Dakar 2005: startovní čísla odkryta 10.12.2004 17:22 - Pavel Jelínek
A nastává tradiční předdakarský fetiš autora těchto řádků, totiž alespoň letmý rozbor, kdo z favoritů si nalepí na dveře jaké startovní číslo. Nejinak tomu bývá už pátý rok, proto se pusťme do díla.
Od prvních zpráv o rekordních počtech účastníků bylo jasné, že se chystá posun v číslování jednotlivých kategorií. Přiznám se, že nepamatuji, zda někdy osobní auta vyjížděla s čísly od 300, ba ani v rekordním roce 1988 tomu tak nebylo (mezi 602 účastníky tehdy měla osobní auta citelnou převahu nad motocykly - teď je tomu naopak).Replica Watches
Vlivem tohoto posunu se číslování všech ostatních kategorií posouvá o stovku - osobní auta od 300, kamióny od 500 (vrací se do tohoto stavu po 12 letech, naposledy se takto jelo v "hubeném" roce 1993, kdy měla rally nejméně účastníků a posledním "pětistovkovým" vítězem byl samozřejmě, jak jinak v té době, Francesco Perlini s číslem 500), doprovododná osobní auta od 600,, doprovodné kamióny od 700, novinářská auta od 800. Quady zůstávají na konci startovní listiny motocyklů.
Tak tedy kamióny: Od roku 1998 je začímá Jošimasa Sugavara, jehož Hino Ranger Pro ponese číslo 500, hned za ním jeho syn Teruhito. Už tradičně následuje desítka svižných unimogů (503 Vismara, 504 Prunier, 509 Trucco, 511 Hoebeke) a rychlých asisťáků. Největší favorité jsou skryti ve druhé desítce starovní listiny. Týmy hlavních favoritů mají své koně rozesety v intervalech po pěti. Kamaz: 515 Čagin, 520 Kabirov, 525 Mardějev. De Rooy: 516 Gerard de Rooy, 521 Jan de Rooy, 526 Duisters. Motorsport Italia mezi favority nepatří, ale zvučná jména dělají své: 517 Biasion, 522 Alen. Ptáte se po tatrovkách? Tady jsou - nasazení odpovídá loňskému umístění, 518 Azevedo, 519 Loprais. Tomáše Tomečka si pořadatelé neprávně zařadili mezi nováčky a dali mu číslo 548. Po Evropě se to rychle srovná. Hans Bekx poveze číslo 524, Martin Macík tradiční, ale posunem zkalenou cifru 544. Avantgardní Ginafy pojedou s čísly až 560 (vanierschot) a 564 (Van ginkel) - jejich nasazení je dáno loňským neúspěchem. Oba horečně dokončované vozy MAN Hanse Staceyho jedou s čísly 555 a 556. Zkuste tuhle listinu kamiónů porovnat s listinou z let 2001-2002. Není to tak dávno, ale rozdíl v kvalitě i kvantitě je enormní.
Mezi automobily si loňský vítěz překvapivě nejnižší číslo nenalepí. Obě prioritní pozice obsadily buggy Schlesserova týmu. Aby jich nebylo málo, hned za nimi pojedou čtyři velmi rychlé a profesionální soukromé buggy: 302 Gache, 303 Henrard, 304 Guinot, 305 Magnaldi. teprve potom začnou esa továrních týmů. Mitsubishi: 306 Peterhansel, 309 Masuoka, 312 Alphand, 316 Andrea Mayer, 320 Roma. Pořadatelé jednotlivé týmy chytře promíchávají, takže i samotný start a prolog, který zaručí, že proti sobě paralelně vždy pojedou tovární posádky odlišných týmů, budou zajímavé. Ale zpět: Nissan: 308 McRae, 311 Vatanen, 314 De Villiers. Volkswagen: 307 Saby, 310 Kleinschmidt, 313 Kankkunen, 317 Gordon. U nejrychlejších soukromníků se také musíme dívat vysoko dos tartovní listiny: 315 Sousa (v týmu Dessoude), 321 DE Mevius, 318 Al Attyah 322 Strugo, 325 Monterede (tým BMW X-Raid nakonec ještě startuje), 330 Orioli (za tovární tým Isuzu), 331 Housieaux, 338 Belmondo, 339 Kolberg, 341 De Lavergne...
Listina motocyklů ztratila číslo 1 letos v září na Rallye Faraónů. Na počest skutečné jedničky, Richarda Saincta bylo pietně vyřazeno. nicméně stále užší špička motocyklové kategorie je seřazena hned za ní v pevném šiku: 2 Despres, 3 Cox, 4 Meoni, 5 Ullevaseter, 6 Coma, 7 Esteve Pujol, 8 De Gavardo, 9 Brucy, 10 Czachor, 11 Dabrowski, 12 Fretigne (pozor na jeho 2WD), 14 Sala, 16 Duran, 17 Harden, 23 Caldecott, 25 Azevedo... Náš Ivo Kaštan si na svoji KTM 450 nalepí číslo 98.
Na koho bylo čísel moc, ať se raduje, jen konec.
Chcete se s námi podívat na Dakar? Potom klikněte ZDE:
Jiří Vintr, www.car.cz
|