Citroën C1, C2, C3 a C3 Pluriel: řada doplňujících se modelů 1.3.2005 21:41 - tisková zpráva
CITROËN C1, PŘÍMO K PODSTATĚ Citroën C1, C2, C3 a C3 Pluriel: řada doplňujících se modelů
Citroën C1 je veselý, atraktivní a kompaktní vůz (celková délka 3,4 metru) navržený pro přepravu čtyř osob. C1 splňuje nejen vysoká kritéria kladená na kvalitu a jízdní vlastnosti, ale především se vyznačuje zodpovědným přístupem k bezpečnosti.
C1 je perfektním doplňkem aktuální modelové řady malých městských vozidel Citroën, tvořené modely C2, C3 a C3 Pluriel. Malé rozměry, atraktivní cena a funkčnost řadí C1 na špičku svého segmentu. Tím se odlišuje od většího Citroënu C2, jehož široká standardní výbava a paleta příslušenství je zaměřena na zákazníky hledající všestrannější vozidlo.
S touto ucelenou řadou společnost Citroën odpovídá na četná a různorodá očekávání zákazníků kupujících malá městská vozidla. V Evropě tvoří segment malých městských vozidel 30 % celkových prodejů. S několika novými modely, které byly uvedeny na trh od roku 2002, zvyšuje společnost Citroën stále svůj podíl na trhu. Nyní je podíl modelů C2, C3 a C3 Pluriel v tomto segmentu 9,1 %, oproti podíl značky 4,7 % v roce 2001. V roce 2004 se na celosvětovém trhu prodalo více než 518 000 vozů Citroën v tomto segmentu.
Citroën C1: okouzlující vzhled pro vozidlo vybavený tím nejnutnějším
Citroën C1 je kompaktní model s atraktivním designem a prostorným interiérem. Vůz byl vytvořen na moderní platformě a nabízí všechny funkce očekávané od vozidel v tomto segmentu, včetně úsporných motorů a nejnovějších bezpečnostních technologií.
Atraktivní design Design modelu C1, který je k dispozici ve 3-dveřové a 5-ti dveřové verzi, přitahuje svou originalitou a atraktivitou. Krátké převisy, rozměrné nárazníky a zakřivené linie vyjadřují přátelský styl, a současně navozuje pocit robustní síly a bezpečnosti. C1 se pyšní mnoha originálními konstrukčními prvky, jako například průhlednými dveřmi zavazadlového prostoru nebo designem zadních světel. U pětidveřového modelu si pozornost zaslouží inovativní zadními dveře protažené dozadu ke světlům.
Kompaktní zvenku, rozměrný uvnitř S délkou 3,4 metru a šířkou 1,6 metru je Citroën C1 kompaktní a obratný ve městském provozu. Průměr otáčení je 9,5 metru. Převodové poměry jsou zvoleny pro zajištění rychlé odezvy nezbytné pro příjemný městský provoz. C1 je prostorný vůz se čtyřmi plnohodnotnými sedadly. Prostor v interiéru z pohledu vnějších rozměrů je skutečně výjimečný. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici dostatek prostoru v oblasti loktů a hlavy ke komfortu cestujících. Cestující na zadních sedadlech mají dostatečný prostor pro nohy i nad hlavou.
Nízká cena, nízké provozní náklady Citroën C1 je nabízen za přiměřenou cenu. Vyznačuje se rovněž hospodárným provozem díky omezeným nákladům na opravy i úsporným motorům. Vysoce úsporný zážehový motor 1.0i (68 k) a vznětový motor 1.4 HDi (54 k) jsou ideální pro městský provoz a mají dostatečný výkon, aby umožnily bezpečný provoz vozidla C1 na dálnicích a mimoměstských komunikacích.
Nekompromisní v bezpečnosti Příjemné jízdní vlastnosti modelu C1 vyhovují jak městskému, tak mimoměstskému provozu. Podvozek vozu zajišťuje solidní jízdní vlastnosti a účinně přispívá k aktivní bezpečnosti. C1 je také vybavena dalšími špičkovými bezpečnostními prvky: ve standardní výbavě jsou přední kotoučové brzdy s ventilovanými kotouči, systémy ABS s EBD, CSC (Cornering Stability Control) stabilizující vozidlo při zatáčení s brzděním a čelní airbagy řidiče a spolujezdce.
