Mexiko 2005: Loebův neuvěřitelný návrat do hry 14.3.2005 19:02 - tisková zpráva
Úřadující mistr světa na Rallye Mexiko mocně finišoval
Paříž, 14.3.2005 - Úřadující mistr světa Sébastien Loeb a Daniel Elena na voze Citroën Xsara WRC se sice v první etapě Mexické rallye propadli po technických problémech až do spodních pater výsledkové listiny, nicméně už v sobotu večer byli na šestém místě. To co ale přišlo v neděli, bylo vskutku hodno světového šampióna.
Loebova nedělní stíhací jízda vyvrcholila dvěma nejlepšími časy a smazáním náskoku jak Rovanperäho, tak Gardemeistera. Posádce Loeb - Elena tak v konečném mexickém účtu patří vynikající čtvrté místo!www.gina-shop.com
Mistr na třech kolech Obě posádky Citroënu v úvodní etapě držely krok s elitou, ale do plánů Loeba promluvila technická porucha. A to hned na konci zahajovací rychlostní zkoušky, kdy se kvůli zlomenému závěsu tlumiče zadní kolo neúnosně vychýlilo a vzhledem k dlouhé zkoušce došlo ke zničení pneumatiky. Francouzská posádka nasadila na 2.RZ rezervu, která v průběhu druhého měřeného úseku také nevydržela. Třetí rychlostní zkoušku tak Loeb absolvoval pouze po třech kolech tak, že se mu podařilo Xsaru dovézt do servisu, byť se ztrátou přes čtyři minuty.
Francois Duval měl v Mexiku dobrý start. Během prvního dne se mu problémy vyhýbaly a belgický pilot končil úvodní etapu na čtvrtém místě. „Tratě byly hodně kluzké, více než jsem čekal. Při průjezdu jedním z brodů se nám dostala voda do kokpitu a Stéphane měl několik stránek rozpisu slepených. Nebylo to však nic vážného. Na šotolině jedu s Xsarou vůbec poprvé a tak jsem s prvním dnem docela spokojen. Stejné tempo musím udržet i nadále,“ plánoval Duval další průběh rallye. Ve druhé etapě v 8.RZ však vůz utrpěl silný náraz do podvozku, jehož důsledky se projevily až po 9.RZ, kdy po kontrole v servisu, byl konstatován takový rozsah poškození, že Fracois se Stéphanem již další sobotní vložky absolvovat nemohli.
Do závěrečné etapy vyrazila tato posádka s novým chladičem a zároveň s penalizací za tři neodjeté sobotní rychlostní zkoušky. První nedělní měřený úsek sice odjel, situace s technickým stavem vozu se ale nevyvíjela uspokojivě a tak bylo rozhodnuto o jeho odstoupení ze soutěže. Motor vozu musí vydržet dle pravidel alespoň dva podniky po sobě a zde by bylo příliš velké riziko....
Jet tak ještě v pondělí… Sébastien Loeb byl v cíli první etapy zklamaný. Mexickou rallye nedokončil už loni, tentokráte se nad ním blesky stahovaly znovu. „Mexickou rallye mám rád, ale zdá se, že ona mě ne. Xsara už je v pořádku, tak v dalších etapách pojedu rychle, ale s rozumem. Budu doufat, že třeba ještě získám nějaké body.“
Loebovi vynesla stíhací jízda v sobotu průběžnou šestou pozici. „První rychlostní zkoušku, na které bylo hodně písku, jsem vyhrál. Celkovým pořadím stoupáme vzhůru, ale pokud bychom chtěli mít nějakou šanci na dobrý výsledek, pak bychom museli jet ještě v pondělí,“ řekl s notnou dávkou humoru Loeb. Průběh soutěže však přinesl nečekané problémy také soupeřům a mistr světa mohl ve své stíhací jízdě za stupni vítězů pokračovat.
„Mnoho soupeřů zůstalo mimo trať, což mi samozřejmě pomohlo. Jel jsem naplno, po počátečním zklamání jsem byl hodně motivován. V Mexiku můžete jet rychle, pak ale narazíte na skrytý kámen a změníte názor. To je stinná stránka této rallye, která je však v dalších směrech nádherná.“
Stále v kontaktu s nejlepšími Stíhací jízda pokračovala naplno i v neděli. A moc nechybělo, www.arepwatches.com
aby Loeb své snažení završil na pódiu. „Když jsem viděl, že bych se mohl posunout ještě o několik příček vpřed, pustil jsem se do útočení. S dosaženým výsledkem jsem velmi spokojen. Bitva o světový titul nekončí, možné je ještě všechno. Musím přiznat, že poslední rychlostní zkoušku jsem jel tak, jako kdybych bojoval o vítězství. Byla to skoro jedna z nejlepších jízd v mé kariéře. Čtvrté místo mi pomohlo udržet kontakt s nejlepšími posádkami šampionátu. Hlavně že ani Citroën není bez šancí.“
Francois Duval po odstoupení ze soutěže neskrýval zklamání: „Mám za sebou tři soutěže, na kterých se mi moc nedařilo. Říká se, že vždy je všeho do třetice...snad mám tedy už svůj talíř smůly „snědený“ a věřím, že šampionát pro mě začne až na Novém Zélandu. Než mě potkaly technické problémy, byl jsem schopen bojovat o třetí místo. To ukazuje na kvalitu našeho auta a celého týmu. Tyhle jistoty mě uklidňují před dalším pokračováním šampionátu.“ Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport: „Po pátečních problémech bychom brali čtvrté místo bez váhání. To, co ale Sébastien s Danielem předvedli, je obdivuhodné. Opravdové umění. Smekám před nimi.“
|