www.car.cz
 

Yamaha testovala v Malajsii
     tisková zpráva


Oba týmy Yamahy, které se letos budou účastnit závodů třídy MotoGP - Gauloises Fortuna Yamaha a Fortuna Gauloises Tech 3, se dnes vrátily na okruh v Sepangu v Malajsii, aby zahájily letošní druhé předsezónní testování. Třídenní testy opět představí novou sestavu pro tento rok, kterou tvoří i pětinásobný mistr světa Valentino Rossi, dělící se o dráhu s početnou skupinou jezdců MotoGP. Kvůli vysoké vlhkosti vzduchu na okruhu v Kuala Lumpuru jezdci dosahovali mnohem menších rychlostí a časů než při předcházejících testech v minulém měsíci.

Dnešním nejrychlejším mužem byl Max Biaggi, který dosáhl času 2’02.693. Colin Edwards (Honda) se dostal pod 2’03, Sete Gibernau (Honda) a Rossi dosáhli na 2’03.1. Jezdci Yamahy na svých motocyklech YZR-M1 zažili rušný den. Rossi zkoušel různé specifikace motoru, nastavení podvozku a pérování. Jeho týmový kolega Checa se také soustředil na nastavení pérování a na změny motoru. Marco Melandri z týmu Tech 3 pracoval na elektronickém systému a vstřikování paliva na jeho motocyklu M1, zatím co Norick Abe strávil den jemným dolaďováním zadního pérování.

Valentino Rossi (Gauloises Fortuna Yamaha) 58 kol, 2’03.1 "Je tady strašné horko! Vše už je ucházející, ale věřte, že máme před sebou stále mnoho práce. Bylo zajímavé přímé srovnání s Hondami na trati. Strávil jsem tam pár chvil s Maxem Biaggim a Colinem Edwardsem. Dnešek byl důležitý, prověřili jsme spoustu věcí, hlavně na straně motoru, které nám přinesly postup k lepšímu. Zatím pokračujeme pomalu a na tomto stupni se nesnažíme dosahovat maximálních limitů a časů. Zítra budeme zkoušet další specifikace motoru, různá jiná nastavení a nové pneumatiky."

Jerry Burgess, (Gauloises Fortuna Yamaha) : "Postupovali jsme dnes poněkud pomaleji, protože jsme zkoušeli dvě rozdílné specifikace motoru a měli jsme drobné počáteční obtíže s nastavením. Věděli jsme, že to bude problém. Při našich prvních testech jsme zaznamenali rychlý postup vpřed a teď se tempo muselo nevyhnutelně zpomalit. Jsme velcí optimisté pokud budeme hovořit o nových pneumatikách a pérování. Myslím si, že je stále dostatek času na prověření a nastavení ostatních částí motocyklu ještě před začátkem sezóny."

Carlos Checa (Gauloises Fortuna Yamaha) 53 kol, 2’04.5 "Bylo těžké dosáhnout stejného času jako při minulých testech na tomto okruhu, ale stejně to pro mne momentálně není zase až tak důležité. Snažím se sžívat s motocyklem a redukovat omezení momentálního nastavení. Jezdil jsem na stejných pneumatikách Michelin, které jsme měli naposledy. Zítra dostanu na testování nové."

Marco Melandri (Fortuna Gauloises Tech 3) 53 kol, 2’05.6 "Dnešek byl velmi únavný kvůli velkému horku a zpoždění letadla, které nás postihlo. Rameno je už celkem v pořádku, pořád ale cítím bodavou bolest. Dopoledne jsme ztratili čas s nastavováním, při odpoledním testování jsem s Magnetim Marellim pracoval na elektronice. Zaznamenali jsme zlepšení při posledních čtyřech kolech. Těším se na pokračování práce zítra."

Norick Abe (Fortuna Gauloises Tech 3) 68 kol, 2’06.03 "Neměl jsem dobrý den. Soustředím se na zadní pérování a myslím, že jsem na závěr testování přišel na pár dobrých věcí. Přesto jsem zklamán dosaženým časem a doufám, že to budeme moci zítra napravit."

