Marcel Tuček se bez nostalgie rozloučil v Praze s yarisem 7.12.2004 19:07 - tisková zpráva
Loučení bez nostalgie před mnoha tisíci fanoušků při jubilejním
desátém ročníku Pražského Rallyesprintu má za sebou Marcel Tuček. Jezdec
plzeňského stáje se naposledy představil s vozem Toyota Yaris 1.3. Na okraji
Prahy startoval s tradičním navigátorem Václavem Tesařem.
Za volant yarise usedl poprvé v únoru 2003 při blovické Rallyšou. Domažlický
pilot se v žádném z předchozích podniků neztratil, naopak s pouhou
třináctistovkou se pravidelně prokousával mnohem výš ve výsledkové listině, než
by se dalo čekat. Podobné to bylo také v Praze, kde z padesáti odstartovaných
obsadil třiatřicáté místo.
„Praha byla spíše reklamní věc. Jasné je, že s tak malým autem
nemůžu konkurovat velkým autům typu WRC a dalším. I když i tentokrát jsme nějaká
mnohem silnější auta nechali za sebou – třeba Dana Landu, či týmového šéfa
Milana Lišku. I to se někdy při rallye stává, ale byl jsem zase takovým
trpaslíkem mezi obry. Bylo to hodně vidět například v porovnání s Burdovým
Nissanem, ale pojeli jsme ho,“ usmíval se Marcel Tuček.
Okolí Strahovských stadionů bylo opět plné lidí. Taková atmosféra se Tučkovi
vždycky zamlouvala. Pořadatele proto chválil za to, že start i cíl byly na
jednom místě. „Diváci museli být spokojeni. Ovšem s malým autem jim nemohu
předvádět takové kousky jako třeba s wéercéčkem. Ale nenechali jsme se úplně
zahanbit.
Původně jsme sice chtěli udělat takovou exhibici, ale šéf našeho
týmu Milan Liška nám to zarazil. Auto bylo po velké opravě a neměl jsem mu
zkřivit ani vlásek, natož nějaký plech. A toho jsem se tedy
držel,“ řekl Tuček.
Dvě sezony sklízel Tuček za výkony s yarisem obdiv. Věnců a pohárů za
umístění v nejmenší třídě N1 přivezl bezpočet, a to i ze Slovenska. Tam také
zažil letos na podzim nepříjemnou chvíli, když skončil s autem na střeše.
„Před dvěma roky jsme si dali za cíl vypiplat malé soutěžní auto, které
bude spolehlivé, nenáročné na údržbu a dostatečně rychlé. Troufám si říci, že se
nám to povedlo. Yaris ani jednou za dva roky neskončil předčasně kvůli technické
poruše. Letos jsme v Nitře nedojeli kvůli havárii, ale to je za dva roky
všechno. A to kdyby byli na osudném místě diváci, tak nás hodili zpět na kola a
jeli bychom dál. Byl to takový můj úlet. Jinak jsme byli pokaždé v cíli. A to je
dobrá bilance,“ konstatoval domažlický jezdec.
Yaris se prosazoval především při dvoudenních podnicích, kde spolehlivost
hrála velkou roli. Plzeňská stáj Klub Fox Racing dovedla vůz do takového stavu,
že stačilo jen dolévat benzin, měnit obutí a eventuelně ještě měnit brzdové
destičky.
„Je to ideální auto pro lidi, kteří berou rallye jako zábavu,
odreagování po náročném zaměstnání, nechtějí kolem vozu lítat a neustále něco
měnit a opravovat. Auto navíc ukázalo, že je snadno ovladatelné, ale i
dostatečně rychlé. Vždyť za námi často končily vozy tříd N3 či A6., často jsme
se dostávali až do první třicítky absolutní klasifikace,“ řekl
Tuček.
Pražský Rallyesprint byl sice posledním podnikem, kde s Toyotou Yaris 1.3
startovala dvojice plzeňského týmu, ale vůz ze startovních listin českým podniků
nemizí. „Už je celkem jasné, že se objeví v sezoně 2005 v českých
rallyesprintech. Pojede s ním jedna dvojice z jižních Čech,“
doplnil šéf týmu Klub Fox Racing Milan Liška.
Pavel Kestler Klub Fox Racing
|