Verze projektované ke splnění nejdůležitějších požadavků zákazníků Citroën C1 se vyrábí ve dvou verzích karoserie: 3-dveřový a 5-ti dveřový hatchback. V nabídce jsou dva motory: zážehový 1.0i (68 k) a vznětový 1.4 HDi (54 k). Dvě převodovky: manuální a automatická (SensoDrive). Model je nabízen ve dvou úrovních výbavy.C1: V DESIGNOVÉM SOULADU S KOMPAKTNÍMI HATCHBACKY CITROËN
Malá městská vozidla Citroën odhalují svůj charakter designem exteriéru a interiéru. C1 vyzařuje dobrou náladu, C2 vyjadřuje dynamický postoj, C3 důraz na duševní pohodu a C3 Pluriel zaměření na volný čas. Citroën C1 odráží strategii společnosti Citroën vývoje řady kompaktních vozidel různého designu a pojetí, aby odpověděla na četná a různorodá očekávání zákazníků kupujících tento typ vozu.
Citroën C1 je k dispozici ve dvou verzích: - vesele stylizovaný 3-dveřový model pro ty, kteří využívají převážně přední sedadla, - elegantní 5-ti dveřový model pro zvýšení pohodlí a přístupnosti, konstruovaný pro přepravu čtyř osob. Design této verze se odpoutal od zažitých vzorů pětidveřových modelů v tomto segmentu.
Atraktivní design ve dvou verzích: 3dveřové a 5dveřové
Svými plynulými liniemi a velkorysým objemem vozidlo C1 jasně vyjadřuje svou identitu jako malé městské vozidlo Citroën, avšak současně zdůrazňuje vlastní originalitu.
Obě verze modelu C1 charakterizuje zakřivená přední část s velkým nárazníkem, výrazně zaoblená kapota a vysoko umístěné světlomety, jejichž křivky vozu propůjčují přátelský vzhled.
Při pohledu ze profilu vyjadřuje třídveřová verze C1 svůj dynamický potenciál. Výrazné plynulé boční linie jsou zvýrazněny tvarem zadního bočního okna a zadním blatníkem.
Zadní boční dveře pětidveřové verze mají originální tvar, který zasahuje dozadu ke světlům. Tento prvek vyvažuje přední a zadní část a opticky zvětšuje vnější rozměry vozu.
Ačkoli je křivka zadních oken výraznější než u třídveřové verze, dynamické linie profilu jsou zachovány. Cestující na zadních sedadlech mají vynikající výhled.
Obě verze C1 sdílí zadní část s rozsáhlým prosklením. Zadní okno, navržené v maximálním rozměru, se klene nad celými dveřmi zavazadlového prostoru. Zadní světla tvoří přirozený celek s nárazníkem.
Moderní, dobře navržený interiér
Interiér vozidla C1 je jednoduchý a originální. Například panel ovládacích prvků topení je vyroben z průhledného materiálu. Když jsou rozsvícená světla vozidla, kruhový displej je podsvícen oranžově v harmonii s přístrojovou deskou a podsvícením audiosystému. Originální přístrojová deska, doplněná o „kruhově“ tvarované výdechy ventilace typické pro malé vozy značky Citroën, umožňuje snadné ovládání.
Kruhový sdružený přístroj je instalován na sloupku řízení pro lepší čitelnost, dle stupně výbavy je doplněn o externí otáčkoměr. Sdružený přístroj slouží jako rychloměr a zobrazuje většinu obvyklých kontrolek (kontrolky ukazatelů směru, světlometů a údržby/varovné kontrolky).
Ovládací prvky u tříramenného volantu svým pojetím odpovídají celkovému designu interiéru a umožňují intuitivní ovládání.
Pokud jde o volitelnou výbavu, může být C1 vybaveno integrovaným rádiem s přehrávačem CD, jehož čelní panel kopíruje křivky středové konzoly, aby bylo dosaženo harmonického vzhledu.
