www.car.cz
 

Hodnocení sezóny Supersprint Challenge – úspěch pro naše barvy
     Vladimír Rožánek


Na závěr letošní sezóny se dostáváme ke zhodnocení letošního ročníku Supersprint Challenge, který byl pro některé české jezdce velmi úspěšný, pro jiné znamenal jen jedno, dvě svezení po okruzích.
Letošní sezóna byla výjimečná tím, že se dohromady spojily seriály pánů Dudichuma a Pedrazzy, tedy Interserie Sprint Challenge a Sport Cars Challenge, přičemž Interserie je určena především formulovým vozům F3000 a F2000. Walter Pedrazza se svou Sports Cars Challenge, známou pod dřívějším názvem Austria Euroserie, sdružuje pod svými křídly prototypy. Na startu se tedy letos začalo objevovat kolem 30 vozů. Již úvodní podnik při Jarní ceně Brna naznačil, že se bude na co koukat. V kalendáři bylo naplánováno 15 závodních jízd, vždy po dvou v jednotlivých víkendech a poslední finálová jízda se jela jen jedna. Na závodech fascinuje hlavně letmý start, kde se projevuje síla motorů o výkonu 200-700PS.
 
Pedrazza senioer a junior radí Dolákovi před startem @ Vláďa R
 
Nás potěšila hlavně účast českých pilotů, kteří po vyškrtnutí z divize 4 MMČR na okruzích hledali vhodné uplatnění pro své vozy, někteří hodlali svoje vozy dokonce prodat. Příslibem do budoucna je i fakt, že do těchto silných strojů usedají nové mladé tváře – Michal Dolák, Martin Vondrák, či Edita Prášková, nebo Kamila Stará. Do čtvrté divize se letos úspěšně zapojil i Lubomír Glogar se svou Eufrou, pár nepovedených představení ve vypůjčeném voze PRC předvedl Michal Pavlík a při Podzimní ceně Brna se na okruzích svezlo i duo vrchařských speciálů – Ota Krámský a Milan Stejskal, tedy Osella BMW a Lucchini BMW.
 
Celkově prototypy a tím hodnocení Sport Cars Challenge vyhrál o jedinný bod Švýcar Burli Stricker s PRC Opel 2,0 z divize 2. Jen jediný bod chyběl k obhajobě titulu Rakušanu Payrovi, jezdícího letos s francouzskou licencí a vozem PRC BMW 3,2l v divizi 1. Hodnocení Interserie, tedy divizí 3 a 4 zvítězil Rakušan Milavec, který se svou Lolou F3000 Cosworth suverénně kraloval i divizi 3 – formulových vozů F3000.
 
Teď se podíváme na jednotlivé divize, od silných prototypů divize 1, až po divizi 4, kde startovaly formulové vozy do 2000ccm.
 
Wolfi Payr - PRC BMW 3,2l Brno @ foto Vláďa R
 
Divize 1 Sport Cars:
Ta měla svého nejlepšího v Rakušanu Payrovi, který až na jediné škobrtnutí na Salzburgringu dokázal proměnit své starty v tučný počet bodů a divizi tak suverénně vyhrál s vozem PRC BMW 3,2l. Druhé místo zaslouženě patří Emanuelli Pedrazzovi, který se silným vozem PRC Ford 3,5l F1 předvedl kvalitní podívanou, většinu startů proměnil ve vítězství, ale technika vždy neposlouchala. Třetí místo v této divizi patří mosteckému Michalu Dolákovi s PRC BMW 3,0l, který tím docílil výrazného úspěchu v zatím ne moc dlouhé kariéře, jeho dvacet let je příslibem, že ho větší úspěchy ještě čekají, třeba příštím rokem, kdy pojede Sport Cars Challenge s vozem PRC Ford DVR 3,5l F1. S tímto vozem možnosti směřují vzhůru.
Jeho největší soupeři o třetí místo Němec Beisel s PRC Mugen a Angličan Sinclair s vozem Jade Chrysler V6 3,5l , měli v závěru sezóny trochu smůly, a tak nezbývá, než popřát více štěstí napřesrok  Jedenácté místo patřilo po ne moc zdařilém představení ve dvou závodních víkendech Michalu Pavlíkovi. Jeden víkend naopak stačil Otakaru Krámskému s Osellou BMW K-04 k místu dvanáctému a jednoho závodu se letos zúčastnil Milan Stejskal na Lucchini BMW, patří mu 14. místo. Tohoto jezdce možná uvidíme i příští sezónu, tento závod byl pojat spíše jako testování do následující sezóny 2005.
 
