Nová generace zimních pneu Continental i pro Porsche tisková zpráva
Úspěch nového konceptu běhounové směsi :
Nová generace zimních pneumatik Continental schválena pro použití na Porsche
Po mnoha náročných testech nové generace zimních pneumatik Continental udělil výrobce sportovních automobilů Porsche schválení pro používání ContiWinterContact TS 810 Sport na automobilech této značky.
Pro to, aby nový „zimní šampión“ podával nejlepší výkony i v nejchladnějších měsících roku, vyvinul Continental nový koncept běhounové směsi. Vnitřní strana pneumatiky ContiWinterContact TS 810 Sport pro Porsche má měkkou zimní směs pro excelentní výkon, vnější strana je ze směsi, která i na zimních vozovkách umožňuje sportovní jízdu a vynikající handling. Continental je první výrobce zimních pneumatik, který pro optimalizaci jízdních vlastností plášťů určených pro sportovní jízdu v zimě využívá kombinaci různorodých běhounových směsí.
Zimní pneumatiky jsou vyrobeny ze směsí, které zůstávají pružné i za nízkých teplot a které zachovávají adhezi i na studených a mokrých vozovkách.
Z těchto důvodů je pro výrobu zimních plášťů tradičně používána směs měkčí, což však například majitelům supersportovních vozů příliš nevyhovovalo, protože jízdní vlastnosti jejich automobilů nebyly na zimních vozovkách ideální.
Continental vyvinul nový MCT proces (MCT = Multi Component Tread = Multi Složkový Běhoun) a vyřešil tento problém.
“Vnitřní část běhounu nové ContiWinterContact TS 810 Sport pro Porsche je vyrobena z měkké směsi pro optimální adhezi na sněhu a ledu“, vysvětluje Dr. Burkhard Wies, vedoucí vývoje osobních pneumatik Continental. “Vnější strana, která přenáší většinu sil při zatáčení, je vyrobena z poměrně tužší směsi, což zajišťuje vynikající handling při sportovní jízdě srovnatelný s letními pneumatikami.“
Dezén běhounu pneumatiky má obdobně specifický design: “Novou pneumatiku ContiWinterContact TS 810 S řadíme do segmentu high-tech zimních pneumatik. Její extrémně asymetrický dezén je schopen uspokojit i nejvyšší požadavky uživatelů,” řekl Dr. Wies. “Na dezénových blocích vnější strany pneumatiky a prvním středovém pásu jsou tzv. CLS-Plus lamely (CLS = Cross-linked Sipe - vzájemně se křížící lamely), které zlepšují handling na suchých vozovkách. Naopak lamely na vnitřní straně pneumatiky jsou větší, což zvyšuje záběr na sněhu a současně zlepšuje celkové jízdní vlastnosti na zasněžených vozovkách.“
Zimní pneumatika ContiWinterContact TS 810 Sport určená pro sportovní automobily nese označení “N0”.
Otrokovice, listopad 2004
Barum Continental spol. s r. o.
Divize marketing
|