Citroën C1 vystavuje v závislosti na úrovni výbavy na odiv dvoubarevné textilní nebo velurové čalounění sedadel. Barevně sladěné obložení dveří dodává kabině elegantní vzhled. Barva karoserie tím prostupuje do interiéru. K dispozici je osm barev karoserie, z toho je pět metalických: modrá d’Argon, modrá Damas, černá Caldera, šedá Carlinite a šedá Gallium. Další tři jsou pastelové: žlutá Ra, červená Scarlet a bílá Lipizan.
KOMPAKTNÍ ZVENKU, ROZMĚRNÝ UVNITŘ
Citroën C1 je prostorný vůz se čtyřmi pohodlnými sedadly. Prostor v interiéru je z pohledu vnějších rozměrů skutečně výjimečný. Model C1 je dlouhý 3,43 metru. Konstruktéři zvolili co nejdelší rozvor, aby cestující měli maximální komfort. Převisy jsou proto malé. Patří mezi nejkratší v segmentu, díky čemuž se C1 řadí k nejobratnějším městským vozům. Kompaktní a prostorná C1 splňuje základní kritéria zákazníků segmentu městských vozidel. Měnit objem zavazadlového prostoru je velmi snadné, vozidlo má mnoho přístupných a praktických úložných prostor. Rozměry městského vozidla
Kompaktní a snadno ovladatelný Citroën C1 je 3,43 m dlouhý, s minimálním předním a zadním převisem (65 a 44 cm). Tyto rozměry, ideální pro městské vozidlo, jsou podpořeny průměrem otáčení 9,5 m. Citroën C1 je rovněž charakteristický nízkou hmotnosti a temperamentními motory.
Délka 3,43 m Šířka včetně zrcátek 1,85 m Výška 1,46 m Rozvor 2,34 m Přední převis 0,65 m Zadní převis 0,44 m Stopový průměr otáčení 9,5 m
Prostorný interiér
Ačkoli je Citroën C1 jedním z nejkratších vozidel ve své kategorii, jeho rozvor 2,34 m poskytuje dostatečný prostor čtyřem dospělým cestujícím. Prostor v oblasti loktů (1,38 m) je větší než průměr v tomto segmentu, a poskytuje C1 příznivou disponibilní šířku. Zadní převis – minimalizovaný do krajnosti – a velké zadní dveře u pětidveřové verze přispívají k prostornosti interiéru a snadnému přístupu.
Prostor vpředu je jednou z hlavních silných stránek modelu C1, vozidla v segmentu, v němž jsou často obsazena pouze přední sedadla vozidla. Společně se zjevným prostorem v oblasti loktů napomáhá prostor v oblasti hlavy a velikost čelního okna cítit se cestujícím uvolněně.
V zadní části vozidla všichni cestující – včetně dospělých – ocení disponibilní prostor v oblasti nohou a hlavy.
Délka kabiny 1,62 m Šířka v oblasti loktů Vpředu 3/5dveřová verze 1,38 m Vzadu 3dveřová verze 1,34 m Vzadu 5dveřová verze 1,36 m Oblast hlavy Vpředu 0,87 m Vzadu 0,84 m
Sedadla, která maximálně zvětšují prostor v interiéru
Opěradla sedadel C1 mají optimalizovanou tloušťku. Jsou navržena tak, aby byl maximálně zvětšen disponibilní prostor uvnitř vozidla, bez omezení komfortu a bezpečnosti.
Opěradlo předního sedadla má tloušťku 16 cm. Poskytuje proto více centimetrů vzácného prostoru mezi koleny cestujících na zadních sedadlech a opěradlem předního sedadla a díky tomu má vozidlo C1 jednu z nejprostornějších oblastí pro cestující na zadních sedadlech ve vozidlech těchto rozměrů.
Sedadla jsou navržena tak, aby poskytla maximální komfort v městském provozu a aby byla přizpůsobena řidičům všech postav a výšky. Sedadla jsou také nekompromisní v bezpečnosti. Přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy určují standard pro tento segment, pokud jde o ochranu proti podklouznutí. Mohou být vybavena bočními airbagy, aby byla zvýšena ochrana cestujících při bočním nárazu.
