www.car.cz
 

Šumava: Vladimír Trnka přesedne do špičkového Lanceru EVO VIII
     18.2.2005 11:57 - tisková zpráva


Česká premiéra Mitsubishi Lancer EVO VIII MR na Šumavě

 

Jedním ze zajímavých vozů ve startovním poli letošní Rallye Šumava bude osmá evoluce Mitsubishi Lancer v provedení MR. Poprvé v České republice představí tento vůz Vladimír Trnka, který se tak po více než roce vrací na tratě rychlostních zkoušek.

 

Vladimír Trnka okusil soutěžní chlebíček pře třemi lety, když v roce 2002 vyrazil nejprve s Nissanem Sunny. Tento vůz však pro vyznavače jízdy se zadní poháněnou nápravou neposkytoval to pravé vyžití, takže přesedlal nejprve na Ford Escort RS Cosworth ve skupině N a později si zkusil i silnější áčko.

 

Jízda s fordem nebyla špatná, ale vzhledem k jeho stáří jsem musel být hodně opatrný a chovat se k němu šetrně. Proto padlo rozhodnutí o tom, že pořídíme nějaký modernější stroj. Finanční možnosti jednoznačně určily, že to bude vůz skupiny N a když se nám podařilo navázat dobré kontakty do Japonska, zjistili jsme, že by nemuselo být nereálné pořídit poslední specifikaci evo osmičky, tedy verzi MR,“ říká Vladimír Trnka, který vlastně celý minulý rok věnoval shánění financí a přípravě auta na letošní sezonu.

 

Jak se vlastně liší jeho MR od klasické EVO VIII, kterou disponuje například Jan Votava, nebo Milan Liška? Těch změn je několik, ale nejdůležitější je, že my máme v EVO VIII MR šestistupňovou převodovku a dva aktivní diferenciály. Tedy střední a zadní, to jsou největší rozdíly a vylepšení naší verze.“

 

S podobným autem jakým disponuje Vladimír Trnka startoval na Švédské rallye Ital Angelo Medeghini a skončil na druhém místě v PWRC. Jak vysoko myslí Vladimír Trnka navigovaný Stanislavem Viktorou? No, tak vysoko určitě nemyslíme ani v nejrůžovějších snech, odpovídá se smíchem pilot jehož uvidíme na soutěži v Klatovech se startovním číslem 33 a pokračuje: úplně spokojený budu, když se nám podaří celou soutěž dokončit. Naposledy jsem závodil v Třebíči 2003, takže se budu vše znovu učit. Počasí jaké panuje na Šumavě jasně naznačuje, že na nějaké velké závodění musíme zapomenout a budeme se spíše snažit udržet se na silnici. Na rozdíl od mnoha soupeřů pojedeme na klasických zimních sedmnáctipalcových pneu a musíme se obejít bez hrotů. Jejich použití by si vyžádalo přechod na menší ráfky o průměru 16“ a ty zase vyžadují jiné brzdy. To se mi pro jednu soutěž nevyplatí. Budeme se klouzat a doufám, že dokloužeme až do cíle,“ uzavřel strakonický pilot Vladimír Trnka.

 

Zbývá jen dodat, že spolujezdec Stanislav Viktora bude nejen platným navigátorem, vždyť má za sebou i zkušenost se čtením rozpisu ve WRC, ale má i výrazný podíl na přípravě auta, protože byl u jeho přestavby ze seriové do soutěžní podoby od samého počátku.

 

 

Milan Hauer


 
 
Fotogalerie:   Švédsko 2005 od Martina Viďourka (2. díl)

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose