Brněnský Autosalon vytáhl do boje proti starým automobilům 24.11.2004 15:10 - tisková zpráva
Česká republika má oproti zemím Evropské unie přestárlý vozový park. Bezpečnostní situace na českých silnicích je varující. Autosalon Brno se rozhodl reagovat na tato nepříznivá fakta a přichází s kampaní na podporu prodeje nových vozů. Kampaň začne na podzim 2004 a vyvrcholí 4. – 9. 6. 2005 na mezinárodním veletrhu Autosalon Brno – největší přehlídce osobních automobilů ve střední a východní Evropě.
Osvětová kampaň bude motoristy informovat o výhodách koupě nového osobního automobilu a upozorňovat spotřebitele na rizika spojená s nákupem ojetých vozů. „Naším cílem je podpořit prodej nových automobilů a přispět tím ke změně nevyhovujícího stáří vozového parku v ČR. Tu však nelze uskutečnit bez souběžného vyřazování starých aut z provozu. Proto je část kampaně zaměřena i na ekologickou likvidaci starých vozů a vraků,“ vysvětluje Jarmila Jelínková, manažerka PR a reklamy veletrhu Autosalon Brno.
Do projektu se zapojí zejména Svaz dovozců automobilů (SDA) a Sdružení automobilového průmyslu (AIA), Sdružení importérů součástí automobilů, servisní a garážové techniky (SISA), Svaz prodejců a opravářů motorových vozidel České republiky (SAČR), osloveny budou i další sdružení a organizace (Policie ČR, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo životního prostředí, ÚAMK, BESIP). Kampaň se bude věnovat zejména tématům bezpečnosti, ekologie a finanční dostupnosti nových a starších vozů.
„Čeští motoristé si leckdy neuvědomují, jak mají k novému autu blízko. My jim chceme dokázat, že si nové auto zaslouží a že se jim vyplatí. Pokud vezmu v potaz ekologické argumenty, zejména z pohledu budoucnosti se vyplatí nová auta nám všem,“ říká ke strategii Autosalonu 2005 manažer veletrhu Jiří Čikl.
Podpora prodeje nových aut je skutečně žádoucí. V Česku se za rok obmění jen 4 % vozového parku, zatímco v zemích EU 8 %. Nedostatečná obměna vozového parku novými vozidly je způsobena tím, že se na naše silnice dostává obrovské množství ojetin ze zahraničí. V roce 2003 bylo takových aut dovezeno 145 233. Domácími výrobci a oficiálními dovozci bylo prodáno 149 535 nových automobilů. Zhruba na každý nový prodaný vůz tedy připadá jeden ojetý. To je poměr ve vyspělé Evropě ojedinělý. Průměrný věk osobních vozidel v České republice je neuvěřitelných 13 a půl roku. Průměrné stáří všech druhů registrovaných vozidel je dokonce 16 a půl roku.
tisk info BVV BVV
|