www.car.cz
 

Carlos šampionem na věky. Úspěšné loučení
     tisková zpráva



Katalánská rallye : 29.-31.10.2004
 
Domácí loučení madridského matadora

„Carlos Sainz šampionem na věky“. S tímto a mnoha dalšími texty na transparentech se přišli španělští fanouškové rallye rozloučit se svým hrdinou. Sainz již ohlásil konec kariéry a pomalu se loučí v závěru mistrovství světa. Ve své 194. soutěži, Katalánské rallye, vybojoval spolu s Marcem Martim třetí místo. Během poslední etapy se pral s Grönholmem dokonce o druhou pozici. Třetí příčka byla pro Španěla již 96. pozicí na stupních vítězů, což ve statistikách WRC představuje ojedinělý a na dlouhou dobu těžko překonatelný rekord. Body této posádky ještě více vylepšily „skóre“ značky Citroën v Poháru konstruktérů, mistrovství světa značek, jehož vítězem se už po předcházející, Korsické rallye Citroën stal.

 
První etapa: Loeb kraloval
Mistři světa Sébastien Loeb a Daniel Elena kralovali startovnímu poli první soutěžní den, ale v sobotním pokračováním jejich Xsaru vyřadil unikající olej. Sébastien Loeb jakoby hodlal otestovat, nakolik bude stačit tempu Francoise Duvala a Markko Märtina, asfaltových specialistů na vozech Ford. Odpověď byla jasná. Na první rychlostní zkoušce zajel druhý nejrychlejší čas, necelou sekundu za Duvalem. Druhou zkoušku vyhrál s náskokem půl sekundy na kilometr na nejbližšího soupeře a převzal vedení v soutěži. „Cítil jsem, že Séb jede na prvních dvou zkouškách úplně v pohodě,“ komentoval začátek soutěže šéf týmu Citroën Sport Guy Fréquelin, který dal svým posádkám pro poslední dva podniky mistrovství světa co se týče taktických pokynů „volnou ruku“.

Byl to těsný souboj a to se mi líbí. Jel jsem naprosto v pohodě, bez tlaku. Přál bych si na zítřek suché počasí nebo alespoň stálé počasí po celý den, protože jinak to bude stále riskantní. Nehledě na počasí však budu svou pozici tvrdě bránit,“ hodnotil první, úspěšný den Sébastien Loeb i přes deštivé počasí.
 
Druhá etapa: Loebova proražená vana!
Druhý den začal pro čerstvé světové šampiony výtečně - Loeb a Elena vyhráli sedmou rychlostní zkoušku. Následně však museli ze soutěže odstoupit. Carlos Sainz a Marc Marti se tak posunuli dopředu a do závěrečného dne soutěže startovali ze třetí pozice. Loebovi v sobotu vyšlo přání na suché počasí a vše nasvědčovalo bitvě o první místo. V první RZ sice zajel nejlepší čas, ale během erzety měl karambol. „Jel jsem obvyklou stopu a jako všichni jsem si zkracoval zatáčku. Na trati však zůstal kámen, který se tam asi dostal po průjezdu předchozího vozu. Nárazem došlo k poškození ochranného prvku na voze.“ Navzdory tloušťce lyžiny došlo k poškození olejové vany. Posádka se pokusila únik oleje zastavit. Marně. Do osmé rychlostní zkoušky už Loeb s Elenou nenastoupili.
Carlos Sainz a Marc Marti zůstali v soutěži osamoceni, nicméně dotírali na Grönholma. Sainz byl  dvakrát druhý a za Finem na peugeotu byl jen o 3,5 sekundy. Pak ale Carlosovu Xsaru postihly problémy s brzdami. Ty byly definitivně vyřešeny až v poledním servisu. Carlos zajel na nejdelší rychlostní zkoušce Sant Julia druhý čas a na konci etapy na Fina ztrácel 11,4 sekundy. .
Guy Fréquelin, sportovní ředitel týmu Citroën Sport: „Jsem samozřejmě zklamán, že Séb odstoupil. Je to škoda i pro tým. Problém, který ho potkal, je v soutěžích velmi častý. Kolikrát ani nemusí pilot ze soutěže odstoupit. Olejovou vanu jsme prozkoumali a našli jsme nekvalitní svár. Vanu nám dodává externí firma. Taková závada je nepřijatelná.“

