www.car.cz
 

Nissan Murano startuje v ČR již v březnu
     2.3.2005 21:49 - tisková zpráva


V březnu odstartuje na českém trhu prodej zcela nového automobilu Nissanu Murano, který jde napříč snad všemi kategoriemi automobilového trhu.

Murano si bude podle zástupců Nissanu ČR vyžadovat pozornost od těch zákazníků, kteří touží po prestižní limuzíně, odvážném kupé, prostorném MPV nebo také schopném SUV zároveň. Od každého má totiž Nissan Murano něco a tím pádem si může plným právem přivlastnit označení “crossover”, tedy ten, který přesahuje několik tříd najednou. Z konkrétního tržního hlediska se pro Murano rozhodnou ti zákazníci, kteří jsou zvyklí na pohodlí a rychlost luxusních sedanů, ale například teď v zimě jim chybí pohon všech kol.

Díky nezávislému zavěšení všech kol, přesnému hřebenovému řízení a elektronicky řízenému systému pohonu všech kol All Mode 4x4 funguje Murano prakticky na všech površích a neztratíte se s ním na dálnici ani v lehčím terénu v podobě lesní cesty.Z celosvětového trhu není Nissan Murano úplnou novinkou, protože v USA se prodává už od roku 2002. Do Evropy a do ČR ale přichází až v letošním roce.

Ve srovnání s americkou verzí se muselo evropské Murano značně změnit, aby bylo schopné bez problémů vyhovět vyšším průměrným rychlostem, bohatě využívaným evropskými řidiči. Murano proto prošlo zhruba 1600 změnami. O pohon Murana se stará celohliníkový zážehový šestiválec 3.5 V6 s variabilním časováním ventilů, maximálním výkonem 234 koní (172 kW) a točivým momentem 318 Nm.

Jde o identický motor, kterým je vybaveno sportovní kupé Nissan 350Z, ale pro Murano byl trochu výkonově utlumen a byla přepracována jeho charakteristika tak, aby odpovídala jízdnímu stylu crossoveru. Robustní automobil dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h jen za 9,3 sekundy. Dobře si rozumí také s unikátní samočinnou převodovkou Xtronic CVT s plynule měnitelným převodem, která drží motor ve stále optimálních otáčkách. Řidič ale může také přepnout do režimu manuálního sekvenčního řazení šesti předdefinovaných rychlostí.

Spotřeba paliva se v režimu mimo město pohybuje okolo 9,5 litru benzínu BA95 na sto kilometrů, v kombinaci to pak dělá 12,3 l/ 100 km. Na tak velký a robustní vůz s pohotovostní hmotností 1870 kg, schopný hravě dosáhnout nejvyšší rychlosti 200 km/h. V běžném provozu se výkon motoru přenáší na přední nápravu, jen ve zhoršených adhezních podmínkách přichází ke slovu automatické přiřazení i pohonu zadních kol. Elektronicky řízený systém pohonu všech kol All Mode 4x4 přitom pracuje v reálném čase, bez prodlevy.

V automatickém režimu rozhoduje zcela samostatně a podle aktuální situace dokáže bleskově zlepšit záběr kol a zvýšit stabilitu vozu. V náročnějších podmínkách je dokonce možné zapnout pohon všech kol natrvalo. Součástí All Mode 4x4 je integrovaný elektronický systém jízdní stability ESP+ a protiblokovací systém brzd ABS, doplněný i brzdovým asistentem.

Nissan Murano je v prodeji pouze v jedné jediné verzi, která zahrnuje maximální možnou výbavu, takže připlatit už nelze takřka nic. Základní cena činí 1 398 000 Kč vč. DPH. Pětičlenná posádka má k dispozici dvojici čelních a dvojici bočních airbagů plus dvojici záclonových airbagů, aktivní opěrky hlavy na předních místech a DVD satelitní navigaci. Sériová výbava pokračuje automatickou klimatizací s pylovým filtrem, koženým čalouněním, tempomatem nebo třeba elektricky ovládaným střešním oknem.

V základní konfiguraci je kapacita zavazadlového prostoru 438 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedaček se do kufru vejde 877 litrů nákladu. Hlavními soupeři Nissanu Murano je BMW X5, Volkswagen Touareg, Lexus RX, Audi Allroad či Mercedes ML.
 
 
 
tisk info   BVV


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose