www.car.cz
 

Jaromír Tarabus na Šumavě vyhrál, Jan Vaňáč jen těsně za stupni vítězů
     23.2.2005 10:18 - tisková zpráva


Jaromír Tarabus vyhrál, Jan Vaňáč jen těsně za stupni vítězů

 

Krásné a obtížné rychlostní zkoušky Mogul Šumava Rallye Klatovy byly pro soutěžící opravdu těžkou zkouškou. I posádky „v barvách“ serveru www.sportfoto.cz neměly na růžích ustláno. Snad až na Jaromíra Tarabuse zůstane všem ze Šumavy spíše hořká příchuť neúspěchu.

Zlínský pilot Tarabus vstupoval do soutěže s nálepkou největšího favorita třídy N2 a zároveň skupiny N. Jen těžko ale mohl předpokládat, že bude mít k prvenství tak snadnou cestu. replica watches Už od první rychlostní zkoušky si vytvářel na čele dostatečný náskok. Pokořen byl až na šestém úseku, kde musel stát u havarovaného vozu Daniela Fottery. I tak si do druhé etapy vytvořil luxusní dvouminutový náskok. Ten se začal trochu otřásat v sobotu ráno, kdy posádka zvolila nevhodné pneumatiky.

 

„Auto vůbec nefungovalo a bylo těžké ho řídit. Zkrátka jsme se v tu chvíli na trati hodně trápili,“ svěřil se jezdec. Ve druhé části dne to už naštěstí bylo to pravé „ořechové“ a Jaromír naděloval konkurenci půlminutové obklady. V cíli jej od nejbližší konkurence dělilo neuvěřitelných devět minut… „Vůbec jsme nevěděl,i co obout, ale takový problém měli asi všichni. Závod jinak proběhl bez větších problémů a mám radost, že jsem dovezl auto i spolujezdce až do cíle, a to na prvním místě,“ neskrýval radost z povedené soutěže Jaromír.

 

Úplně opačné zážitky ze Šumavy si odváží Viktor Wagner a Jaromír Tomaštík. Viktor Wagner s Nissanem Almerou kit car měl být favoritem mezi všemi dvoukolkami, nové předpisy pro evropské podniky ale způsobily, že jel mezi vozy WRC na ledové trati, a navíc nevhodně obul. Spíše trápení než závodění ukončila už na RZ2 porouchaná převodovka. Po stejné rychlostní zkoušce ukončilo své účinkování na Šumavě i subaru Jaromíra Tomaštíka, kterému vypovědělo službu turbo.

 

Navzdory původnímu plánu se ani na start nedostala pohárová Suzuki Ignis Jiřího Pertlíčka juniora. Jirka doplatil na specifické české předpisy. „Šlo o způsob měření emisí. Ignis nemá vývod na měření emisí před katalyzátorem. V Rakousku se totiž na závodních autech jedoucích rakouské mistrovství měří emise jako na jakémkoliv jiném autě, jenom tolerance je asi o 15 % větší.

U nás se měří pouze účinnost katalyzátoru. To znamená, že ačkoliv auto plní přísnější evropskou normu, kdy se naměří v podstatě sériové emise, u nás jezdit nemůže, protože nemá již zmiňovaný vývod před katalyzátorem. Pravidla Ignis cupu mi nedovolují v tomto směru do auta zasahovat a ani

rakouský promotér přesně nepochopil, proč vlastně chci tamten vývod dělat,“ vysvětlil poněkud tragikomickou situaci Pertlíček, který se na Šumavě ocitnul pouze v roli diváka.

 

            Závod plný zvratů absolvoval Jan Vaňáč. První den byl ve znamení hledání toho správného tempa i pneumatik. Jan jej zakončil na krásném druhém místě ve třídě. O něj přišel už záhy na první rychlostní zkoušce druhého dne. „Konečně jsme měli to správné pneu s dlouhým hřebem, přesto to vůbec nefungovalo a dostali jsme hroznou oblož. Celou dobu přejezdu jsem přemýšlel, v čem to bude, a pak jsme změřili tlak v pneu. Bylo strašně tvrdé, a tak jsme upustili tlak. Hned to bylo o něčem jiném,“ dohledal příčinu ztráty třetí pozice jezdec.

 

Na deváté rychlostní zkoušce pro něj začal nový závod, první čas ve třídě toho byl dokladem. Ten zopakoval i na vložce následující, energie mu ale (a především jeho pneumatikám) nevydržela. Hřeby se pomalu vytrácely, tvrdá guma už také nebyla ve vyjetých kolejích ideálním obutím. Na Jana Vaňáče se postupně dotáhli Koukola i Šilha a začalo se schylovat k dramatu.

 

„RZ 18 byla ještě částečně na ledě, a tak jsme Koukolovi ještě trochu ujeli. Pak jsme ale přijeli na RZ 19 a já věděl, že je zle. Byla to samá kolej. Koukola obul nové pirelky a když zahlédl naše zadní světla, jel hop nebo trop. Já jsem chtěl hlavně dojet, i poslední vložku jsem raději ubral a bral jistotu třetího místa,“ popisuje infarktový závěr pilot, který se už už radoval ze třetího místa ve třídě.

 

Při své třetí velké soutěži, kterou odjel na dvou sadách pneumatik, by to bylo opravdu pěkné umístění. Nakonec ale musel spolknout pěkně hořkou pilulku, když inkasoval pět trestných minut za předčasný příjezd do poslední časové kontroly před cílem, a tím ztratil nárok na pohár za třetí místo. www.winreplicas.com

                                                                                                                      tisková informace

                        www.sportfoto.cz

 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Šumava 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose