BMW a PSA spolupracují na vývoji benzinových motorů 13.12.2004 16:35 - tisková zpráva
BMW
Group a skupina PSA Peugeot Citroën spolupracují v oblasti vývoje
benzinových motorů.
BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën dnes
představují první plody spolupráce v oblasti vývoje benzinových motorů.
Dochází k prvnímu odhalení špičkových technologií použitých právě
v oblasti společně vyvíjených benzinových
motorů.
Spolupráce obou skupin, poprvé oznámená
v roce 2002, se dnes zhmotnila vytvořením nových standardů v oblasti
benzinových motorů , a to jak v oblasti výkonu a jízdního pohodlí, tak i ve
snížení spotřeby a emisí oxidu uhličitého (CO2).
Tyto motory obohatí v roce 2006 vozy
z kategorie malé a střední třídy u značek Peugeot a Citroën a také budoucí
modely MINI. Roční produkce by měla časem dosahovat okolo 1 milionu kusů těchto
motorů.
V průběhu tzv.“ technologického dne“,
který se dnes uskutečnil v Mnichově, ve vývojovém centru BMW Group,
představitelé obou partnerských skupin představili odborné veřejnosti technické
detaily, následujících dvou typů motorů:
-
nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou
geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW/115 k
-
motor s přímým vstřikem paliva,
přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW/143
k
Výše uvedené motory tvoří první základ skupiny
motorů, která se časem doplní o motory s výkonem začínajícím na 55 kW/75
k a končícím na hodnotě 125 kW/170 k.
Každý z partnerů přinesl své know-how, které
se odrazilo v mnohých technických řešeních, jež budou v nových
motorech využity. Jedná se např. o:
-
rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů
-
olejové čerpadlo s řízeným výtlakem
-
pohon příslušenství jednoduchým řemenem
-
hlava válců odlévaná metodou „ztracené
formy“
Kromě jiného došlo také na mnohé inovace, jako
např.:
-
přímé vstřikování paliva pro optimalizaci
výkonu
-
turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního
pohodlí
-
odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a
emisí
V rámci této spolupráce, BMW Group a
skupina PSA Peugeot Citroën chtějí dokázat, že benzinové motory mají stále
významný technologický potenciál, který může přinášet úspory spotřeby paliva a
snížení emisí CO2, a to vše při zlepšení výkonových parametrů a jízdního
pohodlí.
Martina Bedrnová, CITROËN Česká republika
s.r.o.,
Lucie Kučerová, PEUGEOT Česká republika
s.r.o.,
Petr
Buček, AuTec Group ,
|