V barvách Křenek motorsport pojede Jupa, Finkbohner a mladík Kout 29.11.2004 08:57 - tisková zpráva
Sestava týmu byla oznámena s předstihem
Tým Křenek motorsport
s předstihem oznámil svoji pozměněnou jezdeckou sestavu a plány na sezónu 2005.
V barvách stáje sídlící v Měšicích u Prahy bude příští rok startovat opět její
stálý pilot Jiří Jupa, kterého doplní mladík Adam Kout a Švýcar Wani Finkbohner,
jenž se jako celosezónní jezdec do týmu vrací po pěti letech. Program
stáje v příštím roce zahrnuje tradičně kompletní seriál mezinárodního okruhového
mistrovství České republiky, celý domácí šampionát v závodech automobilů do
vrchu a také vybrané okruhové podniky v zahraničí.
Pro vrchařské mistrovství bude tým připravovat Škodu Octavia skupiny M a za
její volant usedne Jiří Jupa. Zkušený pilot z Družce u Kladna bude po čtyřleté
pauze znovu stálým účastníkem šampionátu, ze kterého naposledy odešel jako vítěz
dvoulitrové třídy cestovních vozů skupiny A a dále se věnoval především okruhům.
Své jezdecké umění ve vrchařských závodech pak prokazoval při ojedinělých
startech za tým Křenek motorsport, pro který získal několik výrazných
medailových úspěchů.
Na okruzích bude prioritou Národní formule 1400, kde stáj znovu nasadí
monoposty FiKS-03 vlastní konstrukce. Jejich kokpity obsadí Wani Finkbohner a
dosud především úspěšný motokárista Adam Kout. Oba jezdci premiérově absolvují
celý seriál v české formulové kategorii, se kterou se již seznámili při
ojedinělých startech. Čtrnáctiletý Kout letos ve dvou závodech na mosteckém
autodromu a na německém Hockenheimu, Švýcar Finkbohner předloni v Mostě a Brně
jako historicky první zahraniční jezdec v mistrovské třídě.
"Kout nás svými schopnostmi zaujal už při prvních testech. Předběžně jsme se
na příští sezónu domluvili a dohodu pak stvrdili, když jsme si ověřili, že s
jezdcem si můžeme klást hodně vysoké ambice a spolupráce s ním bude na velmi
dobré úrovni. Vzhledem k chování a dovednostem Adama jsme momentálně nemohli
udělat lepší volbu," pochvaloval si výběr mladíka z Brandýsa nad Labem manažer
týmu Josef Křenek a k obsazení postu druhého pilota doplnil: "Finkbohner byl
vybrá s ohledem na své technické dovednosti a velmi dobrou znalost
nejmodernějších technologií v motoristickém sportu."
Sestavení mezinárodního tandemu za volanty formulí mělo ovšem ještě další
důvody, jenž souvisejí s budoucími aktivitami týmu Křenek motorsport. "Vytvořili
jsme perspektivní partu, která si bude vzájemně vypomáhat. Je to první krok v
dalším vývoji naší činnosti. Ta bude postupně více směřovat do zahraničí.
Nebudeme se určitě vzdávat Národní formule 1400, ale rozšíříme naši působnost o
závody formule Renault v cizině. V zahraničí bychom měli vícekrát startovat už
příští rok s monoposty české mistrovské třídy," prozradil Křenek.
Další aktivity týmu v příštím roce jsou zatím otevřené. Týká se to i
prestižního poháru Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup, ve kterém se zástupci
Křenek motorsport podíleli v uplynulých pěti letech na přípravě techniky u
některých stájí. "Podobnou činnost nevylučujeme, ale dosud jsme neuzavřeli žádná
jednání o spolupráci," dodal Josef Křenek.
Motor Sport Media MSM
2000 Lapáček Karel
|