www.car.cz
 

Valdovu spanilou jízdu s ignisem zastavil strom
     12.1.2005 01:06 - tisková zpráva


Stejně jako i pro další odvážné, začala letošní sezóna pro Pavla Valouška velmi brzy – první lednový víkend v okolí Freistadtu na záludných tratích letošní Jänner Rally.

Samotná soutěž byla svým charakterem více než vhodným tréninkem na slavná Rallye Monte Carlo, která Pavla čeká za čtrnáct dnů. Směsice suchého asfaltu, bláta, ledu a sněhu dokonale prověřila všechny startující a pro pilota Trumf Rally Teamu vyznívala konfrontace s konkurencí zprvu velmi dobře.

 

První dvě sekce zvládla česko-italská posádka Valoušek-Scalvini na jedničku, pohybovala se těsně za hranicí první desítky (jako daleko nejlepší „dvoukolka“ v poli) a svůj výkon navíc korunovala neuvěřitelným čtvrtým časem v absolutní klasifikaci na RZ3. „Hlavně jsme se na začátku rallye vyvarovali jakýchkoliv chyb a zvolili optimální tempo,“ vysvětloval svůj recept Pavel. Problém se ale přece jen objevil, když na RZ8 potkala žlutomodrou suzuku porucha převodovky.

 

 „V půli RZ8 mi zůstala v převodovce zařazená pětka, na kterou jsem musel dojet celou vložku. Byl to velký problém, protože jsem musel do pomalých zatáček nebo do stoupání jet na pětku, takže jsem trochu potrápil spojku. Vypadlé táhlo jsme se pokusili provizorně zafixovat za cílem RZ8, ale nebylo na to moc času, jen tak tak jsme stihli následující časovku. Bohužel těsně za startem RZ9 táhlo opět vypadlo, tentokrát mi tam zůstala dvojka. RZ byla dosti rychlá, takže to byl i tentokrát dost podstatný handicap,“ vypráví o svých útrapách jezdec.

 

Posádka tak přijížděla do servisní zóny až na dvaadvacátém místě. Naštěstí se mechanikům podařilo vše vyřešit a Pavel stihnul pod rouškou tmy dospurtovat alespoň na patnáctou příčku, na které první etapu rakouské soutěže uzavřel. Nutno dodat, že v tu chvíli byl v pořadí čtvrtým nejlepším českým jezdcem (před ním byly pouze dva vozy WRC Štěpána Vojtěcha a Václava Pecha a nejrychlejší produkční vůz Kopeckého).

 

To pravé „Monte“ ale přišlo až druhý den. „První den nebyl na tratích skoro vůbec sníh. Zato v sobotu jej bylo na první rychlostce asi 1,5 kilometru a druhý dlouhý úsek byl zpoloviny suchý a zpoloviny pokrytý ledem. Zvolili jsme slicky, což si myslím, že bylo výhodnější, musel jsem si to ale uvědomit a místa pod ledem jet skutečně opatrně, protože někdy i desetikilometrová rychlost byla za daných podmínek příliš,“ vysvětluje svou volbu Pavel, který se po sedmnácti rychlostních zkouškách prokousal na třináctou příčku.

Ta mu tentokrát ale mnoho štěstí nepřinesla. Průjezd RZ17 byl totiž pro posádku poslední dokončenou rychlostní zkouškou v soutěži. „Byla to pouze moje školácká chyba. V kombinaci zatáček jsem více říznul zatáčku, ač jsem měl v rozpise napsané, že ji řezat nemám. Malý patník nás nakopl přímo na značku a potom do stromu. Je to velká škoda, měli jsme to pěkně rozjeté,“ lituje jezdec a shrnuje: „V každém případě to byla vynikající příprava na Monte, které bude v mnoha věcech podobné. Vyzkoušel jsem si jízdu na slickách po ledě, což je neocenitelná zkušenost. Jenom škoda toho závěru…“    

                         

        tisková informace

-Vicky- Media Productions  

         foto: F. Dušek

 

 


 
 
Fotogalerie:   Jänner rallye 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose