Šumava je letos koncipována jednoznačně jako zimní soutěž. 12.12.2004 18:51 - Pavel Jelínek
Právě v těchto dnech před čtyřiceti lety odstartoval v Klatovech první ročník Rallye Šumava. Bylo to ve dnech 28. a 29. listopadu 1964. Přihlášeno bylo tehdy 31 posádek. Startovní pole tvořily vozy Fiat 600, Škoda 440 ..........
ZMĚNY OPROTI MINULÉMU ROČNÍKU Šumavy:
MĚSTO KLATOVY První novinka není sportovní, ale je novinkou velmi důležitou, která se odrazila i v oficiálním názvu. Jako spolupořadatel vstoupilo do soutěže město Klatovy! Po létech téměř nezájmu a minimální podpory je to zpráva, především pro pořadatele, velmi příznivá!
DATUM KONÁNÍ Změnil se také termín. Není to již druhá polovina března, ale rally se posunula o měsíc kupředu k začátku roku a to na 17. 19. února 2005. Co tomu řekne počasí je jiná věc, ale pravděpodobnost opravdové zimní soutěže je jistě větší. Změna termínu usnadnila situaci pro autora tratě. Ta teď je koncipována jednoznačně jako zimní.
RALLY WINTERCUP 2005 Nový termín ovšem souvisí také s další změnou, a tou je Rallye-Wintercup 2005 – Zimní Pohár v rally. Jde o propojení rakouské Int.IQ-Jänner-Rallye® a domácí Mogul Šumava Rallye Klatovy do společného poháru. Znamená to tedy, že výsledky obou soutěží se budou sčítat a jak absolutní vítěz, tak i vítězové tříd a skupin se podělí o zajímavé finanční prémie. Účast našich posádek v Rakousku je již tradiční, věříme, že společné hodnocení přiláká na šumavské silnice i posádky z Rakouska.
ZMĚNA TRATĚ Další novinkou je částečná změna tratě a rozdělení dlouhých RZ. Pomůže to jednak dynamice celé soutěže a také v případě nutnosti zrušit některou RZ, nebude počet chybějících měřených kilometrů z rychlostních testů tak markantní. Zkrácení, resp. Rozdělení se týká dvou RZ a další dvě RZ jsou nové, i když se po některých jejich částech se dříve jezdilo.
START A CÍL Nový bude i prostor místa startu a cíle. Ten se z náměstí přestěhuje do Domažlické ulice. Přibližně v těchto místech startoval v roce 1974 tehdy IX. ročník Rallye Šumava. Kromě startu a cíle tady proběhne přímo na rampě vyhlášení vítězů MMČR. V blízkosti těchto prostor bude v Kulturním domě zřízeno po dobu soutěže hlavní infocentrum.
NOVÉ HODNOCENÍ MM ČR Poprvé bychom v rámci Mezinárodního mistrovství ČR v rally (MM ČR) měly být svědky samostatného hodnocení (v rámci absolutního pořadí) vozidel s dieselovým motorem D9.
- Absolutní klasifikace bez ohledu na skupinu a objemovou třídu. Platí i pro vozy A8 vč. WRC a A7 VK (vozy KIT) nad 2000 cm3 - Produkční vozy - Super 1600 - Junior 2000 - Skupina A - Skupina N - Skupina D9
Skupina N: třída 1: do 1400 cm3 třída 2: 1401 – 1600 cm3 třída 3: 1601 – 2000 cm3
Skupina A: třída 5: do 1400cm3 třída 6: 1401 – 1600 cm3 třída 7: 1601 – 2000 cm3
Více : http://www.wintercup-rallye.at
www.mogul-sumava-rallye.cz
|