www.car.cz
 

Volkswagen pamatuje na ekologii
     tisková zpráva


Vybrané motory TDI dostanou standardně filtry pevných částic výfukových
plynů DPF

Praha 3. listopadu 2004 - Automobilka Volkswagen je známá svým důrazem na
ekologičnost výrobních procesů i finálních produktů. Při výrobě automobilů
se např. už dlouhou řadu let využívají vodou ředitelné laky, uzavřené vodní
hospodářství šetří zdroje vody, propracovaný systém recyklace umožňuje
využívání odpadních surovin.
Motory modelů Volkswagen zase plní nejpřísnější
emisní normy, a to většinou s velkým předstihem - vždyť první model, který
vyhovoval nejpřísnější emisní normě Euro 4, uvedl Volkswagen na trh už v
roce 1999, tedy celých šest let před tím, než norma Euro 4 vstoupí v
platnost.

V posledním období se Volkswagen zaměřil především na čistotu svých
vznětových motorů TDI a některé z nich vybavuje filtry pevných částic DPF
(Diesel Particulate Filter). Na rozdíl od většiny konkurence ale Volkswagen
postupuje náročnou cestou: Nejprve zlepšit vlastní proces spalování natolik,
aby motory samy o sobě plnily emisní limity normy Euro 4 a teprve poté
přidat filtr DPF, který ještě umocní ekologickou čistotu pohonných jednotek.


Většina motorů TDI Volkswagen dnes již tedy vyhovuje emisním limitům normy
Euro 4, dva z nich - čtyřválec 2.0 TDI a šestiválec 3.0 V6 TDI - budou nyní
v modelech Passat Variant (2.0 TDI) a Touareg, resp.
Phaeton (3.0 V6 TDI) standardně vybavovány částicovým filtrem.

Čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 100 kW/136 k je vybavený technologií přímého
vstřikování "čerpadlo-tryska" v kombinaci se čtyřventilovou technologií.
Volkswagen Passat Variant s ním dosahuje max. rychlosti 205 km/h a průměrná
spotřeba činí 6,4 l/100 km.

Novinkou luxusních limuzín Volkswagen Phaeton je šestiválcový turbodiesel
3.0 V6 TDI s piezoelektrickými vstřikovači o výkonu 165 kW/225 k vybavený
filtrem DPF. Phaeton 3.0 V6 TDI je jednou z mála limuzín své kategorie,
která plní emisní limity normy Euro 4. Tento model, vybavený šestistupňovou
automatickou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol 4Motion, dosahuje
rychlosti až 234 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 8,8 s a přitom v průměru
spotřebuje jen 9,6 l nafty na 100 km jízdy.

Motor 3.0 V6 TDI/165 kW standardně doplněný o filtr DPF se nově objeví také
v populárních modelech Touareg, kde je propojený se šestistupňovou
automatickou převodovkou. Později bude také se šestistupňovou manuální
převodovkou. Maximální rychlost tohoto modelu potom činí 201 km/h, resp. 203
km/h, průměrná spotřeba 10,9 l/100 km, resp. 10,6 l/100 km.

Cena modelu Passat Variant 2.0 TDI s manuální převodovkou začíná od
820 200 Kč, model Touareg 3.0 V6 TDI s automatickou převodovkou se prodává
od 1 690 400 Kč a cena luxusní limuzíny Phaeton 3.0 V6 TDI 4Motion s
automatickou převodovkou začíná na 1 917 200 Kč.

DPF filtr pro model Passat 2.0 TDI
Nejvýkonnější vznětový čtyřválec v modelové řadě Passat, který oslňuje
točivým momentem až 335 Nm při otáčkách 1900 min-1, je standardně vybaven
filtrem DPF pracujícím s podporou aditiv v palivu. Pevné částečky, zachycené
filtrem DPF, procházejí při teplotě asi 500 oC procesem oxidace, což
zabraňuje zanášení filtru, který tak průběžně regeneruje. V zájmu dokonalé
regenerace se do paliva přidává aditivium na metalické bázi, které zaručí
efektivní oxidaci za poměrně nízkých teplot. Aditivum zároveň snižuje
množství vznikajících sazí, čímž se prodlužuje životnost celého systému.

DPF filtr pro modely Touareg a Phaeton 3.0 V6 TDI
Částicový filtr DPF vznětových motorů ve vozech Touareg a
Phaeton 3.0 V6 TDI pracuje bez jakýchkoli aditiv, zachycuje na povrchu své
vnitřní členité struktury nejjemnější pevné nečistoty ve výfukových plynech.
Pokud je již aktivní povrch filtru příliš znečištěný zachycenými
nečistotami, dochází k jejich odstranění při katalytickém spalování za
vyšších teplot, při kterém se mění na kysličník uhličitý CO2. K tzv. pasivní
regeneraci filtru DPF dochází především při jízdách po dálnicích, kdy mají
výfukové plyny teplotu 350 až 500 oC. Při pouze částečném zatížení motoru,
což je příklad jízd v městském provozu, nastupuje aktivní regenerace:
Každých
1000 až 1200 km se teplota výfukových plynů řízeně zvýší na zhruba 600 oC a
dochází k odstranění zachycených nečistot. Řidič přitom zahájení ani průběh
regeneračního procesu vůbec nepostřehne a vzhledem k velmi dlouhým
intervalům aktivní regenerace nijak netrpí ani tradičně velmi nízká spotřeba
vznětových motorů TDI značky Volkswagen.

 

tisk info


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose