Škoda Octavia Cup pojede se zcela novou technikou 9.2.2005 17:58 - tisková zpráva
Startujeme nanovo
Prestižní pohár pokračuje s novou technikou
Po osmi úspěšných sezónách Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu se letos zjara opět roztočí rychlá kola závodních speciálů s okřídleným šípem ve znaku. Už v rámci prosincového vyhlášení vítězů loňského osmého ročníku a také závěrečného dvouletého projektu poháru v Mladé Boleslavi zaznělo, že dohoda o pokračování seriálu je těsně před podpisem. Nyní vše dospělo do stadia, kdy je možné oficiálně představit nový vůz.
"Koncept nástupce okruhové octavie začal vznikat velice brzy poté, co mladoboleslavská automobilka představila nový vůz," řekl promotér poháru Jiří Kroužek. "Zcela zaslouženě mezitím získala nová octavia i titul Auto roku. Jsem přesvědčen, Swiss Replica Watches že představení její ostré závodní verze a start nového pohárového projektu budou významným prvkem podpory jejího prodeje. Vždyť podobné marketingové produkty používá většina významných výrobců automobilů ve světě," dodal.
Zvěsti o záměru pokračovat v poháru se objevovaly vlastně celou loňskou sezónu. První konkrétní zmínka na toto téma padla už v březnu na ženevském autosalónu, kde se o něm u příležitosti oficiálního představení nové octavie zmínil tehdy generální ředitel a předseda představenstva, dnes předseda dozorčí rady Škody Auto a.s., Vratislav Kulhánek. "Nové vozy by se měly příští rok prohánět i po okruzích. Současná technika v Česká pojišťovna - Škoda Octavia cupu pomalu dosluhuje a byl by hřích na skvěle započatou tradici nenavázat," řekl tehdy v Ženevě šéf automobilky pro Deníky Bohemia.
O pokračování poháru se do té doby mluvilo jen mlhavě a nebylo jasné, zda se novým okruhovým speciálem nakonec nestane třeba prodejně úspěšná fabia, s níž se jezdí atraktivní poháry například v Chorvatsku, či na Slovensku. Vratislav Kulhánek však upozornil, že mladoboleslavská politika je trochu jiná. "Fabia, jako zástupce malých vozů, patří jednoznačně do soutěží. Na okruzích musí být auto rozhodně větší. Podívejte se třeba na DTM, tam o malé auto nezavadíte."
Záměr pokračovat v úspěšném okruhovém poháru podporuje také Česká pojišťovna a.s. "Je to logické nejen proto, že se o poháru octavií od začátku mluvilo jako o tom nejlepším na okruzích a o něčem, co nastartovalo renesanci českého okruhového závodění," řekl Milan Maděryč, místopředseda představenstva největšího českého pojišťovacího domu. "Po osmi opravdu úspěšných letech cupu tedy i my podporujeme jeho pokračování s novou technikou. Navážeme na důstojnou tradici a diváci na okruzích se zase mají na co těšit," dodal Maděryč.
Nový pohárový speciál vychází ze sériové verze, pohonnou jednotkou je atmosférický dvoulitrový motor s dvacetiventilovou mechanikou o výkonu 162 kW, což představuje 220 koní. Úctyhodného točivého momentu 225 Nm dosahuje v 5800 otáčkách za minutu. Další krok vpřed oproti původnímu vozu představuje nejnovější typ šestistupňové sekvenční převodovky, ale i řídící jednotky, plynokapalinové tlumiče s možností seřizování charakteristiky a mnoho dalších vylepšení. Za zmínku rozhodně stojí aerodynamický paket zahrnující kromě předního spoileru i plnohodnotné zadní přítlačné křídlo. Tyto prvky dodávají už tak pohlednému vozu ještě dravější vzhled a významně přispějí k jeho jízdní stabilitě. V pražském Autodružstvu Podbabská, které je oficiálním úpravcem pohárových vozů, se v současnosti pilně pracuje na tom, aby do konce dubna bylo postaveno dvacet zbrusu nových strojů.