Snadné zvětšení zavazadlového prostoru
Také z pohledu maximalizace prostoru v interiéru, v souladu s prioritami uživatelů vozidla, má zavazadlový prostor vozidla C1 ve své základní konfiguraci relativně slušný objem. Kdykoli může být snadno zvětšen. Objem pod vnitřním krytem zavazadlového prostoru činí 139 litrů. Vnitřní kryt zavazadlového prostoru byl umístěn do nejnižší možné polohy, aby byl co nejlepší výhled dozadu a byla zdůrazněna průhlednost zadní části vozidla C1.
Je-li třeba zvětšit zavazadlový prostor, uživatel jednoduše: - demontuje vnitřní kryt zavazadlového prostoru a umístí jej do zadní části zavazadlového prostoru, čímž získá dalších 60 litrů objemu. Poté je objem zavazadlového prostoru cca 200 litrů; - sklopí opěradlo zadních sedadel (nedělené, nebo dělené v poměru 50/50, v závislosti na stupni výbavy). Objem zavazadlového prostoru až po střechu, se sklopeným zadním sedadlem, činí 751 litrů u 5-ti dveřové verze a 712 litrů u 3-dveřové verze. Opěradlo zadního sedadla se odjišťuje vytažením šedých poutek na druhé straně, přístupné ze zavazadlového prostoru.
Rezervní kolo stejného rozměru jako běžné kolo je uloženo pod podlahou zavazadlového prostoru.
Snadno dosažitelné úložné prostory
Citroën C1 se pyšní 12 úložnými prostory v palubní desce, středové konzole a dveřích. Všechny jsou snadno dosažitelné pro řidiče a spolujezdce. Přihrádky v předních dveřích jsou dostatečně dlouhé pro uložení sešitu A4. Vzadu jsou k dispozici další úložné prostory pod bočními okny. Pětidveřová verze vozidla C1 má výklopná okna, která na rozdíl od posuvných oken poskytují dostatečný prostor pro úložné schránky, které jsou téměř tak velké jako schránky přední, přestože také poskytují velký prostor v oblasti loktů pro cestující na zadních sedadlech.
VOZIDLO NEKOMPROMISNÍ V BEZPEČNOSTI
Podobně modely C2, C3 a C3 Pluriel, které obdržely čtyři hvězdičky v nárazových testech EuroNCAP, se C1 pyšní špičkovou úrovní aktivní a pasivní bezpečnosti. Jízdní vlastnosti, stabilita a velkorysá bezpečnostní výbava jsou tři silné stránky, které vozidlo odlišují od ostatních vozidel této kategorie. Kvality automobilu
Rychlé reakce
Snadná ovladatelnost a rychlé reakce udělují vozidlu C1 vysokou úroveň aktivní bezpečnosti. Model C1 je mrštný a příjemně se řídí ve městě, ale je také jisté na otevřené silnici, díky svému optimalizovanému podvozku.
Vozidlo C1 má zavěšení předních kol McPherson se zkrutným stabilizátorem o průměru 22 mm připojeným k příčným ramenům. Zavěšení zadních kol se zkrutnou příčkou a hydraulickými tlumiči.
Účinné brzdy
Účinná brzdová soustava vozidla C1 přispívá k celkovému pocitu bezpečnosti. Přední brzdy jsou kotoučové s vnitřním chlazením, zadní brzdy jsou bubnové. Systém ABS ve standardní výbavě je spojen s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBD (Electronic Brakeforce Distribution). Citroën C1 proto zvládne nouzové brzdění s jistotou. C1 je v každé fázi brzdění vysoce stabilní, a to i při zatáčení. CSC (Corner Stability Control) udržuje vozidlo ve stálém směru, i když se brzdí při zatáčení.
Čtrnáctipalcové ráfky s pneumatikami Michelin 155/65R14 také aktivně přispívají k dobrým jízdním vlastnostem.
Elektrický posilovač řízení pro zvýšení komfortu
Pro snadné manévrování ve městě a jisté ovládání ve vysokých rychlostech může být model C1 vybaven elektrickým posilovačem řízení, kombinovaným s výškově nastavitelným volantem. Účinek elektrického posilovače řízení se přizpůsobuje rychlosti vozidla a má malý vliv na spotřebu paliva, protože elektromotor posilovače řízení pracuje pouze při pohybu volantem. Kromě toho, nízká síla vyvíjená při řízení usnadňuje manévrování. Zdvih hřebene převodky řízení je +/- 70,2 mm; převod řízení je 43 mm na otáčku volantu a 3,3 otáčky volantu mezi dorazy rejdu.