Druhý den testů na okruhu Sepang v Malajsii pokračoval v horkém dni obvyklým pracovním tempem. Carlos Checa a Valentino Rossi opět sdíleli závodní dráhu se skoro kompletním osazenstvem startovního roštu třídy MotoGP. Oba jezdci zajeli několik rychlých kol, kterými se etablovali mezi nejlepšími jezdci celého dne.


Závodník stáje Honda Pons – Ital Max Biaggi opět zajel nejrychlejší kolo dne, s vyjmutým časovým transpondérem mu byl naměřen čas 2’02.70. Další jezdec na stroji Honda, Colin Edwards za ním příliš nezaostal - 2’02.845. Sete Gibernau (Telefonica Movistar Honda MotoGP) jezdil také bez transpondéru a dosáhl na čas 2’02.850. Hned za ním se držel Nicky Hayden (Repsol Honda), a dále pak nově příchozí jezdec Yamahy – Valentino Rossi. Stávající mistr světa strávil den prací na novém prototypu motoru a jeho týmový kolega Checa pokračoval v zušlechťování nastavení svého stroje M1 a testoval různé kombinace pneumatik Michelin. Ve vedlejším boxu patřícím týmu Fortuna Gauloises Tech 3 pokračoval Ital Marco Melandri v hledání pohodlného nastavení svého motocyklu, čímž také posiloval rameno zraněné na konci loňské sezóny. Japonský závodník Norick Abe zlepšoval na svém stroji rovnováhu a za svou snahu byl odměněn výrazným zlepšením včerejšího dosaženého času.

Valentino Rossi (Gauloises Fortuna Yamaha) 57 kol, 2’03.08 "Dnes jsme byli stoprocentně soustředěni na specifikace nového motoru a na závěr dne jsme dosáhli zhruba stejného času jako včera. Jsem celkem spokojený, protože to byl zcela nový prototyp. I přes drobné počáteční potíže, které je třeba zvládnout, má tento motor daleko větší potenciál než ten dříve používaný. Jsem si jistý, že jsme našli správnou cestu, kterou budeme pokračovat i přesto, že stále potřebujeme více výkonu. Stále trvám na tom, že je lepší v této fázi postupovat pomaleji, za účelem dosažení lepších výsledků v dlouhodobém výhledu."

Carlos Checa (Gauloises Fortuna Yamaha) 68 kol, 2’03.31 "Dnes jsem spokojen s podvozkem, zvládl jsem zajet pár dobrých kol. Konečně jsme dosáhli na výsledky, na které jsme se těšili. Jezdil jsem na různých pneumatikách a nakonec jsme zůstali u těch, které jsme používali při posledních testech zde. Zlepšil jsem svůj průměrný čas a dostal jsem se na dohled .03s – to je nejdůležitější. Samozřejmě jsou zde stále další věci ke zlepšování, ale každou minutou testování se dostáváme dál a dál."

Marco Melandri (Fortuna Gauloises Tech 3) 40 kol, 2’05.13 "Zaznamenal jsem tento týden výrazné zlepšení v rekonvalescenci mého zraněného ramene. Trochu zklamaný se cítím, protože i po pěti dnech testování (zahrnuje i předešlé testy v Sepangu) jsme stále nenašli takové nastavení motocyklu, se kterým bych byl naprosto spokojen. Sepang nepatří k mým oblíbeným tratím, ale myslel jsem si, že se zde zlepším. Musíme tvrdě pracovat na odstranění všech současných problémů."

Norick Abe (Fortuna Gauloises Tech 3) 55 kol, 2’04.57 "Obecně se cítím lépe než včera, byl jsem rychlejší o 1.5 sekundy, což je dobré. Včera jsme testovali zadní část motorky a dnes přední. Rovnováha je už mnohem lepší. Cílem pro zítřek je čas 2.03. Jsem si vědom toho , že je testování velmi důležité, ale už je mi to dlouhé. Závodění je vždy lepší!"

tisk info DORNA / AMD Brno

(neprošlo jazykovou korekturou)


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose