezentuje s vozem specifikace WRC. Zařazením podniku do podzimního kalendáře vtáhli organizátoři do hry pro Španělsko nezvyklý atribut – počasí. V tuto dobu dokáže být na pobřeží nevyzpytatelné. Navíc všichni soupeři touží po skalpu čerstvých mistrů světa. Zejména dvojice Markko Märtin a Francois Duval jsou na asfaltovém povrchu vynikající, což dokázali jak na Německé rallye, tak na Korsice.
 

Blahopřál i prezident

I přes zisk obou hlavních titulů neponechal Citroën v přípravě na Španělskou rallye nic náhodě. Příprava na španělské randez-vous byla stejně pečlivá jako na jiné podniky.
Sportovní ředitel Citroën Sport Guy Fréquelin se nejprve svěřil se svými pocity coby šéf týmu, který je nejlepší na světě už druhý rok po sobě. „Jsem skutečně dojatý z tohoto úspěchu a hlavně z reakce lidí. Neustále chodí faxy a e-maily. Dokonce francouzský prezident nám blahopřál zrovna při oslavě a Seb jeho slova přednesl celému týmu. Blahopřání chodila také z obchodního ředitelství Citroënu, ale i takřka z každého zastoupení a místní pobočky naší sítě. Sympatické bylo blahopřání od vedení PSA. Jsem rád, že velká publicita kolem nás pomůže rallye jako takové.“
 
Je skutečně pravda, že obě posádky dostaly pro Katalánsko „volnou kartu“, tedy absolutní volnost? „Potvrzuji to! Řekl jsem jim už v neděli večer v Ajaccio na Korsice, že měním své dosavadní příkazy. Jeďte co nejrychleji, ale zůstaňte na silnici! Přesněji, jeďte co nejrychleji, ale ať se vám nic nestane. Rallye Monte Carlo je už za tři měsíce.“
Citroën se netají tím, že by rád uspěl také v posledních dvou soutěžích seriálu a potvrdil tak své výsadní postavení. „To je zcela nová skutečnost pro nás. Tým je totálně soustředěn na celý šampionát  a nemá v úmyslu nic vypustit.“
Závěr mistrovství se nese ve znamení loučení Carlose Sainze s Citroënem, ale i s celou jeho bohatou kariérou. „Musíme respektovat jeho volbu. Udělal pro nás opravdu hodně. Musím mu poděkovat za to, co přinesl do Citroënu Sport. Byl to on, kdo se nejvíce zasloužil o titul v Poháru konstruktérů a kdo nejvíce pomohl k titulu Sébastienovi. Carlos je ohromný pilot, opravdová hvězda a velikán,“ složil poklonu španělské legendě jeho dosavadní šéf Fréquelin.
 

Loeb: Ať je s námi dál…

Sébastien Loeb přiznává, že si titul v soutěži pilotů neustále vychutnává a raduje se jako malý chlapec. „V Katalánsku jsou testy dlouhé a rychlé, ale tratě nejsou tak hrbolaté jako na Korsice. Je to nádherná soutěž, kterou jsem vyhrál na Saxu 1600 a málem i loni na Xsaře. Teď je všechen tlak pryč. Märtin a Duval budou opět rychlí, ale já bych chtěl s nimi držet krok. Jsem samozřejmě smutný z toho, že Carlos končí. Určitě jeho rozhodnutí chápu, nicméně pořád věřím a doufám, že se něco změní a on s námi bude dál pokračovat. Jeho kariéra je nádherná, a máme-li dneska double, pak je to především jeho zásluha.“
 
 

Sainz: Po zralé úvaze končím

A co samotný Carlos Sainz? „Mířím k okamžiku závěru kariéry hodně obtížně. Moje rozhodnutí ale bylo učiněno velice uváženě a nemám chuť se k tomu vracet. Když vidím všechny ty úspěchy a radost, kterou jsem prožil, tak je to zase těžké a smutné. Na druhou stranu se ale těším, co prožiji s rodinou a přáteli. To samozřejmě moji sentimentální náladu zmírňuje. A že máme od vedení týmu volnou ruku pro zbytek soutěže? Pro mě je to jednoduché. Bude se víc riskovat a jezdit rychleji. Nesmíme ale zapomínat, že základem je dojet do cíle. Chci se rozloučit na své domácí rallye co nejlepším výsledkem, a nezastírám, moc rád bych vyhrál.“
 
