Kresta nakonec ve Švédsku bodoval opět osmým místem 14.2.2005 13:08 - tisková zpráva
Roman Kresta s Janem Tománkem se zdatně vypořádali s nástrahami Švédské rallye a s vozem Ford Focus RS dojeli na osmém místě, což znamená další bod do hodnocení jezdců. Týmový kolega Toni Gardemeister dojel stejně jako v Monaku na stupních vítězů a je v čele hodnocení jezdců a Ford vede šampionát značek.
Závěrečná etapa v okolí Hagforsu ve středním Švédsku potvrdila, že letošní závod patří k nejdramatičtějším v posledních letech. Dnešních šest rychlostních testů měřilo 89,54km, když dvě zkoušky musely být z bezpečnostních důvodů zkráceny a celková délka soutěže dosáhla 335,55km.
Noční sněžení a teploty pod bodem mrazu se postaraly o to, že většina cest byla pokryta množstvím sněhu, zatímco jinde byla jen minimální vrstva, protože sníh rozfoukal déšť. Obě varianty však byly v přímém kontrastu s cestami v úvodu rallye, kdy byl nedostatek sněhu a místy se jelo na šotolině.
Kresta s Tománkem jeli ve Švédsku bez tlaku na výsledek do hodnocení značek, do kterého byli pro specifickou soutěž nominováni Gardemeister a Henning Solberg, kteří dojeli na třetím a pátém místě. Kresta se tak v klidu mohl učit zvláštnosti této specifické soutěže a ukázal, že se učí rychle. Dva dny sbíral zkušenosti a jistotu, poslední den si polepšil o čtyři příčky a v poslední rychlostní zkoušce zajel druhý nejrychlejší čas. „Pro mě to je skvělý výsledek. Má radost je o to větší, že tady bylo mnoho dobrých jezdců, kteří se zdejšími podmínkami mají více zkušeností. Včerejšek byl obtížný, protože jsem udělal pár chyb a mé časy nebyly moc dobré, ale dnešní výkon byl lepší. Některé časy byly blízko Tonimu, což je dobrý. Preferoval bych, kdyby tato soutěž byla o několik dnů delší, protože mě opravdu bavila a hodně jsem se naučil,“ řekl Kresta.
Malcolm Wilson, ředitel týmu BP-Ford, byl po soutěži mimořádně spokojen. „Nemohu si přát více, než vedení v obou šampionátech. Všichni tři jezdci tady bodovali, což odráží nejen jejich výkony, ale také sílu a spolehlivost Focusu. I přes neobvyklé podmínky jsme v průběhu víkendu neměli zásadnější technické problémy.“
Final positions 1. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3hr 00min 52.1sec 2. M Märtin/M Park EE Peugeot 307 3hr 03min 03.2sec 3. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 3hr 04min 06.8sec 4. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 3hr 04min 18.5sec 5 H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 3hr 04min 21.9sec 6. D Carlsson/M Andersson S Peugeot 307 3hr 04min 34.6sec 7. G Galli/G D'Amore I Mitsubishi Lancer 3hr 04min 56.1sec 8. R Kresta/J Tománek CZ Ford Focus RS 3hr 05min 31.7sec 9. J Paasonen/J Vainikka FIN Skoda Fabia 3hr 06min 03.2sec 10 M Ekström/S Bergman SWE Skoda Fabia 3hr 07min 56.3sec
FIA World Rally Championship (after round 2 of 16) Drivers 1. T Gardemeister 14pts 2. M Märtin 13pts 3= S Loeb 10pts 3= P Solberg 10pts 5. H Rovanperä 7pts 6. G Panizzi 6pts 7= H Solberg 4pts
Manufacturers 1. Ford 20pts 2= Peugeot 17pts 2= Mitsubishi 17pts 4. Citroen 11pts 5. Subaru 10pts 6. Skoda 3pts
BPA
|