Nové jezdecké dvojice týmu BP Ford World Rallye tým Roman Kresta s Janem Tománkem a Toni Gardemeister s Jakke Honkanenem nastoupí v Monaku do vozu, který je ve formě. Ford Focus RS Worl Rally Car dominoval posledním dvěma asfaltovým soutěžím roku 2004 a zvítězil na Korsice a ve Španělsku. Nová tvář rallye Monte Carlo by mohla nabídnout čistší asfalt než v minulých letech, což by týmu perfektně vyhovovalo.
Nejstarší soutěž světového šampionátu je položena jižněji než v minulosti. Nevede dále na sever než k jižním Alpám nad Monakem a teploty tak budou vyšší. Stále se dá čekat zrádný led, ale je daleko menší šance na sníh, pravděpodobnější jsou čisté cesty.
Nicméně tyto změny nijak soutěž neusnadní. Zatímco proslulé místo her známých a bohatých nabízí se svými exkluzivními obchody a prvotřídními hotely ideální pozadí pro první ze šestnácti soutěží, duo týmu BP Ford bude bojovat na sychravých, nehostinných cestách v Alpách.
V zásadě se jedná o asfaltovou soutěž, jenže nepředvídatelné počasí může z rallye Monte Carlo udělat nejtěžší závod sezony. Jezdce může čekat suchá cesta, tekoucí vodou zalitý asfalt i zrádný led a možnost sněžení. Často se může stát, že v jedné zkoušce na ně budou při stoupání do hor a sjezdech do údolí čekat všechny zmíněné podmínky, měnící se podle mírných jižních svahů k extrémním severním. Na takové podmínky se nedá zvolit perfektní pneumatika a tajemství úspěchu tkví ve výběru vhodného kompromisu, který ztratí nejméně času za špatných podmínek.
Kritické jsou informace ledových špiónů. Ti mohou projet zkoušku několik hodin před soutěžícími. Tyto posádky tvoří zkušení jezdci rallye a posílají týmu informace o povrchu i počasí. V týmu BP Ford pracuje ve funkci inženýra pro pneumatiky George Black, který bude společně s inženýry Michelinu vyhodnocovat získaná data, aby mohli závodním jezdcům poradit volbu pneumatik.
Roman Kresta pojede v Monaku počtvrté, poprvé však v továrním týmu: „Preferuji jízdu ve smíšených podmínkách. Tato rallye každým rokem nabídne obtížné podmínky, ale jezdí se mi tady dobře. Jedním z nejdůležitějších aspektů soutěže je mít dobré ledové špiony. Máme velmi profesionální tým a George Black je jedním z nejlepších a nezkušenějších inženýrů pneumatik v šampionátu, takže věřím, že budeme mít nejlepší dostupné informace.
Focus je na asfaltu velmi rychlý, takže je to dobrá soutěž pro začátek mé kariéry s Fordem. Nejdůležitější je dojet do cíle a získat co největší zkušenosti s vozem. Mým druhým cílem je umístění mezi nejlepšími šesti. Pokud se podaří obojí, budu nadšený. Velmi se těším na hodně věrných českých fanoušků, vím, že jedou do Monaka.“
Rozsáhlé zpravodajství přináší v průběhu celého závodního víkendu TV stanice Eurosport.