Dakar: Pátá etapa demolovala Macíkův Liaz 5.1.2005 11:06 - Pavel Jelínek
Pátou etapou se dakarská rallye rozjela na plné obrátky. Mimořádně obtížná, velmi rozbitá etapa plná kamení nesvědčila především technice. Přesně vyhovovala záměrům pořadatelů. Tím totiž bývá zredukování závodnického pole v několika prvních etapách. Je vždy jednodušší, když slabší posádky odpadnou hned zpočátku.
Kamenitý terén zásadně neprospívá podvozkům Liazů, které používají dost těžké nápravy a listová pera. Naopak vyhovuje vozidlům s nezávislým zavěšením kol a vinutými pružinami. Na Liazu Tedom teamu v úterý mimořádné vibrace nevydržela přední světelná rampa na ochranném rámu a upadla. Praskla vzpěra mezi tlumiči a Martin Macík prorazil pneumatiku.
„Praskl i jeden měch pomocného pérování na přední nápravě. To vše jsou závady, které každodenně potkávají a budou potkávat spoustu posádek a k Dakaru jaksi běžně patří,“ konstatoval Martin Macík. Bohužel takové problémy stojí spoustu času v etapě a další celou noc práce celého týmu.
V týmu přesto panuje pozitivní nálada a všichni v noci usilovně pracovali na odstranění závad. „Bohužel v soutěži došlo k několika velmi vážným haváriím, my zde ale zásadně postrádáme informace o zdravotním stavu postižených,“ naznačil problémy dakarského dobrodružství řidič doprovodné Liazky Tedom týmu Jiří Žák.
V šesté etapě se pojede hodně v písku a to je pro Liaz Tedom týmu vždy mnohem výhodnější. Zásadní úskalí je ranní průjezd přes hranice s Mauretánií, deset kilometrů dlouhá zóna je zcela zaminovaná a v roce 95 i 96 najelo auto na minu a oba roky jeden člen posádky zahynul.
|