Monte pro Prokopa mezním bodem kariéry. Nyní na Šumavu 31.1.2005 11:28 - tisková zpráva
Sice bez bodového zisku, ale s obrovským množstvím poznatků a zkušeností skončila na úvodním podniku juniorského šampionátu své účinkování posádka Martin Prokop – Petr Gross. Letos nově sestavená dvojice obsadila devátou příčku klasifikace JWRC, absolutně jí v cíli Rally Monte Carlo patřila 21. příčka. Slavná Rally Monte Carlo se stala mezním bodem kariéry dvaadvacetiletého Martina Prokopa.
Po několika sezonách na domácích tratích se jeho letošní prioritou stal juniorský šampionát (JWRC) a v monackém knížectví si jihlavský mladík odbýval světovou premiéru. „Rychlostní zkoušky jsou charakterem zcela odlišné od toho, co znám z Česka. Nenajdete zde delší rovinku, stále je to z rohu do rohu, pravidlem zkoušek je značné výškové převýšení mezi jednotlivými úseky,“ popsal své první pocity po absolvování seznamovacích jízd Martin Prokop. Cenné zkušenosti byly naopak před startem devízou dvaačtyřicetiletého spolujezdce Petra Grosse, který sjel ze startovní rampy monacké soutěže už poosmé. „Kromě úvodní vložky Ilonse – Pierlas, všechny ostatní z větší části Petr v minulosti absolvoval. Proto byly jeho poznatky pro psaní rozpisu velkým přínosem,“ poznamenal Prokop.
Jihlavský pilot vstoupil do soutěže s jednoznačným cílem slavnou soutěž zdárně dokončit a letošní rok v juniorském šampionátu věnuje sbírání zkušeností. Přesto mu nasazené tempo stačilo v úvodní vložce ke skalpu svého krajana Pavla Valouška. V dalším průběhu se už projevily větší Valouškovy zkušenosti s vozy s pohonem jedné nápravy a Prokopovi, zejména na poslední vložce prvního dne, odskočil.
„První etapa byla takovým zkoušením rozpisu i schopností ignisu. Někde se mi dařilo jet na hraně, na jiných místech vím o rezervách, ale celkem jsem byl s průběhem prvního dne spokojen,“ komentoval úvod Prokop. Jedním ze specifik této soutěže je nestálost podmínek na trati. To platilo zejména pro brzké ranní a rovněž večerní průjezdy. Ve druhé etapy se na změnu podmínek na trati podepsalo i hodinové zpoždění poslední sekce po havárii Duvala s citroënem.
„S příchodem večera začala vlhká místa na trati namrzat, což přinášelo řadu krizových situací. To se potvrdilo zejména na RZ9, kde bylo po trati hodně rozbitých aut. Ani já jsem se nevyvaroval chyb. V jednom úseku jsem zachytil o betonový mostek, ve druhém, asi kilometr před cílem (Wilks zde urazil kolo), jsem trefil skálu. Navíc mi zhasl motor, ale kromě časové ztráty to odnesl pouze poškozený ráfek,“ přiznal jezdec týmu Jipocar Racing.
Do poslední etapy zvolil Martin Prokop tvrdší směs pneumatik Pirelli, čímž reagoval na dřívější problémy s ovladatelností vozu a určitě to bylo ku prospěchu. Přesto se na RZ13 ocitla červenobílá suzuki týmu Jipocar Racing opět na půlminuty mimo trať. „Na sněhu jsem auto neudržel na cestě a vypadli jsme ven. Z mého pohledu to vypadlo špatně, naštěstí nám pomohli diváci, mezi nimi i skupina českých fanoušků. Za to jim samozřejmě chci poděkovat,“ komentoval situaci Prokop. V dalším průběhu soutěže už nestála v cestě na cílovou rampu posádce Martin Prokop – Petr Gross žádná překážka. Prokop tak při své premiéře zdárně soutěž dokončil, spolujezdec Gross naopak prodloužil sérii dokončených Monte v kokpitu dvoukolek (jediný výpadek v roce 99 při debutu Octavie WRC).
„Start na Monte byl určitě úplně něčím novým v mé kariéře. Nic podobného jsem zatím nezažil, a proto byla cílová rampa mým snem. Dojetí tak slavné soutěže je prostě něco nádherného. Špička juniorů jede hodně rychle, přesto se domnívám, že lze s nimi soupeřit. Neříkám hned, ale rád bych na konci letošní sezony nebo určitě v té nadcházející. Ztrácíme 1-2 sekundy na kilometr a to se dá stáhnout. Před startem jsem předpokládal větší odstup,“ řekl v cíli Martin Prokop a spolujezdec Petr Gross dodal: „U Martina nešlo v Monte ani tak o výsledek, jako o to celou soutěž absolvovat. Poznal, že světové soutěže jsou náročné jak fyzicky, tak zejména v nutnosti udržet maximální koncentraci po celé tři dny. Opravdu na těchto rychlostních zkouškách není prostor pro odpočinek.“
Dalším startem posádky týmu Jipocar Racing bude Mogul Šumava Rally v polovině února, na světové tratě se posádka Prokop – Gross vrátí na přelomu dubna a května při šotolinové Rally d´Italia na Sardinii.
Jipocar Racing
|