Citroën Sport před Monte: Úspěšná bilance i smělé plány 21.1.2005 18:48 - tisková zpráva
PAŘÍŽ, 21.ledna 2005 - Zahajovací podnik mistrovství světa v rallye, Rallye Monte Carlo, byl i příležitostí k malému ohlédnutí za úspěchy a výhledem do nové sezony pro stáj Citroën Sport. Stalo se tak v předvečer ostrého startu podniku. Na tiskové konferenci shrnul sportovní šéf stáje, Guy Fréquelin, co čeká značku na poli automobilového sportu v roce 2005.
Bilance loňské sezony Citroënu je protkána velkými úspěchy. Vždyť Citroën vyhrál podruhé v řadě Pohár konstruktérů a posádka Sébastien Loeb a Daniel Elena dovedla svůj vůz Citroën Xsara WRC k titulu mistrů světa mezi piloty. Celkem si Citroën loni připsal 7 prvenství v podnicích mistrovství světa WRC a celkem 20 krát stanuli jezdci této značky na stupních vítězů. To vše pouze proti třem případům nedokončení rallye za celý rok! Navíc Citroën dokázal, že je nejrychlejší na všech druzích povrchů, nejen na asfaltu.
V týmu Citroënu pro rok 2005 dál pokračuje úspěšná dvojice Sébastien Loeb – Daniel Elena. Tandem, který i přes své mládí dokázal složit v roce 2004 těžkou jezdeckou maturitu a na konci sezony přidat svůj podpis pod titul mistra světa. S trochou nostalgie se tým loučil s legendou, jakou je Carlos Sainz, jemuž sekundoval na místě spolujezdce Marc Marti. Sainz přinesl do týmu cenné zkušenosti, přehled a respekt, a tyto vlastnosti se staly pro práci celého družstva velkým přínosem. Těžil z nich i Sébastien Loeb na své cestě za titulem. Sainz se rozhodl spolupracovat s týmem Citroën i v roce 2005, i když už ne jako pilot. Své zkušenosti se rozhodl přenést do oblasti testování, zkoušení a vývoje soutěžních vozů.
S nadšením přivítal tým Citroënu svou novou posilu. Belgičan Francois Duval a spolujezdec Stéphane Prévot, kteří přišli od týmu Ford, se s družstvem velice rychle sžili, poznali novou techniku a měli možnost najet dostatečný počet kilometrů, aby poznali a přijali celkovou filozofii značky a týmu. Ostatně značka Citroën pro ně není neznámou. Vždyť v roce 1999 stáli u zrodu pohárové soutěže Challenge Saxo v Belgii. Francois Duval se bude opírat o pomoc svého spolujezdce, který má bohaté zkušenosti ze světa rallye, zejména coby spolujezdec legendárního „citroënáře“ Bruno Thiryho, s nímž jezdil na evropské i světové úrovni.
Technické zázemí týmu Citroën bude postrádat dlouholetou oporu, kterou byl úspěšný Jean-Claude Vaucard, který se rozhodl již ukončit svou pracovní kariéru. S jeho jménem je spojeno mnoho úspěchů nejen Citroënu, ale celé skupiny PSA Peugeot Citroën. Od února bude ve funkci technického ředitele Citroen Sport působit jeho nástupce Xavier Mestelan, jenž až dosud odpovídal za podvozkové části soutěžních vozů.
Privátní vozy
Vedle vozů Citroën Xsara WRC v týmu Citroën Sport bude jeden identický vůz startovat ještě pod hlavičkou belgické stáje Kronos. Deset podniků mistrovství světa s Xsarou WRC odjede Manfred Stohl. V juniorském šampionátu budou značku Citroën reprezentovat dva vozy C2 Super 1600. První povede Brit Chris Meeke, který je odchovancem legendárního Colina McRae, druhý pak Španěl Daniel Sardo, jenž bude využívat služeb Sainzova navigátora Marca Martiho. Oba vozy budou rovněž startovat pod vlajkou stáje Kronos a s podporou Citroen Sport. Na každou soutěž je bude doprovázet Alexis Avril z Citroen Sport, který má tento program na starosti
Třetí vůz C2 Super 1600 bude pilotovat Conrad Rautenbach. Nadějný jezdec ze Zimbabwe bude figurovat ve stáji PH Sport.
Ve Francii bude Citroën podporovat tradiční promo seriály Challenge C2 Rallye a Challenge C2 Rallyecross. Pokračovat však už nebude ve stoprocentní podpoře Trophé Saxo T4. Nicméně desítka nejlepších pilotů z loňského šampionátu bude mít podporu značky i nadále.
Několik vozů C2 Super 1600 bude poskytnuto do národních šampionátů některých dalších zemí. Například ve Španělsku budou startovat tři tovární vozy C2, v Itálii pojede s cé dvojkou Andrea Dallavilla, v Portugalsku Adruzillo Lopez.
Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.
Ing. Martina Bedrnová
|