Bronzová a kouřová tečka Emila Trinera za sezónou 8.12.2004 19:57 - Pavel Jelínek
Oblíbený soutěžní veterán Emil Triner fanoušky v sobotu v okolí Prahy při jubilejním X. Pražském rallyprintu 2004 jistě nezklamal. Navíc si v silné konkurenci připsal absolutně třetí místo. "Krásně jsem se povozil a ještě to dobře dopadlo. Bronz je pěkná tečka za celou sezónou. Moc se nám to líbilo, byli jsme spokojeni," zhodnotil stručně, ale výstižně příbramský jezdec start na Pražském rallysprintu.
Spokojen mohl být i šéf týmu Pavel Kouřil, který vše sledoval z VIP stanu pro týmové hosty, umístěného na jednom z nejlepších diváckých míst u Strahovského stadiónu. Na dohled „kostek„ a startu hned tří rychlostních zkoušek. Právě na zmíněných kostkách se radovala dobrá třetina z pěti desítek účastníků soutěže, počínaje Emilem Trinerem. „Přestože jel Emil pro diváky a měl menší technický problém, zajel i slušný výsledek. Bojoval hlavně s později druhým Valouškem. I když o výsledek tady ani nešlo. Myslím, že fanoušci museli být s jeho jízdou spokojeni,“ poznamenal Pavel Kouřil.
Krátce po startu poslední zhruba dvoukilometrové erzety u Strahova se cordoba divoce roztočila a pneumatiky se pořádně rozkouřily. Emil to totiž „nevydržel“ a vůz roztočil do několika koleček. "Ani nevím, jestli jsem zůstal třetí. Měli jsme najeto asi pětatřicet vteřin, takže jsem si říkal, že když tam necháme dvacet, tak by to mělo vyjít. Chtěl jsem pobavit sebe i diváky, a ostatně i hlavního sponzora pražského startu Martina Kameníčka z firmy Beco na sedačce spolujezdce," usmíval se těsně po dojetí do cíle Emil Triner. A skvělé zážitky měl jistě i jeho zmíněný sponzor.
Je nepochybně dobře, že existuje taková možnost prezentovat sponzorům na vlastní kůži, co je to rallye. Partneři například z firmy Navatyp mohli Kameníčkovi jen závidět, ale třeba se dočkají zase příště. Ale ti si zase mohli užívat jiného servisu pro sponzory.
Připomeňme, že tým tentokrát nasadil starší model - SEAT Cordobu EVO II. Trojka se totiž připravuje na úvodní podnik příštího šampionátu – lednovou Jänner rallye. "Naše dvojka jela prakticky bez problémů, až na poslední rychlostní zkoušce začala prokluzovat spojka. Na rakouskou Jänner rallye potřebujeme dát dohromady motor, který je momentálně ve Španělsku. Proto jsme s trojkou samozřejmě nemohli startovat. Teprve po zimním Rakousku a Šumavě se pustíme do kompletní repase," rozebírá Emil Triner.
Přestože je Emilovi 43 let, s cordobou si doslova „hrál“, jako malý kluk. Jeho takzvaná kolečka musela rozpálit každého. Přitom za zmínku stojí, že na pražský závod „padla“ pouze jediná sada pneumatik. Zato po závěrečné RZ byly tyto pneu zcela na odpis. Kdo to viděl, ten se jistě nemůže divit….
Emil Triner, bez kterého by snad ani Pražský sprint nebyl Pražským sprintem, zde navíc dokázal, že smyky nadále umí. Jenom je prostě v silné konkurenci při běžných soutěžích nemůže tolik předvádět. Čistá stopa je prostě rychlejší, jak je dobře známo. „Musím potvrdit, že jízda smykem je jezdecky i finančně náročnější, hlavně tím, že daleko víc trpí pneumatiky a diferenciály. Vše pak taky stojí více pěněz. Dnes se jezdí hlavně čistá stopa, které se musím podřídit i já. Musím volit kompromis mezi čistým a rozevlátým stylem jízdy, i když mám rozevlátý způsob rád. Cordobu musím krotit, je totiž velice nervózní. Ale jinak je to pořád dobré auto,“ připomíná dále Triner.
Fandy jistě potěší i to, že Emil přes různé zaručené pověsti pojede také v příští sezóně. Se stejným vozem, týmem i spolujezdcem. Nový by měl být pouze design auta, ale to až zřejmě po zmíněné kompletní repasi, tedy až po Šumavě - na Valašskou rallye 2005. Není vyloučeno, že po „žlutém období“ by auto mohlo být pro změnu bílé, ale nepředbíhejme.
"Pojedeme opět velké mistrovství s Cordobou WRC EVO III. Děláme maximum, abychom v Rakousku i v celém šampionátu opět startovali. A opět pojedu s Milošem Hůlkou, kterého chuť do závodění zdaleka neopustila."
Novinkou by mohlo být to, že se do bojů pravděpodobně vrátí i druhý vůz brněnského týmu. Tedy právě ten, který dojel třetí v Praze. Lumír Firla, který s ním premiérově startoval nedávno na Rallye Show Modřice, by s dvojkou chtěl jet šampionát sprintů. „Jisté to ještě není, ale dělám vše pro to, abych mohl jet sprinty. Svezení to bylo sice krátké, ale stálo to za to,“ říká Firla, dosud především okruhový jezdec a šéfmechanik týmu, kterého soutěže mimochodem lákají již delší dobu. On i mechanici si tentokrát soutěž užili se vším všudy. Vzhledem k tomu, že jedno z nejlepších diváckých míst bylo jen několik desítek metrů od stanoviště servisu, se totiž mohli na závod i v klidu dívat.
Oficiální stránky soutěže : www.PrazskyRallysprint.cz
Oficiální stránky týmu : http://www.seat.cz/seat-sport/
Pavel Jelínek
SEAT SPORT Czech Republic media servis
V Brně 7. prosince 2004
X. Pražský rallysprint 2004 - pořadí v cíli
1 Pech Václav / Kadlec Tomáš Ford Focus WRC A/8 00:27:27.6
2 Valoušek Pavel / Scalvini Pierangelo Ford Focus WRC A/8 00:27:52.7 +25.1
3 Triner Emil / Kameníček Martin Seat Cordoba WRC A/8 00:28:20.5 +52.9
4 Starý Jaroslav / Šlambora Miroslav Toyota Corolla WRC A/8 00:28:44.9 +01:17.3
5 Trněný Karel / Kafka Stanislav Ford Focus WRC A/8 00:29:01.3 +01:33.7
6 Semerád Josef / Suchomel Jan Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 00:29:12.1 +01:44.5
7 Paasonen Jani / Starý Petr Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 00:29:13.4 +01:45.8
8 McRae Alister / Senior David Subaru Impreza Sti N/4 00:29:22.3 +01:54.7
9 Červenka Pavel / Černoch Jiří Mitsubishi Lancer EVO VII N/4 00:29:47.4 +02:19.8
10 Poulík Petr / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO VI N/4 00:29:59.5 +02:31.9
Konečné pořadí MČR v rallye 2004:
1. Kopecký, F. Schovánek 182 bodů (Škoda Fabia WRC), 2. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) 158, 3. Kresta, Tománek (Subaru Impreza WRC, Ford Focus WRC) 103. 4. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC)
|