Burli Stricker - PRC Opel Most 04 @ foto Vláďa R
 
Divize 2 Sport Cars Lights
Tu opanovaly rakouské vozy PRC, povětšinou s motory Opel 2,0 v úpravě CN, nebo C3.
Suverénně si v ní počínal Švýcar Burli Stricker s vozem PRC Opel. Až do závěrečných jízd se ale bojovalo o místo druhé, na které si dělal zálusk jak Slovinec Tessitore, tak Němec Hallau. Štěstí se tentokráte obrátilo zády k Hallauovi, ale třetí místo v pro něj premiérové sezóně potěšilo také. Nás v této divizi potěšil Martin Vondrák s PRC Alfa Romeo. Patří mu letos osmé místo v divizi, s čímž může být spokojený, při posledním závodě ho o dvě místa výš připravili Němci Metzger a Munch. V D2 startovaly také české závodnice Edita Prášková na stroji Baghira Škoda 720 a Kamila Stará s PRC Opel. Byť startovali jen v jednou patří jim společné 16. místo v D2.
 
Peter Milavec - Lola F3000 Cosworth @ foto Vláďa R
 
Divize 3 Formel fahrzeuge F3000
V divizi 3. se odehrávaly souboje kolo na kolo v podání Rakušana Milavce s Lolou Cosworth a Němcem Wagnerem s Reynardem Cosworth. V závěru sezóny se musel ale Wagner sklonit před svým Rakouským konkurentem i Švýcarem Monbaronem s vozem Reynard Judd. Více jsme čekali od startu mladé Švýcarky Hungebuhlerové s Lolou Audi Turbo, ale bodů se nedočkala a nakonec při posledním závodě vůz ožehly plameny. Titul tedy patří po zásluze Milavcovi s Lolou Cosworth F3000.
 
Manfred Kuhn - Reynard BMW @ foto Vláďa Rožánek
 
Divize 4 Formel fahrzeuge light
V té zvítězil pravidelnými dojezdy Němec Thomas Wolfert s formulí Konig. Tato divize byla pokračováním loňské divize 3 z Interserie, kterou v loni vyhrál Kuhn s Reynardem BMW, ale letos se musel spokojit s druhým místem. Na záda mu dýchal náš Glogar, který se svou Eufrou ztrácel po posledním závodě jediný bod na stříbro, škoda. Jedenácté místo z D4 si odnesla Edita Prášková, která šokovala promotéry při brněnském závodě, když se do závodu pustila s postarším Chevronem B42 a hned ukořistila druhé místo, to však bylo z jejího pohledu vše, k dalším startům již nedošlo. Velmi výrazný zátah předvedl Rakušan Rubig, který od poloviny sezóny vyhrával závod za závodem s formulí VW, osvědčenou to technikou z minulosti, na vodě proháněl i formule F3000. Více jak 6. místo však už nedocílil, chyběli mu body z první poloviny sezóny.
 
Doufejme, že příští rok bude pro naše reprezentanty ještě úspěšnější, ať již v Interserii, nebo Sport Cars Challenge, která bude startovat opět, jak známe z minulosti odděleně. Ve Sport Cars Challenge se budeme zcela určitě setkávat s mosteckým Michalem Dolákem a jeho PRC Ford DVR F1, uvidíme, zda se setkáme příští rok i s dalšími Čechy, nejen ve startovních listinách, ale i v závodech.
 
Vláďa Rožánek, www.car.cz

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose