DTM: Tovární Mercedes hlásí plno tisková zpráva
Sestava stáje HWA-AMG Mercedes pro letošní DTM je uzavřená. Trojici Bernd Schneider, Jean Alesi, Christijan Albers doplní mladý Brit Gary Paffett. Smlouva s ním byla po jeho loňských znamenitých výkonech dlouho na spadnutí. Stalo se po testech týmu v Barceloně.
Na Katalánském okruhu se také uskutečnila premiéra nového vozu – Mercedesu Benz AMG třídy C, čili čtyřdveřového sedanu, jenž v továrním nasazení vystřídá loňské kupé CLK. S nimi budou ovšem závodit junioři značky v týmech Rosberg a Persson.
Zatímco ve stáji Persson je o jezdcích jasno, pojedou Němci Stefan Mücke a Markus Winkelhock, sedačku u exmistra světa F1 má zatím jistou jen Jarek Janiš. Dvacetiletého Čecha má doplnit buď německý testovač týmu Jaguar F1 André Lotterer nebo poslední mistr britské F3 Alan van der Merwe z Jižní Afriky.
Paffett, mimo jiné šampion německé formule 3 z roku 2002, je stejně jako Albers příkladem, jak postoupit z juniorky do továrního hájemství. Dvaadvacetiletý Brit vstoupil do DTM během loňské sezony jako Rosbergův jezdec a obratem, zejména šestým místem na A1-Ringu, zaujal šéfy Mercedesu. Natolik, že letos je továrním šoférem.
Totéž prožil Nizozemec Albers, také někdejší německý mistr eftrojek. Jen s tím rozdílem, že od Rosberga přestoupil během sezony a do posledního závodu bojoval se Schneiderem o titul. Nakonec skončil těsně druhý.
„Jsem šťastný, co jiného říci. Nový mercedes má velký potenciál,“ řekl v Barceloně Paffett. Jeho zkušenější kolega Schneider, se čtyřmi tituly mistra DTM nejúspěšnější jezdec mistrovství, byl s autem také spokojen. Ovšem zároveň tuší, že to letos nebude mít vůbec jednoduché: „Letošní DTM bude nejtěžší v historii. Konkurence totiž nesmírně posílila, v technice i jezdecky.“
Martin Straka, Sport
+ AMD Brno
|