Mexiko 2005 - po pátku: Škoda Motorsport má noční můru s motorem 12.3.2005 18:03 - tisková zpráva
MEXICKÁ RALLYE – PRVNÍ ETAPA
Na dvanácté pozici zakončil Armin Schwarz první etapu třetího podniku letošního světového šampionátu v rallye. V Mexiku tým Škoda Motorsport poprvé nastoupil s nově homologovanou Fabií WRC 05 a Armina nepostihly během prvního dne žádné technické problémy. S mexickými tratěmi však nemá žádnou zkušenost a při svém prvním startu na středoamerické soutěži na kluzkých a rychlých úsecích zatím hledá optimální rychlost.
Vystoupení Janiho Paasonena se prozatím změnilo v noční můru. Na čtvrtečním shakedownu ho potkaly podobné problémy jako další čtyři přední tovární jezdce. Při posledním průjezdu testovací trati najel na kámen a u motoru Fabie WRC 05 prorazil olejovou vanu. Nová pravidla rozdělila šampionát do dvojic soutěží, ve kterých musí být ve voze namontován stejný motor. Protože Mexická rallye je teprve první z nich a agregát musí vydržet ještě následující Rallye Nový Zéland, neměl tým jinou volbu, než odpoledne motor vyměnit. Jani zajel na první rychlostní zkoušce soutěže šestý nejrychlejší čas. Hned v následující měl ale nedaleko jejího cíle nehodu, při které poškodil přední a levou zadní část Fabie WRC 05. Ze soutěže odstoupil a podle nových pravidel může do druhé etapy nastoupit s časovou penalizací za každou zmeškanou rychlostní zkoušku.
Čtvrteční zahajovací ceremoniál v centru historického města Guanajuato měl jedinečnou atmosféru. Okolo 25ti tisíc diváků zaplnilo úzké uličky a střechy přilehlých domů, aby vidělo při tradiční mexické fiestě defilé všech předních jezdců mistrovství světa.
Druhá etapa zahrnuje šest měřených úseků severně a východně od Leonu. Žádná z letošních rychlostních zkoušek není vzdálena od centra soutěže více než 50 kilometrů, což činí z Mexické rallye jednu z nejkompaktnějších soutěží šampionátu. Jezdci v sobotu absolvují 218,54 kilometrů, z nichž 146,48 bude měřených.
Armin Schwarz: “Dnešní tratě jsem moc neznal a tak jsem začal poněkud opatrněji. Povrch rychlostních zkoušek byl pokryt vrstvou velmi jemného prachu a byl velmi kluzký. Bez průzkumných posádek je velmi těžké odhadnout přilnavost na jednotlivých úsecích. S autem jsem neměl žádný technický problém. Musím pouze získat větší sebedůvěru.“
Jani Paasonen: “Šestý čas na první rychlostní zkoušce byl opravdu skvělým startem do soutěže. Druhá erzeta byla ale velmi kluzká a auto se na ní chovalo nervózně. Asi na třetím kilometru jsem poškodil levou zadní část Fabie WRC 05, ale největší problém přišel osm kilometrů před jejím cílem. Byla tam dvojice svázaných zatáček, z nichž první byla rychlá pravá. Do té jsem najel příliš rychle a do následné levé jsem byl ve špatné stopě. Vyjel jsem z trati a nemohl se dostat zpět. Byla to moje školácká chyba, s autem nebyl sebemenší problém.“
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): “Dnešek pro nás začal dobře a Janiho šestý čas na první rychlostní zkoušce vypadal nadějně. Štěstěna nás ale opustila a to je pro nás zklamáním. Armin byl dnes trochu příliš opatrný a zítra musí získat více sebedůvěry a zrychlit. Jsem ale potěšen tím, že při prvním startu s novou Fabií WRC 05 se nám zatím vyhýbají jakékoli technické problémy.“
Škoda Motorsport Media Team
|