Třetí etapa: Nedělní Sainzův útok

Poslední den byl opět charakteristický taktickou bitvou s výběrem pneumatik. Po nočním dešti tratě osychaly a spekulovalo se, co obout. Sainz zvolil měkké gumy. Asfalt ale schnul mnohem rychleji, než se španělský pilot domníval a ani velké množství nečistot nebylo pro jeho pneumatiky tím nejlepším. Druhá příčka se mu vzdálila.
Přesto byl po skončení soutěže Carlos samý vtip. „Ani netuším, jak se mi to mohlo podařit. Zcela netradičně teď v neděli svádím tvrdé souboje, místo abych si držel pozice. Dělal jsem vše proto, abych Marcuse porazil,
 
Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS a Citroën Financement jsou partnery ale on prokázal velkou odolnost. Séb v Katalánsku neprožil šťastnou soutěž. Byl velmi rychlý a mohl vyhrát i tady. Pro nás to byla rallye plná emocí. Místní rychlostní zkoušky jsem jel naposledy a také jsem se loučil se svými fanoušky. Na výsledku nakonec ani tolik nezáleží. Okolo tratí bylo mnoho fandů, kteří nás podporovali. Dali mi tak krásný dárek, za což jim patří můj dík.“
Guy Fréquelin: „Pro Sébastiena skončila soutěž příliš brzy. Ukázalo se, že na Korsice byly časové ztráty dány jeho opatrnějším přístupem. Titul byl v ten okamžik přednější. Pokud jede Sébastien naplno, je Xsara vozem, který může bojovat o vítězství. Carlos Sainz předvedl skvělý výkon. Až do poslední chvíle bojoval o druhou příčku. Pódium je pro něj zaslouženou odměnou.“

Rallye v číslech
 
Nejlepší časy:
1. etapa – RZ 1: François Duval (Ford Focus) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 3 a 4: F. Duval – RZ 5: S. Loeb – RZ 6: Markko Märtin (Ford Focus).
2. etapa – RZ 7: S. Loeb – RZ 8: M. Märtin – RZ 9: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 10: anulována – RZ 11: M. Grönholm – RZ 12: M. Märtin – RZ 13: M. Grönholm – RZ 14: Carlos Sainz (Citroën Xsara).
3. etapa – RZ 15: Stéphane Sarrazin (Subaru Impreza) – RZ 16: C. Sainz a M. Märtin – RZ 17: M. Märtin – RZ 18, 19 a 20: M. Grönholm.
 
Nejlepší časy celkem:
M. Grönholm 6, M. Märtin 5, F. Duval 3, S. Loeb 3, C. Sainz 2, S. Sarrazin 1.
 
Vedení v soutěži:
RZ 1: F. Duval – RZ 2 a 3: S. Loeb -  RZ 4: F. Duval – RZ 5 až 7: S. Loeb – RZ 8 až 20: M. Märtin. 
 
Celkové pořadí „Rallye Catalunya Costa Brava/Rallye de España“:
 
  1. M. Märtin/M. Park (Ford Focus)              3 h 40 min 43,8 s
  2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)            + 23,2 s
  3. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)             + 37,7 s
  4. S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza)                      + 2 min 50,4 s
  5. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)                      + 3 min 06,7 s
  6. D. Solà/X. Amigo (Mitsubishi Lancer)                        + 4 min 05,7 s
  7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer)            + 4 min 05,9 s
  8. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza)            + 4 min 31,7 s
  9. T. Gardemeister/P. Lukander (Škoda Fabia)            + 4 min 37,6 s
  10. N. Vouilloz/D. Giraudet (Peugeot 206)             + 4 min 45 s …
 
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů 2004:
1. Citroën 184 bodů (Mistr světa 2004), 2. Ford 137, 3. Subaru 117, 4. Peugeot 93.
 
Mistrovství světa FIA v rallye – piloti:
1. S. Loeb 108 bodů (Mistr světa 2004),  2. P. Solberg 82, 3. M. Märtin 79, 4. C. Sainz 73, 5. M. Grönholm 62, 6. F. Duval 47, 7. M. Hirvonen 24, 8. H. Rovanperä 20, 9. J. Tuohino 16, 10. F. Loix 9, 11. S. Sarrazin 8, 12. D. Carlsson 6, 13. G. Panizzi 6, 14. A. Navarra 5, 15. G. Galli 5, 16. C. Robert 4.
 
tisk info
Lloret de Mar,  31.října 2004.

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose