www.car.cz
 

West: Pedro de la Rosa odpovídá
     tisková zpráva


"Nejuspěchanější doba v roce"

Do prvního závodu šampionátu Formule 1 v Melbourne zbývá něco přes měsíc a přichází doba kdy musí každý přiložit ruku k dílu. V praxi týmu West McLaren Mercedes to znamená, že všichni jeho čtyři jezdci - David Coulthard, Kimi Raikkonen, Alex Wurz a Pedro de la Rosa tvrdě pracují na vylaďování a testech spolehlivosti závodních strojů.

"Ano, tato doba v roce je nejuspěchanější," potvrzuje Pedro, " stáj West McLaren Mercedes používá pro testování tři formule a přestože David s Kimim chtějí najet co nejvíce kilometrů, aby se s novými vozy sžili, máme s Alexem stále velmi mnoho práce."

Při testování jakéhokoliv nového vozu musí být vše podrobeno vyčerpávajícím zkouškám a tak si Španělský jezdec užívá rozmanitou práci. "Jako testovací jezdec nemám specifickou zodpovědnost. Všichni jezdci se dělí o rozličné povinnosti. V posledních týdnech jsem testoval pneumatiky Michelin, pracoval na spolehlivosti vozu, jezdil jsem dlouhé tratě a testoval podvozek. Všechno záleží na inženýrech, kteří vytvářejí program na jednotlivé dny."

Pedrova práce pro tým je neocenitelná. Přestože se s ním nepočítá v závodech, musí myslet na to, že formule MP4-19 musí naprosto vyhovovat oběma závodním jezdcům. "Naštěstí mají všichni jezdci tohoto týmu podobné jízdní styly a pracujeme se stejným nastavením a tak to není velký problém," říká. "Samozřejmě se někdy stane, že máme různé nároky a já musím jezdit s Kimiho nastavením motoru za účelem zkoušení pro jeho potřeby. Je po nás požadováno dělat některé věci, které až tak moc nesedí mému stylu, ale vše je podřízeno úspěchu týmu a vývojovému programu. V normálních podmínkách však jezdíme se základním nastavením s minimálními rozdíly."

Testovací tým většinou pracuje na dráze mnohem déle než tým závodní, protože během sezóny Grand Prix je čas pro testování velmi omezený. Jakkoli si Pedro vychutnává výzvu být testovacím jezdcem, přiznává, že jeho práce má i stinnou stránku. "Myslím si že nejtěžší věcí je nesedět při závodech na startovním roštu v kokpitu a nečekat na start závodu," posteskne si. "Pro testovacího jezdce je důležité zůstat motivován i přesto, že ví, že nebude závodit. Příležitost může přijít kdykoliv."

Když přichází řeč k odhadům šancí týmu West McLaren Mercedes v této sezóně, Pedro nešetří optimismem, který je založený na výsledcích dosavadních testování. "Musíme využít příležitosti, kterou nám poskytlo velmi brzké zhotovení formule MP4-19. Vlastně to byl už 48. týden loňského roku,“ poznamenává. "Testovat jsme začali v listopadu, čímž jsme docílili týmového prvenství v ježdění s vozem 2004. Tento fakt je velmi důležitý, protože spolehlivost vozu v celém šampionátu může být rozhodující. Rozdíl v bonifikaci za první a druhé místo v závodě jsou pouze 2 body. Při 18 závodech v sezóně bude nezbytné končit každý závod na stupních vítězů. Ten, kdo to dokáže v nejvíce případech, vyhraje celý šampionát."

Jak se tedy MP4-19 jeví? " Díky brzkému začátku jsme zaznamenali první zisky. Od poloviny ledna vývoj vozu výrazně pokročil," sděluje Pedro. Šampionát bude opět velmi vyrovnaný, tím jsem si jistý. Mými favority jsou West MCLaren Mercedes, Williams a Renault. Počítám s tím, že o titulu bude opět rozhodnuto až v posledním závodě sezóny."

 

AMD Brno


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose