Katalánsko po sobotě: Märtin a Park s focusem ve vedení 1.1.2000 00:01 - tisková zpráva
Katalánská rally (29. – 31. 10. 2004)
Tisková zpráva – 2. etapa
Posádka Fordu Focus WRC Markko Märtin a Michael Park je po druhé etapě Katalánské rally ve vedení. Jednička týmu BP-Ford WRT byla po úvodní etapě na druhé pozici, ale hned na začátku dnešního dne se dostala do čela průběžné klasifikace. V dalším průběhu si pak Märtin s Parkem pozici kontrolovali a na konci nejdelší etapy soutěže vedou o 39,7 sekundy.
Vyhráli dvě z dnešních sedmi rychlostních zkoušek a týmovou bilanci tak vylepšili na šest vítězství ze třinácti. Rolex Replica Watches Pouze jednou nebyl Focus RS na jednotlivé rychlostní zkoušce mezi prvními dvěma vozy. Dnešní měřené úseky byly znovu situovány na asfaltové tratě v horách severně od Barcelony. Na piloty mělo čekat 162,88 kilometrů rychlostních zkoušek. Okolo tratí patnáctého podniku mistrovství světa se ale shromáždilo obrovské množství diváků a organizátoři tak byli nuceni zrušit z bezpečnostních důvodů nejdelší rychlostní zkoušku dne. Ani druhý den se meteorologové do předpovědi počasí nestrefili. Pro odpolední měřené úseky byl předpovídán déšť, ale nakonec zůstalo jen u předpovědi. Märtin obul středné tvrdé pneumatiky pro suchý povrch a ty byly pro rychlé tratě ideální volbou. Markko ráno odjížděl ze základny soutěže v Lloret de Mar se ztrátou pouhých dvou sekund na Sebastiena Loeba. Francouz však hned po první rychlostní zkoušce odstoupil a osmadvacetiletý Estonec se dostal s nadějným náskokem do čela soutěže. Zbytečně neriskoval a v rozbitých pasážích upustil od zkracování zatáček. Dělal prostě vše proto, aby minimalizoval možnost poškození Focusu RS.
“V některých zatáčkách si piloti zkracovali trať až moc a já nejsem velkým příznivcem takové jízdy,“ řekl Markko. “Velkým zkracováním zatáček je možné získat čas, ale pokud auto do něčeho narazí, může to znamenat konec soutěže. Na některých místech byla trať kluzká a v některých úsecích bylo po průjezdech prvních aut vytaháno hodně šotoliny. Ideální stopa nebyla čistá.
Nejedu úplně naplno, snažím se o bezpečnou jízdu. Mohu si v klidu hlídat jezdce za sebou. Je jasné, že pokud by v soutěži pokračoval i Sebastien Loeb, musel bych tempo zvýšit. Celý den se mi dařilo držet od mých pronásledovatelů stejný odstup. Chtěl jsem dojet do cíle druhé etapy s náskokem minimálně 35 sekund a to se mi podařilo. Dnešní etapa se jela na suché trati a to nám usnadnilo volbu pneumatik. Slunečné počasí bych přivítal i zítra. Nechci aby bylo proměnlivo, protože pak se snadněji stane, že se ve volbě pneumatik zmýlíte,“ dodal Märtin. Märtin si určuje tempo hlavně podle informací, které dostává od týmu BP-Ford. Personál týmové centrály sleduje mezičasy soupeřů a přes digitální display posílá tyto údaje spolujezdci Parkovi. Posádka si tak může upravovat tempo podle potřeby. “Tento systém funguje velmi dobře,“ řekl Märtin. “Díky tomu jsme schopni přidat nebo naopak zpomalit. Výhodou je, že nemusíme zbytečně riskovat.“ Šéf týmu BP-Ford Malcolm Wilson byl s dnešní etapou spokojen. “ Markko jel celý den pravidelným tempem a odvedl skvělou práci. Dnes večer jsme na jeho autě vyměnili turbo. Bylo to čistě jen jako prevence. Další práce na autě byla již běžná údržba. Zítřejší počasí by mělo být proměnlivé, předpověď hlásí přeháňky. To by nám výrazně ztížilo volbu pneumatik. Jsme však ve velmi dobré pozici a pokud neuděláme při volbě obutí chybu, pak bude všechno v pořádku,“ řekl Wilson. Poslední den soutěže má na programu dvě identická kola po třech rychlostních zkouškách. Po prvním z nich následuje servisní přestávka ve Vic. Na posádky čeká 106,16 měřených kilometrů. Součástí poslední etapy jsou také dva průjezdy zatáčkou pod legendárním dálničním mostem. Tento úsek patří do itineráře nejdelší rychlostní zkoušky soutěže, 35,18 km dlouhé Viladrau. Z Lloret de Mar budou piloti odjíždět v 5,15 a první vůz by se měl na cílové rampě objevit v 15,26.
Pořadí po 2.etapě
1. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 2.31.31.6 2. GRÖNHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 2.32.11.3 3. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 2.32.22.7 4. SARRAZIN, Stéphane Subaru Impreza WRC 2.33.42.5 5. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 2.34.11.0 6. SOLA, Daniel Mitsubishi Lancer WRC 2.34.23.0 7. GALLI, Gigi Mitsubishi Lancer WRC 2.34.55.5 8. VOUILLOZ, Nicolas Peugeot 206 WRC 2.35.08.3 9. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 2.35.27.5 10. GARDEMEISTER, Toni Skoda Fabia WRC 2.35.38.7
Martin Linhart,
|