Švédsko : Roman Kresta bojuje, ale na desítku to nestačí !! 13.2.2005 06:15 - tisková zpráva
Kresta bojuje po prvním dnu o první desítku - (11.02.05)
Posádka týmu BP-Ford Roman Kresta s Janem Tománkem jsou po první dni Švédské rallye na 12. místě, česká posádka postupně získává jistotu na zimních cestách Švédska, kde startuje podruhé v kariéře.
Švédská rallye je jedinou klasickou zimní soutěží světového šampionátu rallye, ale až do čtvrtka byly v oblasti Värmlandu sněhové vločky k vidění jen velmi zřídka. Poté začalo hustě sněžit, avšak značná část sněhu hned roztála, situaci vylepšil až následný pokles teploty na nočních -10 °C. Proměnlivé počasí mělo za následek, že cesty byly v pátek ráno pokryty ledem a sněhem, jen občas se daly zahlédnout šotolinové skvrny. Ale teplé sluneční paprsky a průjezd vozů rychlostními zkouškami v okolí Hagforsu znamenal, že odpoledne byly k vidění při dalším průjezdu rychlostních zkoušek větší šotolinové plochy. Celkem odjeli soutěžící v první etapě 106,48 km rychlostních zkoušek.
Kresta, který není pod tlakem jezdce bodujícího do hodnocení značek, se mohl soustředit na získávání dalších zkušeností v této specifické soutěži. Po opatrném začátku začal zrychlovat a je jen dvě sekundy za první desítkou. „Byl to pro mě dobrý den a tato soutěž mě baví. Dopoledne jsem jel opatrně, ale postupně jsem se cítil jistěji, takže jsem se odpoledne rozhodnul jet ostřeji. Nicméně jsme ztratili nějaký čas ve čtvrté erzetě, kde jsem jel příliš rychle a vůz se hodně smýkal. Focus fungoval dobře a jsem spokojený s jeho nastavením,“ řekl Kresta. „Dopoledne jsem měl menší problém ve třetí zkoušce. Jet ve stopě znamenalo nutnost hodně řezat zatáčky, což v těchto podmínkách přináší riziko defektu. Někde uprostřed jsem v rychlé levé zatáčce najel na kámen a poškodil levou přední pneumatiku. Nicméně pěnový systém Michelinu zapracoval velmi dobře, udržel pneumatiku nafouknutou a neztratili jsme čas. To stejné se stalo i ve čtvrté erzetě, kde jsem znovu říznul zatáčku, tentokrát to odneslo pravé přední kolo. Zítra pojedu rychleji, protože si více věřím, ale jenom o trochu rychleji, protože nechci udělat chybu.“
Výsledky po první etapě 1. M Grönholm/T Rautiainen FIN Peugeot 307 58:20.8 2. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 58:21.0 3. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 58:31.0 4. G Galli/G D'Amore I Mitsubishi Lancer 58:39.7 5. F Duval/S Prévot B Citroen Xsara 58:48.8 6. M Märtin/M Park EE Peugeot 307 58:57.7 7. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 59:18.2 8. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 59:19.1 9. M Ekström/S Bergman SWE Skoda Fabia 59:24.6 10. J Tuohino/M Markkula FIN Skoda Fabia 59:27.9 11. H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 59:29.7 12. R Kresta/J Tománek CZ Ford Focus RS 59:30.0
Kresta po druhém dni stále 12. - (12.02.05)
Roman Kresta a Jan Tománek z týmu BP-Ford jsou po druhém dni Švédské rallye klasifikováni na 12. místě, když částečně doplatili na nasazení do jednotlivých zkoušek.
Rovněž dnešní dění se soustředilo kolem servisního parku v Hagforsu, který leží přibližně 90 km severně od Karlstadu. Na jezdce v sobotu čekalo 139,53 km rychlostních zkoušek, během kterých se značně měnily podmínky a volba správných pneumatik Michelin s hřeby byla pro BP-Ford World Rallye Team velmi náročná.
Dopoledne byly cesty rychlostních zkoušek pokryty tenkou vrstvou sněhu, který chránil ledem obalenou šotolinu. V dalších zkouškách bylo málo ledu, ale hodně silná vrstva sněhu dosahující až 10 cm, což znevýhodňovalo první jezdce na trati, protože plužili cestu pozdějším startujícím. Poslední dvě zkoušky se jely na stejné trati jako dopoledne, už na nich bylo málo sněhu, ale hodně tvrdé šotoliny, který kladl velké nároky na uchycení hřebů.
Kresta pokračoval v poznávání Focusu RS za specifických podmínek Švédska, s daným vozem jede první soutěž na kluzkém povrchu. Osmadvacetiletý český jezdec dopoledne zkoušel odlišné nastavení tlumičů, ale necítil se sním dobře a následně se vrátil ke včerejšímu nastavení.
Do rychlostních zkoušek startoval jako třetí, což mu přineslo další obtíže při zkouškách před polednem. „Oba vozy přede mnou startující vozy zvolily odlišné stopy, takže tam nebyla stopa, kterou by se dalo jet. Neměl jsem dobrou startovní pozici a zítřek bude těžký, protože budu opět startovat ze stejné pozice. Ale budu udržovat stejný rytmus a dále se učit. Udělal jsem nějaké chyby, ale to patří k učení. Odpoledne jsem v jedné zatáčce vyjel rovně a diváci nás museli vytlačit na trať. Nevím proč, ale ke všem chybám došlo v pomalých zatáčkách,“ uvedl Kresta.
BPA
|