Jezdci z Vysočiny byli na domácích Okříškách úspěšní 14.3.2005 01:03 - Pavel Jelínek
V jednaosmdesáti členném soutěžním poli Rally Vysočina se prezentovaly velmi pěknými výsledky posádky z našeho kraje. Celkově se jich na trati představilo osm na soudobých a jedna na historickém voze.
Komárek s Roupcem absolutně pátí
Tak jak avizovali již před soutěží, že budou atakovat první desítku, tak splnili. Krásné páté místo patří okříšskému páru David Komárek a Zdeněk Roupec (Mitsubishi Lancer EVO VI), kteří prohráli boj o čtvrté místo s Jiřím Volfem s weercéčkem o čtyři desetiny vteřiny. „Byl to náš první start na sněhu, jeli jsme opatrně, nechtěl jsem to hned v úvodním podniku někde rozvěsit. S pátým místem jsem velice spokojen. Pokud se týká průběhu soutěže, byl to jeden z nejlépe zorganizovaných rallysprintů a to jak po stránce organizační tak i sportovní. Velice jsem přivítal vstřícnost ředitele soutěže o zrušení pěti retardérů. Ty podle mého názoru by měly význam na suché trati nikoliv na sněhu“ zhodnotil letošní Rally Vysočinu David Komárek.
Šimeček první, Hobza druhý
Dvě posádky startující v barvách pořadatelského, Horáckého autoklubu v AČR, udělaly radost sobě i příznivcům rally z Třebíčska. Milan Šimeček s Danielem Hejsou (Nissan Almera GTI) si dojeli pro prvenství v rámci MR sprintrally ve třídě A 7 do 2000 ccm. Šimeček patřil k těm, který neměl pneumatiky s hroty. „Nechtělo se mně příliš investovat do jedné soutěže na sněhu. . Vytáhl jsem zimní gumy, které jsem si pořídil před třemi roky (poznámka na Rally ŠOU Blovice 2002) a nakonec jsem uspěl“ konstatoval s úsměvem Šimeček. Druhé místo je dosud životním úspěchem další třebíčské posádky Tomáš Hobza a Petr Nováček. „Tajně jsem doufal, že bychom mohli dojet pátí ve třídě“ svěřil se v cíli Tomáš Hobza a dodal: „Druhé místo je skvělé, auto jelo bez problémů, jsme oba nadmíru spokojeni“.
Dobře si také vedly dvě dvojice týmu Rally Sport Promotion, když Miloš Vrtal s Mirkem Smolíkem (Fiat Bravo HGT) skončili druzí ve třídě A7 a Ladislav Belinger společně s Martinem Rérychem (Škoda Felicia) byli klasifikováni ve třídě A5 na čtvrtém místě.
Body získali Rybníček i Přibyl, Feit nedokončil
Šesté místo ve třídě N1 vybojoval při své mistrovské premiéře, náměšťský vrchař, Martin Rybníček, kterého navigovala Pavla Třebínová (Škoda Fabia). „Jsem rád, že jsme dojeli do cíle, auto jsme neponičili. Bylo to proti Modřicím, kde jsem startoval poprvé, hodně těžké. Nejhorší byli první tři erzety, pak jsem si na auto zvykl a mohl jsem také trochu zrychlit“řekl evidentně spokojený Rybníček. Také spolujezdkyni se soutěž líbila a je možné, že je ještě společně uvidíme na některém z dalších sprintů. Smutní naopak byli Pavel Přibyl a Miloš Šeba (Škoda Felicie), kteří nastupovali s úplně jinými ambicemi než pro ně soutěž skončila.
„Na prvních dvou erzetách jsme byli čtvrtí ve třídě, pak přišla nešťastná třetí – Výčapská, kde jsme měli výlet do hluboké závěje a než jsme se znovu dostali na trať ztratili jsme víc jak čtyři minuty a po té následoval pád na devátou příčku“ smutně sdělil Pavel Přibyl. Do cíle nakonec dojeli na sedmém místě. Ještě větší rozladění bylo u Viléma Feita a jeho nového spolujezdce Stanislava Saifrta (VW Polo 1.4 16V), když museli pro závadu převodovky odstoupit na předposlední, osmé erzetě z pátého místa ve třídě.
Sourozenci Copovi se mezi historiky neztratili
Šesté místo v absolutním pořadí a prvenství ve třídě H1 do 1000 ccm patřilo sourozenecké dvojici, Petru a Marku Copovým (Škoda 1000 MB). V cíli řekl řidič Petr Cop: „Na sněhu jsme jeli poprvé, byla to pro nás velice náročná soutěž, zvláště několik krizovek přišlo v dopolední části“ a bratr Marek ještě doplnil: „Jeli jsme na gumách pouze se zimním vzorkem a někdy jsem měl obavu, abychom zatočili a udrželi vůz na trati“.
Jaromír Navrkal
|