www.car.cz
 

Monte Carlo : S Fabiemi WRC se představí Armin Schwarz a Alex Bengue
     13.1.2005 20:33 - tisková zpráva


V LESKU SLÁVY MONTE CARLA ZAČÍNÁ PRO TÝM ŠKODA MOTORSPORT SEZONA 2005

  • Nejznámější rallye odstartuje sezonu týmu Škoda Motorsport
  • S Fabiemi WRC se představí Armin Schwarz a Alex Bengue
  • Další změny trati snížily možnost výskytu sněhu a ledu

Svůj šestnáctidílný program mistrovství světa 2005 odstartuje tým Škoda Motorsport při legendární Rallye Monte Carlo ve dnech 19. – 23. ledna. Za volanty dvou Fabií WRC se posadí Armin Schwarz a poprvé ve své kariéře i jeden ze tří nově angažovaných jezdců pro sezonu 2005, bývalý mistr Francie Alex Bengue.

 

Organizátoři Rallye Monte Carlo připravili jednu z nejkompaktnějších soutěží v její 72leté historii. Poprvé totiž není v itineráři pohotovostní servisní zóna mimo základnu v Monaku a navíc bude letos chybět velký počet proslulých rychlostních zkoušek, které tvořily jedinečný charakter podniku. Jednou z nich je například Sisteron, kde jezdci startovali v údolí a přes hřeben hor směřovali k cíli v druhém údolí. Posádky tím přijdou o klasiku, spojovanou odedávna s Monte Carlem – směs povrchů od suchého a mokrého asfaltu až po led a sníh – to vše během jediné rychlostní zkoušky. Letošní soutěž by se poprvé mohla jet výhradně na suchém asfaltu.

 

Armin Schwarz: “Dost věřím tomu, že v Monte Carlu podáme dobrý výkon. Máme za sebou dva velmi dobré testy na mnoha rozdílných površích. Jeden jsme absolvovali před vánočními svátky a druhý krátce po Novém roce. Nové tratě nám mohou nejspíš přinést nejhorší počasí v podobě deště, což by pro mě mělo být dobré. Doufám, že to tak bude.“

 

Alex Bengue: “S testy jsem velmi spokojený, upravili jsme velké množství hodnot v nastavení. Šlo zejména o celkové vyvážení vozu a dále se změny týkaly motoru, brzd a diferenciálů. S vozem bych si měl nyní lépe rozumět. Můj styl je od Arminova velmi odlišný, takže jsme nemohli použít jeho set-up. Velmi důležitý bude pro konečné nastavení shakedown před samotnou soutěží, ale z celého týmu mám ten nejlepší pocit. V Monte Carlu pojedu teprve podruhé, takže je pro mě těžké si dávat nějaké konkrétní cíle. Budu se se soutěží stále seznamovat, ale chci usilovat o co nejlepší výsledek a také o to, abych svému novému týmu poskytl co nejvíce informací.“

 

Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): “Každý v týmu se na novou sezonu těší, i když při šestnácti soutěžích a šesti továrních týmech nebude vůbec jednoduchá. Na Monte Carlo jsme se dobře připravili a při testech jsme absolvovali více než 1000 kilometrů. Armin zná tuto soutěž velmi dobře a jsem zvědavý i na to, jak si povede náš nováček Alex, pro kterého je to poměrně neznámá rallye.“

 

 

 

Novinky z týmu:

 

Pro první dvě soutěže sezony 2005 nejsou na Fabii WRC plánovány žádné větší technické změny. Částečnou homologací prošel vůz před loňskou Italskou rallye a další homologace je naplánována před letošní březnovou Mexickou rallye.

 

Pro všechny tovární posádky je v letošní sezoně poprvé zavedena povinnost používat bezpečnostní systém HANS (Head And Neck Support). Jedná se o pomůcku, která spočívá na ramenou jezdce a spolujezdce a je připevněna k přilbě. V případě nehody zabraňuje zraněním v oblasti krční páteře. Tento systém již zdomácněl ve formuli 1 a seriálu Indy Car, v rallye bude ale použit poprvé.

 

 

Rallye Monte Carlo v detailech:

 

Základnou Rallye Monte Carlo je Monacké knížectví, přestože všechny měřené úseky v současnosti vedou po území Francie. Novinkou v roce 2005 je jediná servisní zóna v areálu plaveckého stadionu na známé trati Velkých cen. V minulosti měla vždy alespoň jedna etapa další servisní zónu mimo centrum soutěže.

 

Po slavnostním startu, který je před proslulým kasinem připraven na čtvrteční večer, odstartuje samotná soutěž v pátek ráno. Posádky absolvují 483,63 kilometrů, z nichž 108,51 budou tvořit první čtyři rychlostní zkoušky. Jsou mezi nimi i dva průjezdy nejdelšího úseku soutěže Lantosque - Col de Braus (32,71 km). Sobotní etapa přinese pět rychlostních zkoušek o celkové délce 128,48 km (562,04 km včetně přejezdů). Na trati známé erzety Col du Turini se tradičně očekávají tisíce nadšených fanoušků, kteří sem přijdou pozdravit své hrdiny. V závěrečný den na jezdce čeká celkem 314,46 kilometrů, z toho 116,08 měřených. Cílovou rampou na náměstí před kasinem projede první vůz v neděli v 15.30.


Škoda Motorsport Media Team

 
 
Fotogalerie:   Rallye Vesprém 2004

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose