Výstavba nové zatáčky na okruhu v Mostě zahájena tisková zpráva
Začnou se počítat nové traťové rekordy
Areálem mosteckého Autodromu Duhové Energie se místo závodních strojů opět prohání hlavně stavební technika. V blízkosti konce cílové rovinky byla zahájena výstavba nové zatáčky, která nahradí dosavadní jemnou vlásenku, pověstný mostecký retardér.
„Vycházíme z rozhodnutí Bezpečnostní komise FIA, která nám nařídila změnu profilu v exponovaném místě trati. Stalo se tak v rámci obecného trendu zvyšování bezpečnosti,“ řekl generální ředitel mosteckého okruhu ing. Pavel Hanka. „Původní retardér za určitých okolností nenutil jezdce na konci cílové rovinky ke zpomalení a při sebemenší jezdecké chybě tu ve vysoké rychlosti hrozily vážné nehody. Nová klasická šikana donutí závodníky z maximální rychlosti brzdit, po průjezdu pravoúhlou zatáčkou doprava je povede k další, prudké levé zatáčce a teprve za ní se tvar trati vrátí do původního profilu za bývalý retardér a povede je k nájezdu do technické pasáže okruhu,“ dodal.
Po jedenadvaceti letech fungování okruhu, tak zmizí místo, o kterém závodníci vesměs tvrdili, že je na srdce a mají ho rádi. „Vývoj v oblasti bezpečnosti ale jde dál a my takhle musíme zpomalovat všechny okruhy na světě, není to nic, co by bylo namířeno proti atraktivitě mostecké závodní dráhy,“ řekl na začátku loňského roku po inspekci tehdejší předseda komise Klaus Steinmetz.
Podle projektové dokumentace tedy v posledních týdnech došlo k zahájení prací mimo trať, kudy povede cíp nové prudké zatáčky. Probíhá zde odtěžení zeminy a navrstvení nového pevného podloží, protože celý okruh před dvěma desítkami let vznikl na bývalé výsypce povrchového uhelného lomu. Zajímavostí je, že pro zpevnění podloží je využíván upravený elektrárenský popílek z blízké United Energy a.s. v Komořanech. „Stabilizát má perfektní parametry a běžně se využívá právě při stavbě nejrůznějších komunikací. Nestává se tedy obtížným a nebezpečným odpadem někde na louce za elektrárnou, ale stává se užitečnou surovinou. Tuny ho byly použity i na diváckém svahu do podloží nových komunikací vznikajícího polygonu pro výcvik bezpečné jízdy,“ vysvětlil ing. Pavel Hanka.
V současnosti je část trati uzavřena a po cílové rovince jezdí nákladní automobily. „Až se zjara po dokončení stavby začne na mostecké trati znovu oficiálně testovat, bude to jistě zajímavé pro všechny jezdce, kteří sem pravidelně jezdí závodit. Budou se muset učit jezdit novou stopou. A pro nás to bude znamenat, že škrtneme všechny dosavadní zápisy o traťových rekordech a začneme zaznamenávat úplně nové,“ dodal sportovní ředitel mosteckého okruhu Gerhard Ittner.
tisk info
Dušan Matouš
|