V púchovském Matadoru vyvinuli pro pokračování poháru i zcela nový typ sportovního pláště. "Vycházeli jsme z požadavků majitelů poháru a z bohatých zkušeností s vývojem závodních pneumatik, které jsme v posledních letech měli možnost získat. Použili jsme novou a lepší směs. Sedmnáctipalcové pláště o rozměru 200/605 pro slicky a 200/625 v mokré variantě budou rozhodně významným příspěvkem ke sportovní hodnotě nového projektu," řekl šéf MATADOR Pneusportu Peter Novosad. Vysvětlení důvodu volby užšího profilu závodních pneumatik se ujal technický komisař FAS Ivan Matoušek: "Jde opět o světový trend, který vychází ze základních fyzikálních zákonů. Auto na širokých gumách dosahuje v zatáčkách mnohem většího přetížení. Pak mu stačí jen malá ztráta stability, či kontakt se soupeřem a nenávratně letí z dráhy. Na užší pneumatice je přetížení nižší a jezdec má větší šanci vrátit se zpět do boje".
Jisté změny oproti dosavadní organizaci poháru se objevují i v propozicích nového pohárového projektu. Také letos se pojede pět závodních víkendů a v týdnu před podnikem je na dotyčném okruhu zakázáno testování. Volné tréninky se ale z pátku přesouvají na sobotní dopoledne a odpoledne se jedou kvalifikace. Zde se v poháru poprvé objevuje nový princip Super Pole, kdy se ve druhé fázi měřených jízd utká v boji o postavení na startovním roštu desítka nejrychlejších jezdců, která vzejde z úvodního měření. Každý bude mít jedno ostré kolo a trénink se tak značně zatraktivní. V neděli se pak pojedou dva stejně dlouhé závody, přičemž pro postavení na roštu v druhé bitvě mizí princip hmotnostního handicapu pro nejrychlejších šest pilotů, ale místo toho se jejich pořadí otočí.
"Příprava nového projektu byla sice o něco delší, než jsme původně předpokládali, ale o to byla preciznější. Ke snaze o důkladné vycizelování všech detailů nás vedla obrovská míra zodpovědnosti, kterou společně s majiteli a partnery poháru cítíme. Po technické i organizační stránce jsme ale rozhodně měli z čeho vycházet a jsem přesvědčen, že diváci to ocení," uzavřel Jiří Kroužek.
Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup 2005
Výňatek z propozic
Vývoj a stavba nového vozu jsou dotovány majiteli poháru. Vůz je možné zakoupit přímo od technického úpravce, případně prostřednictvím tříletého zvýhodněného leasingu od společnosti ŠkoFin, či Lease Plan.
Systém závodů:
Počet závodních víkendů: 5
Testování: Zákaz testování na příslušném okruhu po dobu celého týdne před závodním víkendem (po – pá)
Oficiální formality:
Pátek odpoledne: Administrativní a technická přejímka
Sobota
dopoledne: Rozprava
1 x 60 minut zpravidla volný trénink
odpoledne: 1 x 45 minut měřený trénink
odpoledne: jezdci na 1.-10. místě kvalifikace systémem Super Pole (jedno kolo), pro postavení na roštu do prvního závodu.
Neděle
ráno: Warm Up 10 min.
dopoledne: 1. závod v délce cca 60 - 70 km
odpoledne: 2. závod v délce cca 60 - 70 km
Postavení na roštu prvního závodu 1-10 určí kvalifikace, 11 a dále podle časů dosažených v měřeném tréninku.
Postavení na roštu druhého závodu určí pořadí v prvním závodě s otočeným postavením prvních 6 jezdců na roštu.
Bodové hodnocení:
Každý závodní víkend sestává ze dvou samostatně bodovaných závodů. Do celkového hodnocení budou
samostatně započítány body z obou závodů jednoho termínu. V každém závodě budou jezdcům přiděleny
body dle následující stupnice :
umístění body umístění body
1. 25 7. 9
2. 22 8. 7
3. 19 9. 5
4. 16 10. 3
5. 13 11. 2
6. 11 12. 1
Do celkového pořadí ČP-ŠOC´05 „Pohár jezdců“ se jednotlivým jezdcům započítává maximálně osm
nejlepších výsledků z deseti uspořádaných závodů. V celkovém hodnocení se škrtá bodové hodnocení
jednoho nejhůře hodnoceného prvního závodu a jednoho nejhůře hodnoceného druhého závodu. Pokud byl
jezdec z některého závodu vyloučen (diskvalifikován), započítává se do celkového hodnocení závod
s nulovými body. Takový výsledek není možné škrtnout jako výsledek s nejnižším počtem bodů.
V případě, že bude mít po uzavření výsledků na konci seriálu více jezdců stejný počet bodů, bude konečné
pořadí jezdců stanoveno takto:
a) podle počtu lepších umístění ve všech uspořádaných závodech
b) podle lepšího umístění v posledním závodě sezóny
|