Vážené dámy a pánové!
Milí přátelé rallyového sportu!
Od obnovení IQ-Jänner rallye je moje značka čerpacích stanic „IQ-einfach schlau tanken" (IQ – prostě tankujte chytře) nyní již počtvrté za sebou hlavním sponzorem tohoto velkého podniku motoristického sportu. Zatímco na začátku, v roce 2002, se zúčastnilo 36 posádek, 35 zástupců médií a asi 40.000 diváků, u IQ-Jänner rallye 2005 se očekává, že se na start postaví asi 120 posádek z 12 zemí s 18 značkami aut, očekává se 150.000 diváků a akreditace asi 230 zástupců médií, kteří budou navíc k různým televizním a rozhlasovým organizacím informovat celý svět z krásného Mühlviertelu a 15 účastnících se obcí.
Z těchto faktů je vidět pozoruhodný vývoj tohoto podniku, který se nyní započítává jak do rakouského, tak do českého mistrovství. IQ-Jänner rallye 2005 je poprvé také součástí Zimního poháru, který překračuje hranice a spojuje regiony a spolu s druhou soutěží se bude konat v prostoru Šumavy v únoru. Již v minulém roce potvrdily nejvyšší sportovní komise (OSK) a Český autoklub (AČR) nejvyšší úroveň organizace, průběhu a vedení trati u IQ-Jänner rallye. Z letošní celkové délky má IQ-Jänner rallye 2005 dokonce 35% podíl rychlostních zkoušek. Pro účastníky a publikum jsou zajištěny napínavé souboje.
Aby se taková velká akce, která přináší významné ekonomické a sousedské impulsy do regionu Mühlviertel-jižní Čechy, vůbec mohla konat, je potřeba mnoho sil pro povolení, zajištění provozu a bezpečnost, a proto bych chtěl touto cestou poděkovat dalším sponzorům, členům okresního správního úřadu, obcím, exekutivě, Červenému kříži a hasičům za jejich nasazení.
Účastníkům, divákům a pomocníkům přeji sportovně férový průběh IQ-Jänner rallye 2005 bez nehod.
obchodní rada Mag. Julius Stiglechner
IQ-Jänner rallye s důležitými impulsy pro cestovní ruch
Rok 2005 začne pro region s potěšitelnými údaji o přenocování
Různé turistické nabídky odkazují na Kernland Mühlviertel
Velké podniky jako IQ Jänner rallye poskytují cestovnímu ruchu v Mühlviertelu rozhodující impulsy.
„To se samozřejmě týká na jednu stranu samotných dnů konání podniku, které provozovatelům ubytování a gastronomických služeb přinášejí velmi dobré vytížení“, ví Karl Hackl, jednatel turistického sdružení Mühlviertler Kernland. Již počátkem prosince jsou v místech, kde se rallye 2005 koná, všechny pokoje rezervované. Na druhou stranu nabízí rallye regionu prostor k tomu, aby se prezentoval jako turistický cíl. Hackl: „Velká mediální pozornost, kterou s sebou taková velká akce nese, má pro Mühlviertler Kernland enormní reklamní hodnotu“.
Doprovodná reklamní opatření prostřednictvím četných turistických nabídek mají dodatečné pozitivní účinky. Nálada provozovatelů je v souladu s tím dobrá. Také v roce 2005 budou podniky cestovního ruchu výborně připraveny na nápor sportovních fanoušků a účastníků. „Podnik s takovou tradicí jako IQ Jänner rallye je pro cestovní ruch samozřejmě zvláště velkou výzvou“, těší se Hackl.
Pivovarská obec Freistadt představí speciální rallye pivo pro tento podnik
Absolutní rakouská premiéra se jmenuje – rallye pivo „Nic pro ty, kteří pijí teplé pivo“
Pivo z Freistadtu pro IQ- Jänner rallye bude na trhu od poloviny prosince
Jedinečnou akcí se také pivovarská obec Freistadt dává do služeb 23. IQ-Jänner rallye. Již od poloviny prosince bude možné v regionu rallye Mühlviertelu zakoupit pivo z pivovaru Freistadt se speciálními etiketami rallye pivo (na zadní straně bude 14 různých jadrných výroků).
„Taková akce se na žádné rakouské rallye ještě nekonala. Výraz „ti, kdo pijí teplé pivo“ se vztahuje jednak na známé chladné lednové počasí v Mühlviertelu, jednak jsme tím chtěli říct, že toto pivo je určeno jen pro celé muže, k čemuž se vztahuje i motto „je-li pro tebe příliš silné, jsi příliš slabý“, vysvětluje prokurista Ewald Pöschko.
Samotné pivo bude představeno u příležitosti tiskových konferencí v Linci, Vídni a Praze a v prodeji bude od poloviny prosince. Odpovědní představitelé IQ-Jänner rallye doufají, že tak budou ještě intenzivněji komunikovat s veřejností a fanouškům rallye dají kromě sportovních vrcholů další možnost identifikace.