Marcus je ve Švédsku připraven ke strhujícímu finále tisková zpráva
Švédská Rallye (5. – 8. 2. 2004)
Karlstad 7. února 2004 - Pouhých čtyřicet vteřin dělí po druhém dni Švédské rallye jezdce týmu Peugeot, Marcuse Grönholma, od první pozice. Jeho týmový kolega, Freddy Loix, byl nucen odstoupit z bodované pozice během předposlední rychlostní zkoušky dnešního dne, když se zastavil motor jeho 307 WRC.
Hned po včerejším startu se Marcus dostal do vedení, ale později, kvůli problémům s posilovačem řízení, ztratil téměř minutu a spadl na průběžné šesté místo. Na této pozici zahájil i dnešní den, ale série nejrychlejších časů ho brzy posunula na místo třetí. Na celkově druhé se propracoval po RZ11 a před finálovým dnem má velmi dobrou pozici pro využití jakékoli příležitosti, která se může objevit.
Narozdíl od včerejších velmi mírných podmínek, vládlo dnes ve Švédsku typicky zimní počasí. Noční příděl sněhu zakryl na trati veškerou břečku a šotolinu, což jezdcům umožnilo naplno využít výhody úzkých pneumatik opatřených hřeby. Dramatický den zahrnoval osm rychlostních zkoušek a nejednomu z předních jezdců přinesl velké problémy.
Marcusův Peugeot 307 WRC byl během dnešního dne ztělesněním spolehlivosti. Zasněžené tratě si finský jezdec opravdu užíval, i když ho jejich kluzký povrch nutil trávit ve smyku více času, než by si byl přál. Na předposlední rychlostní zkoušce se jeho vůz po smyku roztočil, což ho stálo nejen 14 vteřin času, ale poškodil také celou jeho přední část. To pro Marcuse znamenalo, kromě jiného, komplikaci během poslední divácké supererzety, kterou musel absolvovat bez světel.
"Ta otočka byla jenom hloupá chyba, ale způsobila velké problémy," říká. "Nebylo vůbec jednoduché jet bez světel! Ale pokračujeme v soutěži a zítra pojedeme stejně tvrdě, jako dnes. Myslím, že náskok Loeba je příliš velký, ale v rallye jeden nikdy neví. V žádném případě se nevzdávám!"
Freddy Loix přišel o hodně času, když hned ráno na zrádném povrchu vyjel mimo trať. Navíc mu během dne při brždění stále zhasínal motor. Přesto dělal vše, co bylo v jeho silách, dokud na předposlední rychlostní zkoušce nezůstal stát na trati kvůli poruše motoru.
Dva klientské Peugeoty 206 WRC týmu Bozian Racing zakončily den rovněž na bodovaných pozicích. Henning Solberg je šestý a Daniel Carlsson sedmý.
Zítřejší, finálová etapa Švédské rallye zavede posádky na tratě šesti rozhodujících rychlostních zkoušek o celkové délce 96,6 kilometrů. Předpověď počasí slibuje na noc další sněhové srážky a ochlazení, což by mohlo znamenat klasický zimní závěr klasické Švédské rallye.
Pořadí po druhé etapě:
LOEB, Sebastien Citroen Xsara WRC 2.34.22.7 GRONHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 2.35.03.3 SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 2.35.50.8 TUOHINO, Jane Ford Focus WRC 2.36.18.4 SAINZ, Carlos Citroen Xsara WRC 2.36.19.2 SOLBERG, Henning Peugeot 206 WRC 2.37.49.5 CARLSSON, Daniel Peugeot 206 WRC 2.39.50.0 MARTIN, Markko Ford Focus WRC 2.40.07.2 HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 2.43.10.0 ERIKSSON, Andreas Ford Focus WRC 2.44.48.5
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication
Ve fotogalerii si můžete připomenout Rallye Monte Carlo 2004:
|