NOVÁ ŠKODA FABIA WRC 05 POPRVÉ NA MEXICKÉ RALLYE.Bude lepší ? 2.3.2005 22:21 - tisková zpráva
Tým Škoda Motorsport nastoupí příští týden na start Mexické rallye s vozy Škoda Fabia WRC 05, které v pondělí podstoupily homologační inspekci FIA.
Vzhled nové homologace s oficiálním označením Fabia WRC 05 se od předchozí verze liší novými tvary některých dílů karoserie, upravenými na základě testů v aerodynamickém tunelu Audi v Ingolstadtu. Zároveň se Fabia WRC 05 objeví v novém designu; základem zůstává tradiční zeleno-bílo-červená barevná kombinace se stylizovaným znakem V na boku, zvyšuje se však viditelnost značky Škoda a loga „100 let automobilové historie“ připomínají, že letos uplyne 100 let od výroby prvního automobilu Laurin & Klement.
Mnohé další změny zůstávají ukryty v útrobách nové Fabie WRC 05. Jedná se především o soubor drobných vylepšení . Nově jsou použity další díly z ultralehkých materiálů. Výsledkem je lepší rozložení hmotnosti a snížení těžiště vozu. Přepracované turbodmychadlo a další úpravy na sběrném potrubí výfukového systému zlepší výkonnostní parametry Fabie WRC 05.
Nynější homologace navazuje na první část, kterou tým Škoda Motorsport po dohodě s FIA nasadil loni v říjnu na Italské rallye. Tehdy byly provedeny tyto úpravy: (a) přemístění výfukového systému z levé na pravou stranu vozu, aby se zamezilo křížení s kardanovou hřídelí, (b) přepracování zadní části vozu zlepšilo přístup k poloosám a (c) k sacímu potrubí bylo přidáno vstřikování vody.
První testy nové Fabie WRC 05 proběhly před Švédskou rallye na zasněženém asfaltu v České republice za účasti Janneho Touhina. Na španělské šotolině otestovali nový vůz v minulém týdnu Jani Paasonen a Armin Schwarz.
Škoda Fabia WRC 05 Technická specifikace
Motor 1999 cm 3, 4 válce, 20 ventilů, 2xOHC, turbodmychadlo Garrett TR30R s anti-lag systémem a 34mm restriktorem
Vrtání x zdvih (mm) 82.5 x 93.5
Kompresní poměr 8,7:1
Maximální výkon (k/ kW @ ot.) 300/ 221 @ 5500 ot.
Maximální točivý moment (Nm @ ot.) 600 @ 3500 ot.
Převody Šestistupňová sekvenční převodovka, poloautomatické řazení. Tři elektronicky ovládané aktivní diferenciály.
Spojka Karbonová, třílamelová
Zavěšení kol McPherson, vpředu i vzadu
Tlumiče Plynokapalinové, individuálně nastavitelné
Ráfky 8.0 J x 18” (asfalt)
7.0 J x 15” (šotolina)
5.5 J x 16” (sníh)
Pneumatiky Michelin
Brzdové kotouče
Šotolina - přední 304x28 mm
Šotolina zadní 304X25 mm
Asfalt - přední 378x32 mm
Asfalt - zadní 355x28 mm
Řízení Hřebenové s posilovačem
Rozměry
Délka (mm) 4002
šířka (mm) 1770
Rozvor (mm) 2462
Hmotnost (kg) 1230
Datum homologace FIA 1. března 2005 (ještě podléhá konečnému schválení)
První start v MS Mexická rallye, březen 2005
Michaela Urbanová, Škoda Motorsport Media Team
|