Maximálních pět hvězdiček pro nový Ford Focus 18.12.2004 19:42 - tisková zpráva
Nový Ford Focus je podle metodiky NCAP z hlediska ochrany své posádky historicky nejlepším vozem své třídy!
Praha, Maximálního počtu pěti hvězdiček a historicky nejlepšího hodnocení ochrany cestujících ve své kategorii dosáhl nový Ford Focus v zatím posledním kole nárazových testů Euro NCAP.
Nový Focus se stal prvním a je jediným automobilem světa, který v testech programu Euro NCAP získal stoprocentní hodnocení ochrany a bezpečnosti pasažérů jak při čelním nárazu, tak při nárazu z boku a který navíc obdržel i stoprocentní ohodnocení v testu ochrany dětí ve věku 1,5 a 3 roky. Dosud žádný jiný vůz nedosáhl v žádném kole programu Euro NCAP tak vynikajícího hodnocení! Na tiskové konferenci ve španělském Madridu byly zveřejněny detailní výsledky poslední fáze bariérových testů Euro NCAP. Nový Ford Focus dosáhl nejlepšího hodnocení všeobecné ochrany a bezpečnosti ve své třídě – 5 hvězdiček a 35,46 bodů. Za ochranu dětí dostal Focus čtyři hvězdičky, dvě hvězdičky potom za ochranu chodců. Těmito výsledky Focus navázal na dřívější výborné hodnocení modelu Focus C-MAX, který se stal vůbec prvním automobilem, jež získal čtyři hvězdičky za ochranu dětí. Rostoucí standardy
„Ford Focus dosáhl nejlepšího hodnocení ochrany a bezpečnosti pasažérů od doby, kdy jsme před sedmi lety začali bezpečnostní vlastnosti nových automobilů testovat,“ říká Adrian Hobbs, generální sekretář programu Euro NCAP. „Focus má ve své třídě nejlepší ochranné vlastnosti. Naše postupy a nekompromisní pravidla hodnocení bezpečnosti automobilů jsou obecně považována za nejtvrdší na světě. Ale tým konstruktérů nového Focusu dokázal opět o něco dál posunout laťku bezpečnostních standardů. Pro ostatní producenty automobilů je to výzva k vyvinutí vyššího úsilí.“
Nový Focus dosáhl vynikajícího hodnocení i při dvou dodatečných testech sledujících riziko poranění krku a krční páteře, které organizovala švédská pojišťovna Folksam ve spolupráci s Mezinárodní pojišťovací skupinou prevence proti hyperflexi krku IIWPG (International Insurance Whiplash Prevention Group). Dobrá ochrana proti poranění krku a krční páteře je mimořádně důležitá, protože podle celoevropských statistik dochází ke zranění krku při třech ze čtyř nárazů zezadu.
Nový Focus je leaderem své třídy
Základem ochranné filozofie nového Focusu ve všech jeho karosářských verzích je mimořádně odolný a přitom pozoruhodně lehký skelet, který vytváří kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou buňku. Skelet i karoserie jsou vyrobeny z plechů různé tloušťky z jakostních ocelí, které jsou spojeny metodou laserového svařování. Jak skelet, tak karoserie, která především vpředu a vzadu vytváří deformační zóny pohlcující nárazovou energii, byly velmi intenzivně testovány, a to jak virtuálně za pomoci náročných počítačových metod a nejvýkonnějších počítačů, tak i přímo fyzicky při náročných bariérových zkouškách.
Účinnost deformačních zón nového Focusu se povedlo ještě dále zvýšit díky řízenému uvolňování řady tuhých komponentů šasi z upevnění k podlahové platformě při těžkém nárazu. Kinetická energie se tak efektivněji rozvádí pod tuhou ochrannou buňkou skeletu do nezasažených částí karoserie. Výsledkem jsou příznivější hodnoty zpomalení, působícího na těla pasažérů, a minimalizace deformací podlahové struktury vozu.
Do struktury dveří jsou ve výšce boků vozu začleněny speciální deformační prvky, které snižují deformace A-sloupku karoserie a příčky palubní desky. Mezi A-sloupky karoserie je nově zařazený také další pevný příčník, který zpevňuje skelet a minimalizuje riziko proniknutí volantu a pedálů do prostoru řidiče.
Strukturální koncept nového Focusu spolu s prvky pasivní bezpečnosti stanovují pro tuto automobilovou třídu zcela nové standardy ochrany cestujících při nárazech. Focus plní s mimořádně velkou rezervou všechny bezpečnostní normy a požadavky, dané současnou evropskou legislativou a bez problémů se vyrovná i s přísnými požadavky nezávislých zkušebních programů, jako je např. program bariérových testů Euro NCAP. Kromě toho musel nový Focus před uvolněním do výroby absolvovat také řadu vlastních testů FORD MOTOR COMPANY, které jsou ještě náročnější než nárazové zkoušky Euro NCAP.
Vedle minimalizace rizika poranění cestujících se konstruktéři nového Focusu zaměřili i na možnost rychlé a snadné (a tedy i finančně nenáročné) opravy vozu po havárii.
„Velice nás těší, že výsledky posledního kola bariérových testů Euro NCAP potvrdily efektivitu našich mimořádně přísných vnitrofiremních zkušebních standardů,“ říká Derrick Kuzak, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj nových modelů. „Nový Focus stanovuje nejenom novou laťku bezpečnosti pro tuto modelovou řadu, ale posouvá o notný kus výš i standardy celé nižší střední automobilové třídy.“
Alergicky testovaný interiér
Dalším z řady bezpečnostních a komfortních aspektů nového Focusu je testování jeho interiéru ve smyslu minimalizace rizika vzniku alergických reakcí. Vnitřní prostor Focusu byl respektovanou autoritou TÜV Rhineland Group označen certifikátem „Alergicky testovaný interiér“ a stal se tak teprve druhým automobilem na světě, který „antialergický“ certifikát TÜV získal – tím úplně prvním vozem se před nedávnem stal sesterský model Focus C-MAX. Certifikát TÜV dokládá, že v interiéru zkoušeného vozu jsou používány přesně vybírané materiály, které snižují riziko alergické reakce na nejnižší možnou míru.
|