|
Švédsko: Magický Marcus slibuje návrat do boje tisková zpráva
Švédská Rallye (5. – 8. 2. 2004)
Karlstad 6. února 2004 - Návrat do bojů mezi špičku slibuje trojnásobný vítěz Švédské rallye Marcus Gronholm poté, co ho z nich během dnešního dne vyřadily problémy s posilovačem řízení.
Hned na úvodní rychlostní zkoušce zajel nejrychlejší čas a vedení si držel až do třetího měřeného úseku - s 53 kilometry nejdelšího z celé soutěže. První etapu dokončil na šestém místě s méně než minutovou ztrátou na vedoucího jezdce. Desáté místo patří prozatím Freddymu Loixovi, který se po celý den marně snažil najít lepší nastavení své 307 WRC.
Švédská rallye je jedinou opravdu zimní soutěží celého šampionátu a její tratě jsou obvykle pokryty sněhem. Nezvykle teplé počasí ale tentokrát připravilo posádkám nepříjemné překvapení v podobě bláta a šotoliny střídané ledem a rozježděným sněhem. Jejich vozy zdolávaly nástrahy tratě na úzkých pneumatikách opatřených hřeby, které na šotolinovém povrchu rychle ztrácely svůj účinek.
Stejně na tom byl i Marcus, který si po zajetí prvního nejrychlejšího času stěžoval už na druhém měřeném úseku na nedostatek přilnavosti. Nejrychlejší byl ale i v prvních úsecích nejdelší rychlostní zkoušky dne a celé soutěže. Dvacet kilometrů před jejím cílem však přestal fungovat posilovač řízení jeho vozu - a jak se později ukázalo, na vině byl povolený šroubek na nádržce pro kapalinu.
"Byla to opravdu dřina, ale věděl jsem, že nesmím polevit," popisuje své problémy Marcus. "Snažil jsem se omezit časovou ztrátu jak jen to šlo, ale stejně jsme zaostali téměř o minutu. Zkomplikovalo nám to život, ale určitě se nevzdáváme. Máme stále šanci na dobrý výsledek."
Freddymu se příliš nelíbilo chování vozu během úvodní série rychlostních zkoušek a v prvním servisu se snažil najít lepší nastavení. Zdálo se, že se úprava podařila, ale pohled do výsledkové listiny byl pro Belgičana zklamáním. Jeho časy se během dne sice stále zlepšovaly, ale Freddy cítil, že by mohly být ještě lepší.
"Byl to pro mne hodně frustrující den. Ztrácel jsem hodně v pomalých zatáčkách, protože zadní část vozu se chovala podivně. Udělali jsme nějaké změny a cítil jsem, že jedu lépe. Když jsem ale viděl časy, bylo to pro mne zklamání. Musíme všechno dobře promyslet, zjistit, proč se to dělo a najít řešení."
Zítřejší etapa je ze všech tří nejdelší a během osmi rychlostních zkoušek posádky ujedou 152 měřených kilometrů. Uzavřené parkoviště v Karlstadu opustí v 05:30 a vrátí se do něj v 19:36.
Pořadí po první etapě:
MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.11.25.9 LOEB, Sebastien Citroen Xsara WRC 1.11.49.2 SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 1.11.52.8 SAINZ, Carlos Citroen Xsara WRC 1.12.10.0 TUOHINO, Jane Ford Focus WRC 1.12.21.3 GRONHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 1.12.24.6 HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 1.12.42.1 DUVAL, François Ford Focus WRC 1.12.53.5 CARLSSON, Daniel Peugeot 206 WRC 1.13.04.0 LOIX, Freddy Peugeot 307 WRC 1.13.07.2
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication
|
|