www.car.cz
 

Roman Kresta se vrací k úvodní soutěží MS v Monte Carlu
     10.2.2005 11:03 - tisková zpráva


Rallye Monte Carlo očima Romana Kresty

Pilot továrního týmu BP-Ford WRT Roman Kresta byl velmi rád, když jsme jej kontaktovali, neboť jedině tak se může podělit o své nevšední zážitky z Monte Carla s vámi, tedy jeho věrnými fanoušky. Všichni jistě dobře víme, jaké problémy měl český jezdec v Monte Carlu a že z toho bylo nakonec osmé místo absolutně.

Jaké byly a jak probíhaly tréninky?

„Vše proběhlo naprosto v pohodě. Byli jsme totiž dokonale připraveni již z víkendového testování Focusu WRC. V pondělí se pak sešel celý tým a vytvořil se plán pro tréninkové jízdy. Pro ty, kdo to ještě neví, trénujeme ve vozech Volvo.“

Co na shakedownu? Našel jsi optimální nastavení Focusu WRC?

„Na shakedownu jsem si už jen vyzkoušel nastavení z testů a jelikož bylo vše v pořádku, tak jsem si ho projel jen třikrát. Důvod pro tři průjezdy je však ještě jeden a to zcela zásadní. Každý pilot má podle pravidel FIA v Monte Carlu dán počet osmdesáti kusů pneumatik, v našem případě Michelin, které má nejen pro samotnou rally, ale také pro shakedown. Nemá tudíž smysl za shakedown sjet třeba dvě sady gum. Ty by pak totiž mohly chybět v soutěži. Navíc v těch osmdesáti pneumatikách jsou různé druhy směsí i vzorku, tudíž je potřeba každá sada.“

Jak vypadala první etapa?

„O tom už toho bylo napsáno dost a dost. Nevyšla mi podle představ, prostě jsem jel pomalu. Snažil jsem se především získávat jistotu a zrychlovat se.“

Co druhý den?

„V sobotu jsem již začal postupně přidávat, což se projevilo také na časech. Odpoledne jsem si ale nezvolil nejoptimálnější pneumatiky a to mě opět zpomalilo. Navíc byly mezi zkouškami z důvodu havárií velké prodlevy, a tak se změnila situace na trati, což nám moc nepomohlo. V devátém testu jsem navíc ve vysoké rychlosti najel na betonový kus, který byl na kraji trati a o ten poškodil závěs levého předního kola. Ani přesně nevím, co to vlastně bylo. Zkoušku jsem dokončil, ale následný stokilometrový přejezd do servisu byl problém. Na Focusu WRC se totiž porouchala převodovka a já nedojel do časové kontroly. Proto jsem dostal pětiminutovou penalizaci, ale díky systému Superrally jsem mohl v neděli znovu odstartovat.“

Závěrečný den se ti asi povedl podle představ?

Před nedělní etapou padlo v týmu rozhodnutí, že musím jet maximálně rychle, abych získal co nejvíce bodů pro tým. Samozřejmě jsem měl za úkol etapu bezpodmínečně dokončit. Všem musí být jasné, že to není zrovna nejjednodušší úkol. To se mi nakonec podařilo a navíc jsem vyhrál RZ 12, z čehož mám obrovskou radost.“

Auto fungovalo dobře?

„Ford Focus WRC je fantastický vůz, který fungoval celý víkend bez jakýchkoliv problémů.“

Jsi spokojen s výsledkem?

„Jsem spokojen především se třetí etapou, takže je to taková poloviční spokojenost. První závod v novém týmu je pro jezdce vždy velmi náročný a já jsem nechtěl hned od začátku příliš riskovat.“

Co ti soutěž dala?

„Předně další cenné zkušenosti. Každý speciál WRC si totiž žádá své. Myslím, že v neděli už jsem našel způsob, jakým Focus WRC ovládat. Také musím říci, že komunikace v týmu je fantastická. Mechanici mi stále zdůrazňovali, že jsou tu pro mě a nemám se tudíž obávat o cokoliv požádat.“

Co se ti na dané rally nejvíce líbilo?

„Rallye Monte Carlo byla pro mě v minulosti dobrým závodem, ale musím doplnit, že letos jsem čekal více, především sám od sebe. Spokojen mohu být jen s nedělními časy a vyhranou RZ.“

Zhodnoť svůj výkon. V čem se můžeš ještě zlepšit?

„V letošním roce jedu poprvé kompletní seriál mistrovství světa a navíc ve velmi kvalitním týmu Ford. Zlepšit se mohu prakticky ve všem, protože každý člověk se neustále učí a zdokonaluje. Jsem na určitém stupni vývoje v továrním týmu a nyní už záleží jen na mně, jak se s tím poperu.“

Na závěr bych chtěl ještě jednou poděkovat všem fanouškům, kteří obětovali svůj čas a přijeli mě povzbudit do Monte Carla. Je to pro mě obrovská motivace. Vítězství v RZ 12 proto věnuji především jim.

Zpracoval: RV FFK

Sledujte: http://www.fansforkresta.cz/


 
 
Fotogalerie:   Monte Carlo 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose