MČR Off Road Trial 2005 odstartovalo na krnovském sněhu 15.3.2005 20:15 - tisková zpráva
Pořadatelství prvního závodu ze seriálu MČR Off Road Trial 2005 se ujal Offroad klub Krnov. Termín začátek března, úpatí Jeseníků a sněhová varování “rosničkářů“ napovídala o náročných podmínkách jak pro pořadatele, tak pro účastníky závodu. Už jen samotný páteční příjezd do Krnova ve sněhové vánici byl pro některé nepříjemným dobrodružstvím.
Sobotní počasí se ale umoudřilo a noční sněhovou vánici vystřídal slunečný den. Prezentací a technickou kontrolou prošlo všech 22 přihlášených posádek ve čtyřech kategoriích. Na ledovém podkladě s třiceti centimetrovou vrstvou sněhu stavitelé tratí pracně připravili pro všechny kategorie dvoukolovou RZ, která díky hlubokým jamám a prudkému výjezdu připomínala spíš delší trial. Rychlý nájezd do jedné z „děr“ se nevyplatil Petru Kvochovi, který své Mitsubishi Pajero převrátil na bok. Další „bouda“ se povedla v zaváděcím kole Mílovi Hamsovi. Zledovatělý prudký výjezd, ztvrdlá hrana cesty a Suzuki Samurai se po boku klouzal zpátky dolů.
Speciálové trialy byly na první den připraveny čtyři. První měl sice jen pět branek, ale ta cílová, v kopci, zapotila všechny posádky. Místo bílé sněhové pokrývky tu za chvíli byly vyhrabány muldy hlíny a kamení. Bez doteku, nebo poražení cílové branky se ze sekce žádná posádka nedostala. Prudký výjezd se nevyplatil Markovi Michalovi, „sebral“ cílovou branku i s „mlíkem“, což pro něj znamenalo diskvalifikaci v sekci. Ve druhém trialu byla pastí hluboká jáma se zamrzlým bahnem na dně. Mílovi Hamsovi se místo objetí jámy vydařila divácky atraktivní „bouda“.
Trialy pro leštěnky byly postaveny v lesíku na mírném svahu. Během dne se z rozježděného, mokrého sněhu na ledovém krunýři stala záludná klouzačka, která znesnadňovala výjezd k sekcím, vyhýbání se stromům, ostatním vozům, ale i samotný vjezd mezi branky startu sekce. Auta připomínala sáňky samochodky klouzající se kam chtějí, bez ohledu na snahy řidičů o zabrždění, nebo zatočení. Průjezdy v sekcích mezi brankami byly o štěstí, odvaze posádek, ale i vybavení vozu. Martin Odvárka nebyl jediný, komu mezi tyčkami pomohl naviják, aby svého nově upraveného Patrola dostal k další trialové brance. Na místě byla i taktika posádek. Pro někoho bylo rozumnější ukončit sekci, nechat si dopočítat trestné body za neprojeté branky-což umožňuje nová úprava pravidel, než aby to odnesla poloosa, nebo pomačkané plechy po zabrždění o strom.
Po ukončení sobotních sekcí nechyběla tradiční krnovská atrakce – výjezd do 60 metrového svahu. Zajímavým doplňkem programu byla i jízda kolony účastníků na nové závodiště v Sosnové u Krnova. Večer na Kolibě patřil offroaďáckým zážitkům, dobré náladě a promítáním video sestřihu z loňské offsezóny.
V neděli se do Krnova vrátila zima, celodenní sněžení ztížilo podmínky všem přítomným. Tři trialy pro leštěnky, tři trialy pro specoše, tři kola RZ. Smůlu si tentokrát vybral Dušan Dvořák, který v trialu utrhl na svém novém speciálu agregát. Zničené oba diferenciály na Ladě Nivě Cabrio znamenaly konec závodu pro dvě posádky – Matějka, Košťál, které se na tomto voze střídaly.
První závod MČR byl prověrkou pořadatelů, posádek, jejich vozů, ale i nových pravidel. Bohužel, na neznalost doplatilo několik posádek, občas měli s výkladem problémy i rozhodčí.
Pořadatelé závod připravili dobře, vytknout lze nedostatek ve zpracování a vlastně nezveřejňování průběžných výsledků. Vyhlášení posouvané až na pozdní nedělní odpoledne, mimo závodiště bylo dost nešťastným a vůči účastníkům neférovým řešením. Většina speciálových posádek odjela bez převzetí cen, měla před sebou dlouhou cestu domů v nepříjemném počasí.
I přes některé problémy patří dík všem pořadatelům, stavitelům tratí, rozhodčím, ale i posádkám, jejich doprovodu a divákům. Prostě všem, kteří se postarali o pěkný offroaďácký víkend.
Řád „offroaďáckého nezmara“ si určitě zaslouží Petr Stanovký, který závody připravoval, celou páteční noc vyprošťoval auta ve sněhové vánici, navigoval přijíždějící posádky, oba dny rozhodcoval, vyřizoval skoro vše, co bylo třeba a přitom všem neztratil svůj klídek a dobrou náladu.
Další závody otevřeného MČR Off Road Trial 2005, které tentokrát pořádá Novoborský Off Road Club se pojedou 2.-3.4. v Jičíně a 7.-8.5.2005 v Chříči u Rakovníka. Info na www.nboffroad.cz.
text: mačachor
foto: Vyavi
Výsledky 1. závodu MČR Off Road Trial 2005:
*****************************************
Kategorie S1 : 1. Subi Racing Team Tanvald - Bohdan Nowy , Petr Preussler – SUBARU 4WD
2. Offroad tým Šrejma - Petr Šrejma, Vladimír Horyna - Lada Niva
3. Králíkáři - Zdeněk Šilhavý, Marek Fábera - Daihatsu Králíkárna
Kategorie S2 : 1. Jiří Klasna – Jiří Provazník – Mitsubishi L 200
2. Autosema Offroad Team – Milan Sedláček – Robert Grygarčík – MIDISEMA 2
3. Autosema Offroad Team – Marek Michal – Zdeněk Vravec – MIDISEMA 4
Kategorie L1: 1. Off Road klub Krnov - Roman Stanovský – Pavel Trumpeš – Suzuki Samurai
2. Miroslav Hudeček – Vít Zábranský – Suzuki Vitara
3. SAGE TEAM – Luboš Pilař – Jan Pilař – Suzuki Samurai
Kategorie L2 : 1. UPS Kysuce – Robert Král – Peter Oravec – Mitsubishi 2,6
2. IRON MOUNTAINS – ing. Jiří Holcner – Petr Holcner – Mitsubishi Pajero 3,0
3. M & S car. Offroad – Karel Matoušek – K. Matoušek – Nissan Patrol 3,3
foto: Vyavi ( viz naše fotogalerie)
text: mačachor
|