FORD A PSA zvyšují produkci dieselů 17.12.2004 11:46 - tisková zpráva
Ford
Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují zvýšení výrobní kapacity špičkových
dieselových motorů o obsahu 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l, které vzešly ze spolupráce
obou skupin.
Díky této spolupráci zaujímají oba partneři první
místo mezi světovými výrobci dieselových motorů a zároveň dosáhují významné
úspory výrobních nákladů. Navíc tak obě skupiny nabízejí velmi širokou škálu
dieselových motorů se systémem common rail vybavených těmi nejmodernějšími
technologiemi. V období od začátku roku 2002 až do konce roku 2004 bylo
v rámci výše zmíněné spolupráce vyrobeno již více než 4 miliony motorů se
špičkovou technologií Common Rail.
Poptávka po
dieselových motorech neustále roste
Úspěch této spolupráce vede k takovému
zvýšení poptávky po moderních dieselových motorech, že současné kapacitní
možnosti výrobních závodů budou brzy naplněny. V důsledku tohoto vývoje
Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují od roku 2007 posílení výrobních
kapacit pro motory 1,4 l a 1,6 l v britské továrně Fordu, Dangenham Diesel
Centre, a od roku 2006 také kapacit pro motory 2,0 l ve švédské továrně Volva ve
Skövde.
Rozvoj výroby vytvoří nové pracovní příležitosti u
Ford Motor Company a zároveň udrží vysokou zaměstnanost ve strojírenských
závodech skupiny PSA Peugeot Citroën.
Současná situace jasně potvrzuje obrovský úspěch
partnerství obou skupin a přináší další výhody související s rozvojem této
spolupráce.
Dohoda podepsaná mezi PSA Peugeot Citroën a Ford
Motor Company v září 1998 započala úspěšnou spolupráci při výrobě
následujících čtyř skupin dieselových motorů s přímým vstřikem paliva
common rail: motory o obsahu 1,4 l a 1,6 l, motory o obsahu 2,0 l, luxusní motor
V6 o obsahu 2,7 l a motory pro lehké užitkové vozy.
Podrobnosti o čtvrté skupině motorů pro LUV nebyly
zatím zveřejněny.
Partnerství
ve vývoji
Programy vývoje a výroby vycházející ze spolupráce
jsou řízeny vždy jedním nebo druhým partnerem. PSA Peugeot Citroën má na
starosti koncepci a výrobu motorů prvních dvou skupin (1,4 l, 1,6 l a 2,0 l),
zatímco Ford je zodpovědný za koncepci a výrobu luxusního dieselového motoru V6
a skupiny motorů pro LUV.
Rozšíření výrobních kapacit prvních dvou skupin motorů má
sledovat trend rostoucích prodejů vozů vybavených těmito motory. Poprvé od
počátku spolupráce bude odpovědnost za výrobu těchto motorů rozdělena mezi oba
partnery.
Nové skupiny motorů budou představeny během roku 2005 a tento
fakt jen dokládá, že spolupráce dále nese své ovoce.
|