Kompaktní design a nízká hmotnost vozidla C1 usnadňuje jeho ovládání. V závislosti na zemi může být vozidlo C1 vybaveno při nejnižší úrovni výbavy řízením bez posilovače.
U obou typů systému řízení se sloupek řízení při nárazu zasune o 73 mm, čímž zmírní náraz hrudníku řidiče do volantu. Účinná ochrana při nárazu
Moderní vybavení
Pokud jde o pasivní bezpečnost, je model C1 vybaven celou škálou moderního vybavení k ochraně řidiče a spolucestujících na předním i zadních sedadlech. - Čelní airbagy jsou součástí standardní výbavy. Airbag řidiče o objemu 60 litrů se nachází ve středu volantu. Airbag spolujezdce o objemu 90 litrů může být deaktivován, když na přední sedadlo spolujezdce umístíte dětskou sedačku. - Dva boční airbagy (objem 9 litrů), integrované v předních sedadlech jako součást standardní výbavy od druhé úrovně výbavy, chrání hrudník. - Volitelné dva okenní airbagy o objemu 24 litrů poskytují ochranu hlavy cestujícím na předních a zadních sedadlech. - Sloupek řízení se zasune o 73 mm, aby omezil náraz hrudníku řidiče do volantu. - Horní část mechanismu pedálů je konstruována tak, aby v případě nárazu bylo omezeno posunutí pedálů směrem do interiéru vozidla. - Všechna sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Přední sedadla jsou vybavena pyrotechnickými předpínači bezpečnostních pásů, aby byl omezen tlak na hrudník v případě nárazu. - Upevňovací úchyty Isofix jsou k dispozici ve verzích se zadním sedadlem s děleným opěradlem v poměru 50/50. - Zadní dveře s dětskou pojistkou.
Zesílená karoserie
· Omezení účinku nárazu Kromě široké palety bezpečnostní výbavy se model C1 pyšní novou platformou navrženou tak, aby vyhověla nejpřísnějším nárazovým testům: - Příď a záď vozidla jsou vybaveny konstrukcí s vestavěnými deformačními zónami, připojenou ke dvěma absorbérům a výztužnému nosníku. - Pomocný rám a A-sloupky jsou konstruovány tak, aby absorbovaly energii jejím přenesením směrem dozadu. - Výztužné tyče ve dveřích, příčník v palubní desce a vysoké podélníky chrání cestující v případě nárazu.
· Omezení nákladů na opravy Model C1 je také zkonstruován tak, aby byly výrazně sníženy náklady na opravy a doba nutná k opravě v případě nárazu nízkou rychlostí. Tohoto cíle je dosaženo: - nosníkem předního a zadního nárazníku s oddělitelným absorbérem energie ponechávaným na přední konstrukci a na malých tuhých podélnících na zádi. Absorbéry nárazu jsou kalibrovány na 8 tun, konstrukce a podélníky na 10 tun. To jsou více než průměrné hodnoty v segmentu, které činí 6,5 tuny a 8 tun; - designem kapoty a světlometů umístěných mimo nárazník; - upevněním světlometu, které se při nárazu ulomí; - upevněním předního a zadního nárazníku, které se snadno demontují, aby byly chráněny přední blatníky a zadní dveře; - vysoko umístěným zadním nárazníkem, aby nedošlo k poškození dveří zavazadlového prostoru.
· Omezení následků srážky s chodcem. Vozidlo C1 bylo také zkonstruováno tak, aby byly omezeny následky možné srážky s chodcem. - Je vybaveno dvěma absorbéry nárazů: jedním v horní části přídě a jedním v dolní části, aby bylo omezeno zranění nohou. - Tvar a izolace kapoty jsou navrženy tak, aby mnohem účinněji absorbovaly energii. - Závěsy a zámek kapoty a blatníky jsou tvarovány tak, aby byly při nárazu méně agresivní.