 

Katalánská rallye ve zkratce

Trať 40. ročníku „Rallye Catalunya/Costa Brava“ měří 1721,19 km, z toho je 384,08 km měřených ve  20 rychlostních zkouškách na 10 odlišných trasách. Podnik je situován do oblasti Lloret de Mar, lázeňského centra 60 km severně od Barcelony. Asistenční park je situován druhým rokem do obchodní zóny ve Vic. Toto město leží mezi Středozemním mořem a Pyrenejemi zhruba 80 km od Lloret.
Seznámení s tratí a tréninky jsou na programu v úterý (26.10.) a ve středu (27.10.). "Shakedown" se uskuteční ve čtvrtek 28. října od 10 do 12 hodin na okruhu 3,4 km dlouhém na „Coll del Buc (La Cantina)“.
Slavnostní startovní ceremoniál v Lloret de Mar na třídě Just Marlés Vilarodona je ve čtvrtek 28. října ve 20 hodin.
  1. etapa, pátek 29. října: 576,12 km, z toho 115,04 km měřených v 6 rychlostních zkouškách. Start v Lloret de Mar v 7 hodin – Asistence A (8.08 hod./10 min.) - « La Trona 1 », « Alpens/Les Llosses 1», « Gombrèn/St Jaume Frontanyà 1 » - Asistence B (12.10 hod./20 min.) - « La Trona 2 », « Alpens/Les Llosses 2 », « Gombrèn/St Jaume Frontanyà 2 » - Asistence C (16.44 hod./45 min.) – Asistenční zóna se uzavře v 18.34 hodin.
  2. etapa, sobota 30. října: 644,30 km, z toho 162,88 km měřených v 8 RZ. Start je v 6 hodin – Asistence D (7.08 hod./10 min.) - « Les Llosses/Alpens 1 », « Sta Eulàlia 1 », « Prats de Lluçanès/Olost 1 » - RTFZ Vic (10.13 hod./10 min.) – « Sant Julià 1 » - Asistence E (11.51 hod./20 min.) – « Les Llosses/Alpens 2 », « Sta Eulàlia 2 », « Prats de Lluçanès/Olost 2 » - RTFZ Vic (15.28 hod./10 min.) - « Sant Julià 2 » - Asistence F (17.06 hod./45 min.) – Park se uzavře v 19.31 hodin.
  3. etapa, neděle 31. října: 500,78 km, z toho 106,16 km měřených v 6 RZ. Výjezd z parku v 5.15 hodin – Asistence G (6.23 hod./10 min.) - « Sant Boi de Lluçanès 1 », « La Roca 1 », « Viladrau 1 » - Asistence H (9.40 hod./20 min.) – « Sant Boi de Lluçanès 1 », « La Roca 1 », « Viladrau 1 » - Asistence I (13.26 hod./20 min.) – Cíl v Lloret de Mar v 15.26 hodin.
Sébastien Loeb startoval na Katalánské rallye na voze Saxo kit car (1999/vypadl). V roce 2001 vyhrál na tomto voze mistrovství Super 1600, v roce 2002 už je za volantem Xsary WRC (vypadl). V roce 2003 vedl od 2. do 21. RZ, aby o 13 sekund prohrál.
Carlos Sainz je podvanácté na startu: 2003 (7.), 2002 (vypadl), 2001 (5.), 2000 (3.), 1999 (vypadl), 1998 (7.), 1997 (10.), 1996 (vypadl), 1995 (1.), 1993 (vypadl), 1992 (1.), 1991 (vypadl).
 
 
Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.
 
Ing. Martina Bedrnová

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose