Modřice 2004 pohledem okruhového jezdce - Dana Suchého 30.11.2004 19:40 - Pavel Jelínek
Zakončení motoristické sezóny na Moravě, jednodenního rallyesprintu - Agrotec Rallye Show Modřice 2004, se zúčastnilo i několik závodníků jiných disciplín. Mezi nimi po roce opět také domácí brněnský jezdec ing. Dan Suchý, obvykle startující především v závodech na okruzích a do vrchu s vozem BMW M3.
Tentokrát se představil s pronajatým silným vozem Mitsubishi Lancer EVO VI ve skupině produkčních vozů (dříve N4), když navigátora mu dělal týmový kolega Jáno Taufer. Vloni se ve stejném složení na stejné soutěži objevili v podstatně slabším voze Nissan Micra a již před startem bylo zřejmé, že tentokrát to bude zcela jiné závodění.
Ještě v pátek před startem musela posádka absolvovat školení a zkoušky na soutěže, protože jejich platná mezinárodní okruhová licence byla pro činovníky Autoklubu ČR málo. Ale vše zvládla a mohla se těšit na sobotní závod.
„V naší třídě produkčních vozů startovalo 9 posádek, takže o konkurenci bylo postaráno. A nutno podotknout, že tu byli především jezdci, kteří jezdí soutěže celou sezónu,“ vzpomíná Dan Suchý a pokračuje: „Na začátku jsme jeli opatrně, protože první ostré kilometry jsme absolvovali až přímo na RZ 1. Díky tomu, že auto bylo výtečně připravené, jsme si na něj ale brzy zvykli.“
Na druhé rychlostní zkoušce již posádka zaostávala na nejrychlejší a zkušenější ve skupině jen o pár sekund. Pak ale přišla RZ 3 a s ní menší problém s výletem do pole: „Na třetí RZ se ukázala naše nezkušenost se soutěžemi. V jednom úseku jsme podcenili v tréninku rozpis a to se hned vymstilo. Naštěstí to bylo až po výjezdu z lesa, takže jsme žádný strom netrefili. Nedobrovolným výletem mimo trať jsme ale ztratili asi 30 sekund. Zjistili jsme, že nemá cenu závodit s jezdci, kteří jezdí soutěže celou sezónu a jsou na auta zvyklí a jsou i vyježdění,“ přiznal brněnský jezdec.
„Jinak to už nebyla taková sranda jako s microu, se kterou jsme startovali vloni. Ten Mišák už jel místy na cestách, širokých na jedno auto, i 200 km/h !! A po těch úzkých silničkách to byl fofr, ale super. A to jsme jeli bez zapnutého ALS, který ještě zvyšuje výkon....,“ doplňuje navigátor.
Přes zmíněný problém byla brněnská posádka po polovině soutěže na pěkném 13. místě celkově a na 5. ve skupině PV. Do druhé poloviny pak nastupovala s hlavním cílem dojet. „Proto jsme nedali na radu zkušených mechaniků a pokračovali jsme na mokrých gumách. Časem jsme poznali, že suché pneu, které použily ostatní posádky, byla ta správná volba…. Až na pár krizovějších situací jsme ale dojeli úspěšně do cíle a to na pěkném 4.místě ve skupině a celkovém 13.místě,“ popsal jezdec závěr rallye.
„Kdybych neměl nově postaveného bavoráka, s kterým jsem se ještě moc nesvezl, tak jezdím rallye ! Sice jsme měli pár krizovek, ale byla to zábava. S těma, co jezdí soutěže, jsem neměl nárok držet krok…. Jen jsme si stěžovali na úzké retardéry. Na závod je pak pořadatelé trochu otevřeli, ale původně byly tak, že se některé nedaly projet ani osobákem na plný rejd.
Ale celkově to byl super závěr sezóny ..... Já byl spokojen, majitel auta taky - že jsme až na pár šrámů auto nerozbili, sponzoři taky, takže celková spokojenost,“ líčil dále Dan Suchý.
A i když je Dan zvyklý na silné závodní vozy (okruhy a kopce jezdí s 360 koňovým BMW M3), tak zkrotit čtyřkolku s „pouze“ 270 koňmi pod kapotou podle jeho slov pro něj nebylo na úzkých silničkách nic lehkého. Díky výborné spolupráci se spolujezdcem to však zvládl. Cíl dokončit celou soutěž a neublížit autu se podařilo splnit. Sen o dalších startech v rallye ale zůstává. Je jen otázkou, zda to bude opět až v “Modřicích“.
„Nyní již začínají přípravy na příští závodnickou sezónu. Dokončujeme celkovou přestavbu našeho okruhového bavoráka, abychom mohli potrápit konkurenci na okruzích a kopcích v roce 2005,“ zakončuje povídání Dan Suchý.
Pavel Jelínek
Tisková infomace týmu Matrix Motorsport
V Brně 29. listopadu 2004
|