VOLBA MOTORŮ A PŘEVODOVEK
Na rozdíl od většiny vozidel v segmentu nabízí C1 výběr motorů a převodovek, aby se přizpůsobil celé řadě životních stylů. Zákazníci si mohou vybrat mezi zážehovým a vznětovým motorem, a manuální převodovkou nebo elektronickou převodovkou SensoDrive.
Se svou nízkou hmotností a živými motory C1 snadno vklouzne a vyklouzne ze silničního provozu. Má také cestovní kvality nutné k delším jízdám mimo město. Úsporné motory
C1 je městské vozidlo, s kterým je možné také bezpečně jezdit po dálnicích. Jeho motory mají dostatečný výkon pro tento způsob používání. Moderní motory a nízká hmotnost vozidla C1 zajišťují nízkou spotřebu paliva.
C1 nabízí volbu ze dvou motorů, splňujících normu EURO 4: • Zážehový motor 1.0i (68 k), dodávaný společností Toyota. Motor je spojen s: - 5-ti stupňovou manuální převodovkou, - 5-ti stupňovou elektronickou převodovkou SensoDrive. Nový zážehový motor je tříválcový model (čtyři ventily na válec) a nabízí jednu z nejvyšších úrovní úspory paliva ve svém segmentu. Kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km. Jeho nízké emise CO2 (109 g/100 km) jsou také oproti konkurentům výjimečné.
Pokud jde o výkon, je to rychle reagující motor s rovnoměrnou dodávkou výkonu. Maximální výkon je 50 kW (68 k EEC) při 6000 ot./min a točivý moment je 93 Nm při 3600 ot./min. Motor je vybaven také variabilním časováním ventilů (VVT), aby bylo optimalizováno plnění válců při všech otáčkách.
• Vznětový motor 1.4 HDi (54 k), zkonstruovaný koncernem PSA Peugeot Citroën a spojený se stejnou manuální převodovkou jako zážehový motor. Vznětový motor vozidla C1 vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech Citroën: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl přizpůsoben hmotnosti a charakteru vozidla C1, s nejvyšším výkonem 40 kW (54 k EEC) při 4000 ot./min a točivým momentem 130 Nm při 1750 ot./min. Díky pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, je vozidlo C1 příjemné řídit ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Tento motor je ideální pro intenzivní městské používání a pro cestování, protože jeho spotřeba paliva je velmi nízká: 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu. Převodovky pro všechny situace
C1 vklouzne snadno do silničního provozu, reaguje tak, jak řidič požaduje. Jeho převodové poměry byly zvoleny tak, aby byla zajištěna rychlá odezva nutná při jízdě ve městě.
· Model C1 se vznětovým motorem je vybaven manuální převodovkou shodnou s převodovkou montovanou do verzí se zážehovým motorem. Tyto 5-ti stupňové převodovky vyvinuté společností Toyota jsou zkonstruovány s cílem maximálně snížit spotřebu paliva. Vyžadují speciálně vyvinutý olej s nízkou viskozitou.
· Stejně jako C2, C3 a C3 Pluriel, je i model C1 se zážehovým motorem k dispozici s převodovkou SensoDrive, která nabízí mnoho výhod: - uvolněná městská jízda kombinující pohodlí automatické převodovky s potěšením z řízení s manuální převodovkou, díky páce voliče sekvenčního řazení, - atraktivní cena, - bezpečnost při řízení. Řidič nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň a režim používání jsou zobrazeny na sdruženém přístroji.
S ohledem na specifikace C1 byla na převodovce SensoDrive provedena řada úprav za účelem zvýšení uživatelského komfortu. Nové jsou převodové poměry, chybí řazení páčkami pod volantem. Automatický režim převodovky je indikován písmenem E pro Easy: připomínka, že model C1 je vozidlem, se kterým je snadné žít. M signalizuje manuální řazení (Manual), N neutrál (Neutral) a R zpátečku (Reverse). Když svítí světla vozidla, jsou Easy a Reverse žluté, zatímco Neutral je zelený a Manual červený.
Převodovka je zkonstruována pro snadné manévrování ve městě, což ilustruje snadno řaditelná zpátečka, nepatrné „popojíždění“ při nízkých rychlostech a řazení v automatickém režimu.
|